Biuro prasowe Ford Polska

Ford powołuje odrębne przedsiębiorstwa. W ten sposób przyspiesza transformację prowadzącą do zwiększenia znaczenia pojazdów elektrycznych, wzmocnienia działań operacyjnych i uwolnienia nowego potencjału

Ford kontynuuje proces przekształcania globalnej działalności motoryzacyjnej, przyspieszając rozwój i zwiększając ofertę innowacyjnych, skomunikowanych pojazdów elektrycznych. Jednocześnie wykorzystuje swoje kultowe produkty i marki, aby zwiększyć wydajność operacyjną i w pełni wykorzystać potencjał inżynierski i przemysłowy.

  • Ford powołuje odrębne firmy działające w sektorze pojazdów elektrycznych i spalinowych, które będą w stanie z powodzeniem konkurować zarówno z nowymi producentami pojazdów elektrycznych, jak i z uznanymi producentami z branży
  • Ford, bazując na doświadczeniu i wiedzy inżynieryjnej oraz wielkoseryjnej produkcji, chce działać jak czołowy startup technologiczny, dostarczając klientom produkty w sposób ukierunkowany i szybki
  • Ford Blue, nieustannie obniżając koszty, upraszczając operacje i podnosząc jakość, będzie rozwijać ofertę kultowych pojazdów z silnikiem spalinowym, co powinno pobudzać wzrost i poprawiać rentowność. Zapewni także światowej klasy inżynierię sprzętową
    i możliwości produkcyjne dla wszystkich jednostek Forda
  • Ford Model e przyspieszy innowacje i wprowadzanie prekursorskich pojazdów elektrycznych na dużą skalę, a także opracuje oprogramowanie oraz technologie i usługi związane z pojazdami skomunikowanymi dla wszystkich modeli Forda
  • Ford Blue i Ford Model e będą funkcjonować jako odrębne firmy, jednak będą jednocześnie dzielić się technologiami i najlepszymi praktykami, aby jak najlepiej wykorzystać efekt skali i wdrażać usprawnienia. Wraz z Ford Pro wszystkie trzy firmy będą prowadzić odrębne rachunki zysków i strat do 2023 roku
  • Firma przyspiesza realizację planu Ford+ w celu uwolnienia wzrostu i wykreowania profitów dla akcjonariuszy – marży skorygowanego zysku EBIT firmy na poziomie 10% i rocznej produkcji ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych do 2026 roku. Można oczekiwać, że do 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowić połowę globalnego wolumenu

„Nie po raz pierwszy Ford stara się zdefiniować od nowa kierunki rozwoju przyszłości i podąża własną drogą” – powiedział Bill Ford, Prezes Zarządu Forda. „Mamy niezwykłą okazję, aby prowadzić działalność w porywającej nowej erze pojazdów skomunikowanych i elektrycznych, dawać klientom to, co Ford ma najlepszego, a także realnie pomagać w poprawianiu stanu naszej planety.”

W maju ubiegłego roku Prezes i Dyrektor Generalny Forda Jim Farley przedstawił plan Ford+, nazywając go największą szansą firmy na wzrost i tworzenie wartości od czasu, gdy Henry Ford rozpoczął produkcję Modelu T na dużą skalę. Utworzenie dwóch odrębnych, ale strategicznie współzależnych firm motoryzacyjnych, czyli Ford Blue i Ford Model e, wraz z nową firmą funkcjonującą pod nazwą Ford Pro, pomoże uwolnić pełen potencjał planu Ford+, jak również będzie napędzać dalszy wzrost i budowanie wartości. Dzięki temu Ford zajmie pozycję, która pozwoli mu na osiągnięcie przewagi, zarówno nad starszymi producentami samochodów, jak i nowymi konkurentami z branży EV.

