Biuro prasowe Ford Polska

Ford Ranger nowej generacji, dzięki zaawansowanym funkcjom bezpieczeństwa i nowym systemom asystującym, zapewnia większe bezpieczeństwo niż kiedykolwiek wcześniej

Bez względu na to, czy samochód użytkowany jest w pracy, czy podczas weekendowego lub wakacyjnego wyjazdu z rodziną, bezpieczeństwo zawsze jest najważniejsze. Ford Ranger nowej generacji oferuje najnowsze funkcje ochrony przed wypadkami i systemy asystujące, które wspomagają kierowcę i zapewniają mu większą pewność podczas jazdy.

  • Wiele nowych i udoskonalonych systemów asystujących, które wspomagają kierowcę, w tym asystent monitorowania martwego pola BLIS, który obejmuje również przyczepę.
  • Aby przetestować różne scenariusze wypadków, przeprowadzono testy wspomagane komputerowo (CAE).
  • Ranger nowej generacji przeszedł najbardziej wszechstronny program testów w warunkach rzeczywistych, jakie Ford kiedykolwiek przeprowadził poza Europą i USA.

Nowy Ford Ranger zapewnia połączenie biernych i aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak konstrukcja pojazdu i poduszki powietrzne oraz systemy asystujące, które wspomagają kierowcę. Sercem nowego Forda Rangera są systemy, które przede wszystkim pomagają uniknąć kolizji.

Bezpieczeństwo nowej generacji

Inżynierowie Forda spędzili tysiące godzin na opracowaniu i przetestowaniu systemów bezpieczeństwa nowego Forda Rangera zarówno za pomocą modelowania komputerowego, jak i najbardziej wszechstronnego programu testów w warunkach rzeczywistych, jakie Ford kiedykolwiek zrealizował poza Europą i USA.

Przeprowadzono wiele testów wspomaganych komputerowo (CAE), aby zbadać różne scenariusze wypadków, w tym zderzenia czołowe fragmentem przodu z przeszkodą w postaci słupa czy drzewa, w część tyłu pojazdu, z pieszymi, a nawet testy zmiażdżenia dachu oraz wiele innych. Ponadto, zrealizowano setki testów w warunkach rzeczywistych, aby upewnić się, że osiągnięto zakładany poziom bezpieczeństwa Forda Rangera i zweryfikować modele CAE.

– Ranger cieszy się solidną tradycją w zakresie bezpieczeństwa dzięki systemom odzwierciedlającym przesłanie Built Ford Tough. Tym razem testy wykraczały nawet poza te wymagania, aby upewnić się, że Ranger zapewnia najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa, którego oczekują klienci na całym świecie – powiedział Franco Moras, menadżer ds. bezpieczeństwa samochodów w Ford Australia. – Klienci chcą mieć możliwość bezpiecznego podróżowania z przyjaciółmi i rodziną oraz przewożenia bez obaw rozmaitych ładunków. Ranger nowej generacji nie tylko służy im pomocą w radzeniu sobie z tym, czego potrzebują w pracy lub podczas wyjazdów z rodziną i przyjaciółmi, ale pomaga im to robić bezpiecznie i ze spokojem, dzięki licznym nowym technologiom wspomagania kierowcy i funkcjom bezpieczeństwa, które oferuje nowy model.

Najważniejsze systemy Rangera, które zapewniają bezpieczeństwo i spokój podróżowania1

NOWOŚĆ – centralna poduszka powietrzna
Nowa centralna poduszka powietrzna oddziela kierowcę od pasażera z przodu i zmniejsza ryzyko zderzenia się kierowcy z pasażerem w przypadku kolizji. W zależności od wersji wyposażenia i rynku zwiększa to liczbę poduszek powietrznych na pokładzie Rangera do dziewięciu – oprócz przednich dla kierowcy i pasażera, kolanowych, bocznych chroniących klatkę piersiową i kurtynowych.

NOWOŚĆ – system automatycznego hamowania po kolizji2
System automatycznego hamowania uruchamia hamulce po kolizji, aby zmniejszyć ryzyko kolizji wtórnych. System włącza się automatycznie przy umiarkowanym ciśnieniu w układzie hamulcowym, gdy dojdzie do pierwszej kolizji.

Udoskonalony asystent hamowania przed kolizją2,3
Pre-collision Assist wykorzystuje zarówno nową, szerokokątną kamerę zamontowaną za przednią szybą, jak i radar umieszczony w przednim zderzaku, aby monitorować drogę przed autem w celu wykrycia ryzyka potencjalnej kolizji z innym autem, z pieszym lub z rowerzystą znajdującymi się bezpośrednio przed samochodem. W przypadku wykrycia zbliżającej się kolizji, system emituje ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne. Jeśli reakcja kierowcy nie jest wystarczająca, system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) uruchamia się automatycznie. W skład systemu wchodzą:

Udoskonalony system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)2
W ramach pakietu zaawansowanej technologii, która służy poprawie bezpieczeństwa, Ford Ranger nowej generacji jest wyposażony w system AEB, który wzbogacono o funkcję wykrywania rowerzystów i pieszych, a także o możliwość zapewnienia wsparcia przez ten system w niektórych przypadkach na skrzyżowaniu, dzięki zastosowaniu nowej szerokokątnej kamery. Oznacza to, że jeśli kierowca nie podejmie działania, hamulce uruchomią się automatycznie, aby zmniejszyć ryzyko lub skutki zderzeń czołowych.

