Biuro prasowe Ford Polska

Nowy Ford Mustang California Special debiutuje w europejskiej ofercie Forda. Kalifornijski sen zmienia się w rzeczywistość

Ford Mustang California Special – kwintesencja stylu zachodniego wybrzeża USA przekroczy Atlantyk i po raz pierwszy pojawi się w Europie.

  • Ford przedstawia nowego Mustanga California Special, wyróżniającego się charakterystycznymi detalami i jaskrawymi naklejkami „colour shift”, które nawiązują do ducha kultowego modelu z 1968 roku.
  • Model California Special dostępny wyłącznie jako kabriolet z silnikiem V8 o mocy 450 KM, powstał z myślą o dostarczaniu najwyższej frajdy z jazdy, a jego standardowe wyposażenie obejmuje między innymi podgrzewane i chłodzone przednie fotele.
  • Debiutujący w Europie nowy model powiększa rodzinę Mustangów, w której skład wchodzą: w pełni elektryczne Mustang Mach-E i Mustang Mach-E GT, a także Mustang GT i Mustang Mach ¹.

Nowy California Special, to nawiązanie do ducha pierwowzoru z 1968 roku i swobody tamtych lat. Jest więc oferowany wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem, łączącym klasyczny wygląd i emocje wzmocnione podmuchami świeżego powietrza. Model California Special zwraca uwagę specjalnym pakietem stylistycznym z unikalnymi oznaczeniami i detalami, 19-calowymi obręczami kół i specjalnymi jaskrawymi naklejkami „colour shift” oraz wyrazistym stylem. Pełen charyzmy, 450-konny silnik benzynowy Forda V8 zapewnia moc niezbędną do podróży pełnych wrażeń.

Wnętrze Mustanga California Special zaprojektowano tak, by wyzwolić całą radość jazdy, niezależnie od drogi i pogody, a detale na zamówienie dodają mu ekskluzywnego charakteru. W wyposażeniu standardowym znalazły się rozwiązania podnoszące komfort, jak podgrzewane i chłodzone fotele przednie, 12-calowy zestaw zegarów dające możliwość indywidualizacji ustawień oraz zaawansowany system łączności i rozrywki SYNC 3, który umożliwia kierowcy głosowe wywołanie ulubionej ścieżki dźwiękowej lub znalezienie drogi do najbliższej plaży.

Nowy film, opublikowany dziś przez Forda, zapowiada pojawienie się Mustanga California Special w Europie, przypominając ducha Mustanga i pokazując, że Kalifornia to stan wewnętrzny, który gwarantuje dobry nastrój, niezależnie od miejsca.

„California Special to część dziedzictwa amerykańskiego Mustanga i symbol tego, czym jest w swojej istocie Mustang: radością jazdy i poczuciem wolności na drodze. Wartości te równie mocno przemawiają do entuzjastów motoryzacji na Starym Kontynencie, więc najwyższy czas, by europejscy klienci mogli doświadczyć wyjątkowej kombinacji stylu, osiągów i radości jazdy, jaką daje California Special” – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustang w Ford of Europe.

Powrót do klasycznego wzornictwa

Kiedy w 1964 roku na drogi wyjechał po raz pierwszy, dzisiaj już kultowy Ford Mustang, w całej Ameryce zaczęły powstawać kluby właścicieli, a wielu regionalnych dealerów tworzyło własne, spersonalizowane wersje samochodu. Jedna z nich – inspirowana prototypem Shelby GT coupe z 1967 roku – została nazwana California Special.

Ta oryginalna wersja miała przyciemnioną kratę wlotu powietrza, światła przeciwmgielne i boczne pasy wyścigowe, które kończyły się przed bocznymi wlotami powietrza z tyłu, a także spojler inspirowany stylem samochodów sygnowanych przez Shelby’ego. Doceniając wyjątkowość tej wersji Mustanga, Ford wprowadził do produkcji ograniczoną liczbę egzemplarzy California Special na rok modelowy 1968.