„W krótkim czasie dokonaliśmy ogromnego postępu. Wprowadziliśmy na rynek światowy serię niezwykle popularnych produktów, a popyt na nasze nowe pojazdy elektryczne, takie jak F-150 Lightning i Mustang Mach-E, jest ogromny” – stwierdził Jim Farley. „Niemniej, dzięki programowi Ford+ chcemy ponownie zyskać miano wyjątkowej i zmieniającej świat firmy, a to wymaga koncentracji. Idziemy na całość, tworząc oddzielne, ale uzupełniające się firmy, które pozwolą na szybkie wdrożenie zmian i zapewnią nieograniczoną innowacyjność w działaniu

Ford Model e oraz przemysłowe know-how Ford Blue. Wielkość produkcji i kultowe marki, takie jak Bronco, to coś, o czym firmy dopiero rozpoczynające działalność mogą tylko pomarzyć.”

Motorem zmian było przekonanie, że aby Ford mógł się rozwijać oraz dostarczać pojazdy
i usługi elektryczne i połączone cyfrowo, a także czerpać korzyści z kultowej rodziny pojazdów spalinowych, potrzebne jest zupełnie inne podejście, a także talenty i wreszcie organizacja.

Decyzja o stworzeniu Ford Model e była oparta na sukcesie małych, nastawionych na realizację misji zespołów Forda, które opracowały Forda GT, SUV-a Mustanga Mach-E i pickupa F-150 Lightning, jak również działu Forda zajmującego się pojazdami elektrycznymi w Chinach.

„Ford Model e będzie centrum innowacji i rozwoju Forda – zespołem najlepszych na świecie specjalistów w dziedzinie oprogramowania, elektryki i motoryzacji, który stworzy naprawdę niesamowite pojazdy elektryczne i opracuje cyfrowe rozwiązania dla nowych pokoleń klientów Forda” – powiedział Farley.

„Misją Ford Blue jest zbudowanie bardziej dochodowej i dynamicznej działalności w zakresie pojazdów spalinowych, wzmocnienie pozycji odnoszących sukcesy i kultowych rodzin pojazdów oraz zwiększenie lojalności klientów poprzez świadczenie nieocenionych usług. Chodzi o wykorzystanie stuletniego doświadczenia i wiedzy do budowania nowej przyszłości. Ten zespół będzie wyjątkowo mocno zaangażowany w dostarczanie najwyższej jakości, ograniczanie strat w każdym aspekcie działalności, maksymalizację przepływów finansowych i optymalizację naszego śladu przemysłowego.”

Ford Model e i Ford Blue będą działać odrębnie, ale będą się również wzajemnie wspierać – podobnie jak Ford Pro, którego zadaniem jest zapewnienie klientom biznesowym i podmiotom publicznym kompleksowej obsługi w zakresie pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych oraz pełnego pakietu oprogramowania, ładowania, finansowania, serwisu i wsparcia w zakresie produktów Forda oraz produktów firm zewnętrznych. Ford Model e i Ford Blue będą również wspierać mobilność Ford Drive.

Zadania stojące przed Ford Model e to przede wszystkim:

  • przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych talentów w dziedzinie oprogramowania, inżynierii, projektowania i doświadczeń użytkownika (UX) oraz doskonalenie nowych technologii i koncepcji, które można zastosować w całej działalności Forda;
  • wprowadzenie w życie zupełnie nowego podejścia do projektowania, wdrażania
    i popularyzowania prekursorskich, wielkoseryjnych pojazdów elektrycznych
    i skomunikowanych oraz usług dla klientów detalicznych, biznesowych, a także
    w transportu współdzielonego;
  • opracowanie kluczowych technologii i rozwiązań, takich jak platformy dla pojazdów elektrycznych, akumulatory, silniki elektryczne, falowniki, ładowanie i recykling, prowadzące do opracowania innowacyjnych pojazdów elektrycznych; oraz
  • tworzenie platform oprogramowania i w pełni sieciowych architektur dla pojazdów, które będą budować satysfakcję z użytkowania skomunikowanych
    z siecią, aktualizowanych na bieżąco systemów pokładowych nowych modeli.