Ostrzeżenie przed kolizją2
W przypadku wystąpienia zagrożenia potencjalną kolizją czołową system ostrzegania o kolizji Forda Rangera nowej generacji ostrzeże kierowcę sygnałem dźwiękowym, który jednocześnie wyciszy system audio.

Dynamiczne wspomaganie hamulców2
W przypadku, gdy kierowca potrzebuje dodatkowego wspomagania siły hamowania, system dynamicznego wspomagania hamulców (DBS) wspomaga kierowcę poprzez wstępne przygotowanie hamulców. Gdy system oparty na radarze wstępnie przygotuje hamulce, obniża się próg rozpoczęcia wspomagania hamowania awaryjnego, co przyspiesza reakcję. DBS nie aktywuje hamulców automatycznie, ale po naciśnięciu pedału hamulca natychmiast następuje hamowanie z pełną siłą, nawet jeśli pedał hamulca jest wciśnięty tylko nieznacznie.

NOWOŚĆ – wspomaganie kierowania podczas wymijania2,4
Funkcja Evasive Steer Assist, zastosowana po raz pierwszy w tym segmencie samochodów, pomaga kierowcy uniknąć potencjalnych kolizji z wolniejszym autem jadącym z przodu lub zaparkowanym, poprzez wspomaganie układu kierowniczego. Pozwala to kierowcy na prowadzenie auta z mniejszym wysiłkiem wtedy, gdy kolizji nie da się już uniknąć wyłącznie dzięki hamowaniu. System zaprojektowano do działania zarówno przy prędkościach w mieście, jak i na autostradzie, i wykorzystuje te same kamerę i radar, co funkcja Pre-collision Assist.

NOWOŚĆ – asystent hamowania podczas cofania2,5
Asystent hamowania podczas cofania pomaga kierowcy unikać potencjalnych kolizji podczas cofania lub łagodzić ich skutki. System wykrywa zarówno poruszające się auta, jak i nieruchomych pieszych i inne obiekty, które znajdują się za pick-upem Forda. System może użyć hamulców, aby na krótko zatrzymać samochód, jeśli kierowca nie zareaguje na czas.

NOWOŚĆ – BLIS obejmujący również przyczepę2,6
Posiadacze Forda Rangera lubią holować, więc ulepszono system informacji o samochodach, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek (BLIS), który obejmuje również przyczepę, co jest nowością nie tylko dla Rangera, ale w tym segmencie aut w ogóle. System można zaprogramować tak, aby zapewniał niestandardowy zasięg w zależności od długości przyczepy, która jest holowana (obejmuje przyczepy o szerokości do 2,4 metra i długości do 10 metrów), ponieważ jeden zakres działania nie zawsze pasuje do wszystkich sytuacji. System działa na zasadzie dodatkowej „pary oczu” podczas zmiany pasa ruchu lub wjazdu na autostradę. Jeśli szybciej poruszający się samochód wjedzie w strefę martwego pola widzenia w lusterkach Rangera, system BLIS ostrzeże kierowcę za pomocą niewielkiego światła w lusterku bocznym, aby wiedział, że nie powinien zmieniać pasa.

NOWOŚĆ – system utrzymania pasa ruchu z wykrywaniem krawędzi jezdni2,7
System, zaprojektowany do użytku na drogach lokalnych przy prędkościach od 65 km/h, do wykrywania krawędzi drogi wykorzystuje przednią kamerę. System monitoruje krawędzie drogi do 50 metrów przed autem zarówno w dzień, jak i w nocy. Tam, gdzie droga przechodzi w miękkie pobocze, żwir lub w trawę, system zapewnia delikatne wspomaganie prowadzenia zgodnie z odpowiednim kierunkiem, który zapobiega zsuwaniu się auta z drogi. Jeśli po początkowym wsparciu kierowania samochód wciąż znajduje się zbyt blisko krawędzi, uruchamiają się wibracje na kierownicy, które mają zachęcić kierowcę do skierowania Rangera na środek pasa ruchu.

NOWOŚĆ – aktywny asystent parkowania 2.02
Ford Ranger nowej generacji w wersji wyposażonej w e-Shifter, dzięki nowemu systemowi Active Park Assist 2.0, rozwiązuje problemy związane z parkowaniem. Nowy system umożliwia łatwe wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych, które znajdują się zarówno równolegle do krawędzi jezdni, jak i prostopadle. System skanuje przestrzeń i wykrywa wolne miejsce parkingowe i może automatycznie wjechać w nie Rangerem. System steruje układem kierowniczym, przyspieszeniem, zmianą biegów i hamulcem, jednakże kierowca może przejąć kontrolę w dowolnym momencie, naciskając hamulec lub zwalniając przycisk wspomagania parkowania.

