Biuro prasowe Ford Polska

Wyróżniany nagrodami Ford Mustang Mach-E dopasowany do potrzeb różnych kierowców

Najmocniejsza wersja GT elektrycznego Mustanga Mach-E to kwintesencja sportowego SUV-a naszych czasów. Wyróżniają ją fantastyczne osiągi, doskonałe właściwości jezdne i ogromna przyjemność z jazdy oraz przykuwająca uwagę stylistyka. Odmiana AWD to połączenie sportowych emocji i codziennej funkcjonalności, zaś wariant RWD z napędem na tylną oś i baterią o pojemności 98 kWh to świetny wybór dla tych osób, którym zależy na maksymalnym zasięgu. Co ważne – każdy Mustang Mach-E jest bogato wyposażony w innowacyjne technologie wspierające kierowcę, a także zapewniające bezpieczeństwo i komfort.

  • Ogromna moc, doskonała trakcja i rewelacyjne właściwości jezdne – Ford Mustang Mach-E GT zachwyca nie tylko osiągami, ale i bardzo bogatym wyposażeniem.
  • Pewność prowadzenia, uniwersalność i wygoda w każdych warunkach w Mustangu Mach-E AWD.
  • Dynamika, mobilność i imponujący zasięg w wersji RWD z powiększoną baterią.

Ford Mustang Mach-E GT dla spragnionych ponadprzeciętnych emocji

Wersja GT elektrycznego Mustanga Mach-E przyciąga uwagę i nie można jej pomylić z żadnym innym SUV-em. Jakie ma cechy szczególne? To przede wszystkim pakiet stylizacyjny GT, w skład którego wchodzą m.in. zmienione zderzaki. Przedni wyposażono w duże kanały wentylacyjne, które kierują strumień powietrza na boki. W centralnej części zderzaka znajduje się szeroka szczelina, która nadaje przedniej części auta rasowego, groźnego charakteru. Na uwagę zasługuje także imponujących rozmiarów splitter, który nie tylko podkreśla sportowy charakter auta, ale również zapewnia odpowiedni przepływ powietrza pod samochodem, poprawiając walory aerodynamiczne.

Tylny zderzak też odzwierciedla sportowy charakter auta. Jego dolna część z pokaźnym dyfuzorem przywodzi na myśl samochody wyścigowe, w których element ten pełni niezwykle istotną rolę. Zwieńczeniem pakietu stylizacyjnego GT są listwy na nadkolach lakierowane w kolorze nadwozia. Wersję GT bardzo łatwo można rozpoznać po 20-calowych obręczach kół z lekkich stopów o wzorze zarezerwowanym dla tej topowej odmiany Mustanga Mach-E. Za nimi, z przodu, kryją się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy aż 385 mm z 4-tłoczkowymi czerwonymi zaciskami znanej marki Brembo.

We wnętrzu do dyspozycji kierowcy i pasażera z przodu są m.in. sportowe fotele Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami, zapewniające świetne trzymanie w zakrętach. Komfort siedzenia zapewnia przyjemna w dotyku tapicerka Miko Suede łączona ze skórą ekologiczną Sensico. Elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej oraz emblemat GT na podłokietniku podkreślają jakość klasy premium we wnętrzu Mustanga Mach-E GT.

Oprócz najmocniejszego oferowanego przez Forda na europejskim rynku napędu, wersja GT została wyposażona w zaawansowane aktywne zawieszenie MagneRide. Układ sterowania pracą amortyzatorów monitoruje i dostosowuje charakterystykę ich tłumienia w czasie rzeczywistym, co zapewnia wysoką stabilność nadwozia i komfort resorowania oraz bardzo dobrą kontrolę nad samochodem. Charakterystyka tłumienia amortyzatorów jest dostosowana do profili jazdy, których Mustang Mach-E GT oferuje aż cztery, w tym jeden – Untamed Plus – zarezerwowany wyłącznie dla wersji GT. O 17 mm mniejszy prześwit, który wynosi tylko 130 mm, to efekt zmian w układzie zawieszenia, które mają wpływ na zwiększenie stabilności nadwozia. Za doskonałe oświetlenie drogi nocą odpowiadają projekcyjne reflektory LED z funkcją Glare Free High Beam, która minimalizuje ryzyko oślepienia kierowców jadących z przeciwka.

Równowaga pomiędzy emocjonującymi osiągami a zasięgiem w wersji AWD

Ford Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła to idealna równowaga pomiędzy osiągami a zasięgiem. W przypadku modeli ze zwiększoną baterią o pojemności 98 kWh, auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 540 kilometrów. Mach-E AWD dysponuje mocą 351 KM oraz 580 Nm, co przekłada się na świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,1 sekundy. Wariant AWD to również świetna trakcja i stabilność dzięki stałemu napędowi na obie osie, zapewnianemu przez dwa niezależne silniki elektryczne. Z tym napędem dostępna jest również wersja ze standardową baterią o pojemności 75 kWh, która przy pełnym naładowaniu pozwala na przejechanie do 400 kilometrów.

Ford Mustang Mach-E AWD wyróżnia się przede wszystkim osłonami nadkoli, listwami wzdłuż progów i dolnymi częściami zderzaków, które są lakierowano na czarno. Cechą szczególną są również czarne obudowy lusterek oraz reflektory projekcyjne wykonane w technologii LED. Czarne wykończenie ma także przedni grill, a 19-calowe obręcze kół skrywają lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe. Zwieńczeniem całości jest emblemat AWD na pokrywie bagażnika, a we wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka między innymi unikalne wykończenie deski rozdzielczej oraz tapicerka perforowana z czerwonymi przeszyciami.