Co więcej, Ford Model e ma odegrać czołową rolę w opracowywaniu nowych, ekscytujących rozwiązań związanych z zakupem i eksploatowaniem pojazdów elektrycznych. Chodzi tu przede wszystkim o proste, intuicyjne platformy e-commerce, przejrzyste cenniki oraz spersonalizowaną obsługę klienta ze strony ambasadorów Forda. Ford Blue wdroży te najlepsze praktyki z myślą o podniesieniu jakości komunikacji oraz satysfakcji właścicieli pojazdów spalinowych.

Ford Blue będzie czerpać z wiedzy Forda w dziedzinie motoryzacji, aby:

  • poprzez inwestycje w nowe modele, doświadczenia i usługi wzmocnić pozycję kultowych, uwielbianych samochodów Forda, na przykład modeli serii F, Rangera
    i Mavericka, Bronco, Explorera oraz Mustanga;
  • pomagać klientom w realizowaniu swoich pasji i prowadzeniu życia codziennego, dzięki dostosowanym do potrzeb rozwiązaniom – począwszy od jazdy terenowej, przez osiągi, aż po różnego rodzaju aktywność rodzinną, zwłaszcza w sytuacjach, gdy wymaga to wykorzystania walorów silnika spalinowego;
  • dostarczać klientom nowych, spersonalizowanych, dostępnych zdalnie
    i o każdej porze rozwiązań z poziomu zintegrowanego z pojazdami oprogramowania i systemów spod znaku Ford Model e;
  • sprawić, aby uznana w branży jakość i wyjątkowa obsługa stały się powodem do wyboru i pozostania z Fordem na długo;
  • wyeliminować straty i radykalnie obniżyć koszty produktu, produkcji i jakości;
  • wspierać Ford Model e i Ford Pro dzięki sprawdzonym rozwiązaniom inżynieryjnym, zakupowym, produkcyjnym oraz możliwościom testowania i rozwoju pojazdów. W ten sposób możliwe będzie zapewnienie światowej klasy bezpieczeństwa, doznań podczas jazdy i obsługi, ciszy i komfortu oraz trwałości.

Ford potwierdza prognozy na rok 2022, które zakładają osiągnięcie od 11,5 mld do 12,5 mld USD skorygowanego zysku EBIT firmy. Górna granica odpowiada marży na poziomie 8%, której osiągnięcie byłoby możliwe o rok wcześniej, niż zakładał to poprzedni cel firmy. Dzięki ogłoszonym dziś zmianom, Ford podnosi swoje długoterminowe cele operacyjne i finansowe:

  • zakłada się, że skorygowana marża EBIT firmy osiągnie 10% do 2026 r., co oznaczałoby wzrost o 270 punktów bazowych w stosunku do 2021 r. Jest to możliwe dzięki wyższym wolumenom, optymalizacji kosztów pojazdów elektrycznych oraz znacznemu spadkowi kosztów strukturalnych ICE, sięgającemu 3 mld USD;
  • plan zakłada ponad 2 miliony pojazdów elektrycznych produkowanych rocznie do 2026 r., co będzie stanowić około jednej trzeciej globalnego wolumenu Forda, a do 2030 r. nawet połowę, dzięki czemu pojazdy elektryczne zdobędą taki sam lub nawet większy udział rynkowy w segmentach, w których Ford już jest liderem;
  • ponadto Ford przewiduje, że w 2022 r. wyda na rozwój sektora pojazdów elektrycznych 5 mld USD, w czym zawierają się nakłady inwestycyjne, wydatki i inwestycje bezpośrednie – stanowi to dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2021.

Ford podtrzymał swoje zobowiązanie co do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. oraz do wykorzystywania w 100% lokalnej, odnawialnej energii elektrycznej we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych do 2035 r.