Aktywny asystent parkowania 2.0 sprawdza się również wtedy, gdy niezbędne jest wsparcie podczas wyjeżdżania z równoległego miejsca parkingowego. Wystarczy aktywować system, wybrać odpowiednią stronę i bieg neutralny, a aktywny asystent parkowania zajmie się resztą i – w razie potrzeby – podpowie co robić. Gdy system doprowadzi samochód do pozycji, w której można wyjechać z miejsca parkingowego na wprost, pojawi się komunikat z prośbą o przejęcie kontroli nad autem. W połączeniu z kamerą 360°, tylną kamerą oraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, Ford Ranger nowej generacji zapewnia pełną ochronę podczas parkowania.

NOWOŚĆ – ostrzeżenie o ruchu poprzecznym2
Trudne sytuacje podczas cofania są nieco mniej stresujące dzięki systemowi ostrzegania o ruchu poprzecznym, który oferuje nowy Ford Ranger. Gdy kierowca włączy bieg wsteczny, system jest aktywny i ostrzega kierowcę o samochodach zbliżających się z boku, na przykład podczas cofania z podjazdu przed domem na ulicę lub z miejsca parkingowego przy sklepie.

NOWOŚĆ – aktywny tempomat z funkcją Stop-and-Go2,8
Ford Ranger oferuje nowy aktywny tempomat z funkcją stop-and-go, który pozwala ustawić zarówno prędkość jazdy, jak i odległość od poprzedzającego auta. Kiedy inny pojazd zwolni, Ranger zrobi to samo, nawet do zatrzymania się w korku. Gdy samochód przed nim ponownie nabierze prędkości, Ranger powróci do ustawionej wcześniej prędkości i odległości. Ten zaawansowany system pozwala również – tam, gdzie jest to możliwe – na ustalenie prędkości podróżowania w oparciu o rozpoznawanie znaków drogowych.

System jest wyposażony w asystenta ustawienia auta na środku pasa ruchu, który do wykrywania jego oznaczeń wykorzystuje kamerę i zapewnia ciągłe wspomaganie kierowania, aby pomóc kierowcy utrzymać samochód na środku pasa ruchu.

Do dodatkowych funkcji tego systemu należą:

  • Wskaźnik odległości
  • Alarm odległości
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • System utrzymywania pasa ruchu

– Wiemy, że posiadacze Rangera nowej generacji oczekują, że ich pick-up będzie bezpieczny, kiedy będą wykorzystywać go w pracy, podczas podróży z rodziną i w czasie wakacji. Przeprowadziliśmy setki symulacji testów zderzeniowych, zanim przystąpiliśmy do największego w historii programu testów w warunkach rzeczywistych poza Europą i USA – powiedział Franco Moras, menadżer ds. bezpieczeństwa samochodów, Ford Australia.

– Jesteśmy naprawdę podekscytowani niektórymi z nowych funkcji wspomagania kierowcy, które wprowadzamy do Rangera i do segmentu średnich pick-upów. Nabywcy docenią jego ulepszone funkcje, które z pewnością pomogą im zachować większe bezpieczeństwo zarówno na drogach utwardzonych, jak i poza nimi – powiedziała Lauren Winship, inspektorka DAT, Ford Australia.

# # #

1 – Nie wszystkie funkcje są dostępne na wszystkich rynkach. Dokładne wyposażenie zostanie zaprezentowane podczas premiery.

2 – Systemy asystujące mają charakter uzupełniający i nie zastępują uwagi kierowcy, jego oceny i potrzeby kontrolowania samochodu. System może nie działać przy określonych prędkościach lub w określonych warunkach drogowych lub pogodowych.

3 – Asystent hamowania przed kolizją z automatycznym hamowaniem awaryjnym wykrywa pieszych, ale nie w każdych warunkach. System może pomóc uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki. Nie zastępuje bezpiecznej jazdy. Informacje na temat ograniczeń znajdują się w „Instrukcji obsługi”.

4 – Wspomaganie kierowania podczas wymijania nie steruje układem kierowniczym.

5 – Wspomaganie hamowania podczas cofania działa podczas jazdy z prędkością 2-12 km/h. Informacje na temat środków ostrożności i ograniczeń znajdują się w „Instrukcji obsługi”.

6 – System Trailer Coverage obsługuje przyczepy konwencjonalnych rozmiarów – do 2,4 m szerokości (mierzonej z przodu przyczepy) i do 10 m długości. Kierowca musi określić wielkość przyczepy w systemie SYNC, aby system działał poprawnie.

7 – System przeznaczony do użytku na drogach lokalnych, przy prędkości 65-110 km/h. Nie wykrywa każdej krawędzi i wymaga odpowiedniego kontrastu między nawierzchnią drogi a krawędzią.

8 – ACC i Lane Centering pracują przy prędkości minimum 20 km/h. Wykrycie dolnej granicy prędkości powoduje przejście systemu w stan czuwania. Funkcja Stop and Go działa w korkach już od prędkości 0 km/h.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.