Najnowsza wersja, dostępna wyłącznie jako kabriolet ze składanym miękkim dachem – w ukłonie dla przypominającego śródziemnomorski klimatu „Złotego Stanu” – nawiązuje do pierwowzoru z lat sześćdziesiątych. Wyróżnia się przednim wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, wykończonym w kolorze hebanowej czerni, a także emblematem GT/CS w kolorze Race Red oraz dolnymi listwami bocznymi w kolorach czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przedniego do tylnego błotnika i mają dyskretny napis „California Special”, który jest prawie niewidoczny przy słabym oświetleniu, a staje się znacznie wyraźniejszy w mocnym świetle słonecznym.

Podobnie jak w oryginale, akcenty aerodynamiczne, w tym powiększony przedni splitter i opcjonalne boczne wloty powietrza z tyłu, podkreślają osiągi silnika V8. Z tyłu, nad czterema końcówkami wydechu znajduje się atrapa korka wlewu paliwa California Special. Specjalne pięcioramienne aluminiowe felgi dodają wersji ekskluzywnego charakteru. Obręcze w rozmiarach 19×9 cali z przodu i 19×9,5 cala z tyłu wykończone są w kolorze węglowej szarości, co nawiązuje estetycznie do przedniego splittera, progów bocznych i tylnego dyfuzora. Pod maską, na rozpórce pomiędzy kolumnami amortyzatorów, umieszczono emblemat California Special.

Dziewięć kolorów nadwozia, w tym charakterystyczny niebieski Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange, kontrastuje z czarnym dachem, który po złożeniu w ciągu ośmiu sekund zmienia sylwetkę coupe w elegancki kabriolet.

Kolejne specjalne akcenty stylistyczne i elementy wyposażenia zwiększające komfort wnętrza Mustanga California Special podkreślają wyjątkowy charakter tej wersji. Standardowe podgrzewane i chłodzone fotele przednie zapewniają komfort podróżowania z opuszczonym dachem, nie tylko w sezonie letnim. Skórzane siedzenia i wstawki w boczkach drzwi są częściowo wykończone szarym zamszem Miko® – ekologicznym, syntetycznym materiałem wykonanym z poliestru pozyskanego z recyklingu. Efekt wzmacniają czerwone szwy. Na poszyciu siedzeń i na dywanikach podłogowych umieszczono wytłoczone logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex i ozdobiona charakterystyczną plakietką Mustang California Special.

System komunikacji i rozrywki SYNC 3 ¹ Forda został zaprojektowany tak, by zawsze pozostawać w gotowości do podróży, umożliwiając kierowcy korzystanie z zasobów i możliwości smartfona, sterowanie funkcjami audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą komend głosowych i centralnego 8-calowego ekranu dotykowego. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto ², a łączność w podróży zapewnia standardowy modem FordPass Connect. ³

Seryjnie instalowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat z układem aktywnego wspomagania hamowania oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu 4 sprawiają, że codzienna jazda staje się mniej stresująca.

Dobre wibracje

5,0-litrowy silnik Forda V8 Mustanga California Special o mocy 450 KM i momencie obrotowym 529 Nm 5 gwarantuje osiągi i brzmienie godne specjalnej edycji Mustanga.

Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, dbający o płynną zmianę biegów i sportowy charakter jazdy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Zaawansowana 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.

Przekładnia automatyczna optymalizuje również osiągi w zależności od wybranego trybu jazdy. ⁴ Tryby Normalny, Sportowy, Torowy i Śnieg/Mokra nawierzchnia, okażą się przydatne zarówno na słynnej widokowej trasie Route 66, jak i na autostradzie A6. Tryb „dobrego sąsiada” może automatycznie ograniczyć poziom hałasu emitowanego przez układ wydechowy w porach dnia, które zostaną wpisane do systemu.

Standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz dostępne opcjonalnie zawieszenie MagneRide® ⁶ poprawiają trakcję i przyczepność kół w zakrętach. System sterowania tłumieniem amortyzatorów monitoruje warunki ich pracy tysiąc razy na sekundę i elektronicznie zmienia własności magnetoreologicznego oleju w amortyzatorach, dopasowując intensywność tłumienia do warunków jazdy.

Ford Mustang California Special powiększa europejską rodzinę Mustangów, która obejmuje Mustanga GT fastback i kabriolet, przystosowanego do jazdy po torach wyścigowych Mustanga Mach 1 oraz w pełni elektryczne Mustangi Mach-E i Mach-E GT.⁵

Mustang Mach-E łączy w sobie styl, charakter i osiągi kultowego samochodu sportowego z energooszczędnym, zasilanym z akumulatora elektrycznym układem napędowym, który jest w stanie zapewnić zasięg do 610 km (WLTP) w trybie czysto elektrycznym. ⁵ Mustang Mach-E GT zapewnia najbardziej porywające wrażenia z jazdy produkcyjnym samochodem elektrycznym Forda, a to dzięki specjalnie dostrojonemu układowi napędowemu na wszystkie koła, przy mocy 487 KM i momencie obrotowym 860 Nm, pozwalającymi na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekundy. ⁷

 

# # #

¹ Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem, nie korzystaj podczas jazdy z urządzeń mobilnych, które trzeba obsługiwać ręcznie. Niektóre funkcje mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie funkcje są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.

² wymaga telefonu z aktywną usługą transmisji danych i kompatybilnym oprogramowaniem. SYNC 3 nie wspiera podczas użytkowania oprogramowania opracowanego przez inne firmy. Firmy zewnętrzne ponoszą wyłączną odpowiedzialność za funkcjonalność swoich aplikacji.

³ FordPass Connect, aplikacja FordPass dla smartfonów i bezpłatne usługi powiązane z komunikacją sieciową są wymagane w przypadku korzystania z funkcji zdalnych (szczegóły można znaleźć w warunkach użytkowania FordPass). Usługi dla pojazdów skomunikowanych zależą od dostępności kompatybilnych sieci Vodafone i sieci partnerskich Vodafone. Zmieniająca się technologia, sieci komórkowe i możliwości pojazdu mogą ograniczać funkcjonalność i uniemożliwiać działanie funkcji korzystających z sieci. Usługi dla pojazdów skomunikowanych nie obejmują hotspotu Wi-Fi.

⁴ Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

⁵ Ford Mustang Mach-E w konfiguracji z tylnym napędem i akumulatorem trakcyjnym o zwiększonej pojemności zapewnia do 610 km zasięgu jazdy na energii elektrycznej, zgodnie z normą WLTP.

Ford Mustang Mach-E w konfiguracji z tylnym napędem i akumulatorem trakcyjnym o zwiększonej pojemności.

Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Mustang California Special i GT z sześciobiegową skrzynią manualną uzyskuje emisję CO2 wynoszącą 268-276 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 11,8-12,1 l/100 km (WLTP).

Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Mustang California Special i GT z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów uzyskuje emisję CO2 wynoszącą 256-265 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 11,2-11,6 l/100 km (WLTP).

Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Mustang Mach 1 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów uzyskuje emisję CO2 wynoszącą 284 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 12,4 l/100 km (WLTP).

Zgodnie z oficjalnymi danymi homologacyjnymi Ford Mustang Mach 1 z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów uzyskuje emisję CO2 wynoszącą 270 g/km (WLTP) i osiąga zużycie paliwa 11,7 l/100 km (WLTP).

Dane emisji CO2 i zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wersji pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

⁶ MagneRide® jest znakiem handlowym BWI Group

⁷ Dane testowe Forda, oparte na metodologii prób „1-ft rollout”, czyli pomiaru na drag stripie samochodu już toczącego się.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.