„Nowe struktury zwiększą naszą zdolność do generowania najwyższego w branży wzrostu, rentowności i płynności w nowej erze transportu” – powiedział John Lawler, dyrektor finansowy Forda. „Dzięki temu zwiększymy naszą skuteczność w alokacji kapitału na działalność związaną z technologiami pojazdów spalinowych i elektrycznych oraz oczekiwane przez nas zyski – pomoże w tym maksymalne wykorzystanie obecnych możliwości, dodawanie nowych kompetencji tam, gdzie są one potrzebne, upraszczanie procesów i obniżanie kosztów. Co najważniejsze, wierzymy, że przyniesie to wzrost i znaczny profit dla naszych akcjonariuszy.”

Ford Model e i Ford Blue będą ściśle współpracować z innymi podmiotami wchodzącymi w skład działalności Forda. Ford Pro będzie nadal dostarczał najlepsze w branży produkty, usługi i doradztwo, na których polegają klienci biznesowi. Wspierane przez Forda firmy Model e i Ford Blue oraz Lincoln będą nadal produkować atrakcyjne pojazdy, dające właścicielom wyjątkowe powody do satysfakcji. Ford Drive będzie kontynuował rozwój nowych, skomunikowanych z siecią cyfrowych projektów biznesowych. Ford Credit będzie nadal dbać o wsparcie kupującego i zwiększać jego zadowolenie, oferując pełen pakiet produktów i usług finansowych.

Kierownictwo

Wraz z otwarciem działalności Ford Blue i Ford Model e, Ford ogłasza kilka nominacji na stanowiska kierownicze. Jim Farley będzie pełnił funkcję prezesa Ford Model e, sprawując jednocześnie obecne funkcje prezesa i dyrektora generalnego Ford Motor Company.

Doug Field będzie kierował procesami opracowywania produktów Forda Model e jako główny specjalista ds. pojazdów elektrycznych i systemów cyfrowych. Będzie również kierował pracami nad rozwojem oprogramowania i zintegrowanych systemów dla całego Forda. Marin Gjaja będzie pełnił funkcję dyrektora ds. klienta w Model e, kierując działaniami w zakresie wprowadzania produktów na rynek, satysfakcji klienta oraz nowych inicjatyw biznesowych.

„Projektowanie naprawdę wyjątkowych pojazdów elektrycznych i sterowanych poprzez oprogramowanie – zapewniających satysfakcję, której klienci nie mogą sobie jeszcze wyobrazić – wymaga niestandardowych rozwiązań” – powiedział Field. „Tworzymy strukturę organizacyjną, która korzysta z całego know-how i możliwości Forda, ale która może działać szybko i z nieograniczaną wyobraźnią, tworząc nowe, rewolucyjne produkty.”

Kumar Galhotra będzie pełnił funkcję prezesa Ford Blue.

„Założenia Ford Blue są niezwykle ambitne” – powiedział Galhotra. „Zainwestujemy w naszą niezwykle popularną linię modeli F, uwolnimy pełen potencjał takich hitów jak Bronco i Maverick oraz wprowadzimy na rynek nowe pojazdy, m.in. przeznaczone na rynki światowe pickupy Ranger, Ranger Raptor i Raptor R. Połączymy te wspaniałe produkty z prostym, wygodnym i w pełni skomunikowanym systemem obsługi klienta, który zapewni wzrost poziomu lojalności właścicieli. Będziemy wysoce konkurencyjni pod względem kosztów i sprawimy, że jakość stanie się powodem, dla którego warto wybrać Forda. Dzięki temu Ford Blue stanie się motorem generującym przychody i rentowność dla całej firmy.”

Stuart Rowley i Hau Thai-Tang obejmą nowe stanowiska w globalnej strukturze, aby wspierać transformację Forda.