Bezkompromisowy zasięg w odmianie RWD

Ford Mustang Mach-E w wersji RWD to przede wszystkim maksymalny zasięg, który w wersji z baterią 98 kWh wynosi aż 610 kilometrów. Co ciekawe, to tylko założenia, bowiem maksymalny zasięg może być zdecydowanie większy, o czym może świadczyć między innymi rekord Guinnessa w wydajności pojazdów elektrycznych. Podczas przejazdu średnie zużycie energii nie przekroczyło 10 kWh/100km. Zespół bijący rekord był w stanie przejechać około 10,5 kilometra na jednej kilowatogodzinie energii (kWh). To wszystko dało zasięg na jednym ładowaniu ponad 800 kilometrów! To pokazuje jak niezwykle wydajnym napędem dysponuje Mustang Mach-E. Przy odpowiednim stylu jazdy, deklarowany przez producenta zasięg jest nie tylko realny, ale też wręcz bezproblemowo może zostać znacząco zwiększony.

Kolejny przykład na to, jak wydajny jest napęd Mustanga Mach-E, dali norwescy eksperci od eco-drivingu, którzy przejechali w pełni elektrycznym SUV-em Forda dystans dłuższy o ok. 32% w porównaniu z deklarowanym przez producenta zasięgiem wynoszącym do 610 kilometrów. Zachowując płynną jazdę, przewidując sytuacje na drodze by móc zaplanować manewry i unikając pełnego zatrzymania, udało im się pokonać 807,2 kilometrów na jednym ładowaniu.

Mimo napędu tylko na tylną oś, Mustang Mach-E RWD legitymuje się świetnymi osiągami. W wersji z baterią o pojemności 98 kWh przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 sekund. Silnik napędza tylną oś i oferuje moc 294 KM oraz moment obrotowy 430 Nm.

W wersji ze standardową baterią o pojemności 75 kWh silnik generuje 269 KM oraz taki sam moment obrotowy 430 Nm. Osiągi są bardzo podobne – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,2 sekundy – zaś zasięg na pełnym ładowaniu to nawet 440 kilometrów. Przy tym wariancie warto pamiętać, że jest on dostępny w programie „Mój elektryk”. W jego ramach osoby fizyczne mogą ubiegać się o dofinasowanie pojazdu kat. M1, którego koszt nie przekracza 225 tys. brutto. Ograniczenie cenowe nie dotyczy posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

Bogate wyposażenie standardowe w każdej wersji

Wszystkie wersje Mustanga Mach-E oferują bardzo bogate wyposażenie standardowe obejmujące innowacyjne technologie wspierające kierowcę, a także zapewniające mu bezpieczeństwo i komfort. To m.in. reflektory włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi Auto High Beam, reflektory i tylne światła w technologii LED, kamera ułatwiająca parkowanie tyłem wraz z czujnikami parkowania przód/tył czy też adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring (systemem wspomagającym utrzymanie się w pasie ruchu). Bardzo przydatnym systemem jest ten wspomagający kierowcę w unikaniu lub minimalizowaniu skutków kolizji z poprzedzającym pojazdem, pieszym lub rowerzystą (Pre-Collision Assist) oraz system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach.

Wśród elementów podnoszących komfort podróżowania można wymienić dwustrefową, automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele oraz kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz 15,5” ekran dotykowy z systemem nawigacji satelitarnej Ford SYNC 4A.

Dzięki tak bogatemu wyposażeniu standardowemu klientom pozostaje wybór jednego z czterech pakietów wyposażenia dodatkowego oraz jednego z ośmiu kolorów.

Deszcz nagród dla elektrycznej ikony Forda

Premiera Forda Mustang Mach-E wywołała sporo szumu na rynku motoryzacyjnym, a także nie uszła uwadze fanom marki. Również dziennikarze i eksperci branży z zainteresowaniem przyglądali się debiutowi pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu marki Ford, z charakterystycznym emblematem mustanga na przednim grillu. Nie dziwią więc prestiżowe nagrody, które ten model zdobywa zarówno na rodzimym rynku w Stanach Zjednoczonych, ale także w Europie i w Polsce.

W ostatnich tygodniach Mustang Mach-E zdobył główną nagrodę w najbardziej cenionej kategorii plebiscytu Auto Lider 2022 – Premiera motoryzacyjna, a także w kategorii Crossover/SUV klasy średniej. To konkurs organizowany przez wydawcę magazynów „Motor” oraz „Auto Moto”, a także serwisu magazynauto.pl.

To kolejne nagrody dla pierwszego, całkowicie elektrycznego SUV-a Forda. Wcześniej Mustang Mach-E okazał się najlepszy w głównej kategorii plebiscytu The Best Of Moto 2021 organizowanego przez wydawcę serwisu moto.pl, a także zdobył tytuł Samochodu Roku w plebiscycie Car Of The Year Polska 2022. W tym drugim konkursie decyzję podejmuje grono doświadczonych dziennikarzy zawodowo zajmujących się testowaniem samochodów i pochodzących z różnych mediów. Dzięki temu konkurs jest w pełni niezależny.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.