Rowley będzie pełnił funkcję głównego specjalisty ds. transformacji i jakości. Będzie on dążył do osiągnięcia wysokiej jakości, stanowiącej motywację klientów do wyboru Forda oraz pokieruje działaniami zmierzającymi do poprawy wydajności, opracowania uproszczonej, oszczędnej i konkurencyjnej struktury kosztów w całym przedsiębiorstwie.

Thai-Tang będzie kierował infrastrukturą produkcji Forda jako główny specjalista ds. platformy przemysłowej. Będzie kierował pracami nad pracami rozwojowymi produktów, łańcuchem dostaw i inżynierią produkcji w zakresie pojazdów spalinowych, a także systemów wspólnych dla Ford Blue, Ford Model e, Ford Pro i Ford Drive.

Biogramy:

Uwagi do stwierdzeń dotyczących przyszłości

Stwierdzenia zawarte lub włączone w charakterze odnośników do niniejszego dokumentu mogą stanowić tzw. stwierdzenia dotyczące przyszłości, w rozumieniu Ustawy o Reformie Sądowej Przepisów, dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. Stwierdzenia dotyczące przyszłości opierają się na oczekiwaniach, prognozach i założeniach kierownictwa firmy i wiążą się z szeregiem czynników ryzyka, niepewności i innych zmiennych, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą się znacznie różnić od zakładanych, w zakresie niepodlegającym ograniczeniom:

  • Na kondycję finansową i wyniki działalności Forda i Ford Credit miały i mogą mieć nadal negatywny wpływ kwestie związane ze zdrowiem publicznym, w tym epidemie lub pandemie, takie jak COVID-19;
  • Ford jest w znacznym stopniu uzależniony od swoich dostawców, którzy dostarczają komponenty zgodnie z harmonogramem produkcji Forda, a niedobór kluczowych komponentów, takich jak półprzewodniki, czy surowce może zakłócić produkcję pojazdów Forda;
  • Długoterminowa konkurencyjność Forda zależy od pomyślnej realizacji jego planu Ford+;
  • W pojazdach Forda mogą wystąpić usterki, które spowodują opóźnienia we wprowadzaniu nowych modeli, kampanie serwisowe lub wzrost kosztów gwarancji;
  • Ford może nie osiągnąć oczekiwanych korzyści z istniejących lub planowanych sojuszy strategicznych, przedsięwzięć joint venture, przejęć, sprzedaży lub nowych strategii biznesowych;
  • Na systemy operacyjne, systemy bezpieczeństwa i pojazdy oraz usługi mogą mieć wpływ incydenty związane z cyberatakami, ataki złośliwego oprogramowania typu ransomware i inne zakłócenia;
  • Produkcja Forda, jak również produkcja dostawców Forda, może zostać zakłócona przez problemy pracownicze, klęski żywiołowe lub katastrofy spowodowane przez człowieka, problemy finansowe, trudności produkcyjne, ograniczenia mocy zakładów lub inne czynniki;
  • Na zdolność firmy Ford do utrzymania konkurencyjnej struktury kosztów mogą wpłynąć problemy związane z zatrudnieniem lub inne ograniczenia;
  • Zdolność firmy Ford do pozyskiwania i zatrudniania utalentowanych, wszechstronnie wykształconych i wysoko wykwalifikowanych pracowników ma kluczowe znaczenie dla jej sukcesu i konkurencyjności;
  • Nowe i istniejące cyfrowe oraz fizyczne produkty i usługi Forda oraz usługi związane z mobilnością podlegają akceptacji rynku i napotykają na znaczącą konkurencję ze strony istniejących i nowych podmiotów z branży motoryzacyjnej, mobilności i usług cyfrowych;
  • Wyniki Forda w najbliższym czasie są uzależnione od sprzedaży większych, bardziej dochodowych pojazdów, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych;
  • W związku z globalnym zasięgiem działalności, na wyniki Forda mogą niekorzystnie wpłynąć czynniki ekonomiczne, geopolityczne, protekcjonistyczna polityka handlowa lub inne czynniki, w tym opłaty celne;
  • Wielkość sprzedaży przemysłowej na każdym z kluczowych rynków Forda może ulec destabilizacji i zmniejszeniu w przypadku kryzysu finansowego, recesji lub istotnych wydarzeń geopolitycznych;
  • Ford może napotkać zwiększoną konkurencję cenową lub spadek popytu na swoje produkty wynikający z nadwyżki mocy produkcyjnych w całej branży, wahań kursów walut, działań konkurencji lub innych czynników;
  • Presja inflacyjna, wahania cen surowców, kursów walutowych, stóp procentowych oraz wartości inwestycji rynkowych Forda lub Ford Credit, w tym zbywalnych papierów wartościowych, mogą mieć znaczący wpływ na wyniki;
  • Na dostęp Forda i Ford Credit do kredytów, sekurytyzacji lub instrumentów pochodnych na całym świecie po konkurencyjnych stawkach lub w wystarczającej ilości mogą wpłynąć obniżki ratingów kredytowych, zmienność rynku, zakłócenia na rynku, wymogi regulatorów rynków finansowych lub inne czynniki;
  • Otrzymanie przez Forda zachęty rządowe mogą podlegać ograniczeniu, zakończeniu lub wycofaniu;
  • Ford Credit może ponieść wyższe od oczekiwanych straty kredytowe, uzyskać niższe od oczekiwanych wartości odsprzedaży lub wyższe od oczekiwań ilości zwrotów leasingowanych pojazdów;
  • Dane ekonomiczne i demograficzne dotyczące planów emerytalnych i innych planów świadczeń emerytalnych (np. stopy dyskontowe lub zwroty z inwestycji) mogą być gorsze od zakładanych przez Forda;
  • Zobowiązania dotyczące wypłaty emerytur i inne zobowiązania z tytułu świadczeń emerytalnych mogą niekorzystnie wpłynąć na płynność i sytuację finansową Forda;
  • Ford oraz Ford Credit mogą być narażony na nietypowe lub kosztowne spory sądowe, dochodzenia agencji rządowych lub negatywny rozgłos wynikający z rzekomych wad produktów i usług, postrzeganego wpływu na środowisko naturalne lub podobne czynniki;
  • Ford może być zmuszony do znaczącej modyfikacji swoich planów produktowych, aby spełnić wymogi przepisów dotyczących bezpieczeństwa, emisji spalin, zużycia paliwa, pojazdów autonomicznych i innych;
  • Ford i Ford Credit mogą być narażone skutki ciągłego rozwoju wciąż zaostrzanych praw i przepisów dotyczących prywatności, wykorzystania danych i ochrony danych, jak również zwiększonych oczekiwań konsumentów w zakresie ochrony ich danych osobowych; oraz
  • Ford Credit może podlegać nowym lub zaostrzonym przepisom kredytowym, przepisom dotyczącym ochrony konsumenta lub innym regulacjom.

Nie możemy być pewni, że jakiekolwiek oczekiwania, prognozy lub założenia poczynione podczas przygotowywania stwierdzeń dotyczących przyszłości okażą się trafne, ani że jakiekolwiek przewidywania zostaną zrealizowane. Należy się spodziewać, że mogą wystąpić różnice między wynikami prognozowanymi a rzeczywistymi. Nasze stwierdzenia dotyczące przyszłości obowiązują wyłącznie w dniu ich pierwszej publikacji i nie podejmujemy żadnych zobowiązań do ich aktualizacji lub publicznej korekty, czy to w wyniku pojawienia się nowych informacji, przyszłych zdarzeń, czy też z innych przyczyn. Dodatkowe

 omówienie znajduje się w „Punkcie 1A. Czynniki ryzyka” w naszym Raporcie rocznym na Formularzu 10-K za rok zakończony 31 grudnia 2021, zaktualizowanym przez kolejne Raporty kwartalne na Formularzu 10-Q i Raporty bieżące na Formularzu 8-K.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.