Biuro prasowe Ford Polska

Kierowcy Forda Kugi mogą omijać stacje paliw i zmniejszać ślad węglowy dzięki najlepiej sprzedającemu się w Europie samochodowi typu PHEV

Każdy kierowca najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu hybrydowego typu plug-in (PHEV) potencjalnie zaoszczędzili w ciągu roku ekwiwalent emisji CO2 odpowiadający trasie z Londynu do Buenos Aires i z powrotem, wynika z najnowszych danych Forda.

  • Bazując na danych WLTP dotyczących emisji spalin, każdy kierowca Kugi Plug-In Hybrid potencjalnie zmniejszył emisję CO2 w zeszłym roku o ponad 1 100 kg w porównaniu z analogicznym benzynowym układem napędowym.
  • Analiza anonimowych danych pokazała, że klienci ładowali swoje Kugi przez 71% dni jazdy, jednocześnie w pełni wykorzystując elastyczność hybrydy podczas dłuższych, letnich podróży.
  • Kuga była najlepiej sprzedającą się w Europie hybrydą typu plug-in (PHEV) w 2021 r., zapewniając lepsze zużycie energii elektrycznej, emisję CO2 oraz koszty eksploatacji niż główni konkurenci.

Analiza anonimowych danych pochodzących z samochodów Kuga Plug-In Hybrid poruszających się w całej Europie wykazała, że klienci średnio w ciągu roku pokonywali nieco ponad 10 000 km. Bazując na danych WLTP dotyczących emisji spalin, Kuga Plug-In Hybrid może emitować około 1 110 kilogramów CO2 mniej niż Kuga z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost na tym samym dystansie.¹

Dane pokazały również, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid chcą, aby ich pojazd był w pełni naładowany, a prawie połowa procesów ładowania odbywa się w nocy. Popularne były również krótkie doładowania w ciągu dnia, trwające od jednej do dwóch godzin. Ford przewiduje, że wzrost częstotliwości ładowania samochodów PHEV wraz z rozwojem infrastruktury w całej Europie.

Kuga Plug-In Hybrid w 2021 r. była najlepiej sprzedającym się samochodem PHEV spośród wszystkich marek na europejskim rynku, wyprzedzając swojego najbliższego rywala z segmentu o ponad 17%.² Sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in i całkowicie elektrycznych stanowiła 19% wszystkich nowych samochodów sprzedanych w 2021 r., w porównaniu do 21,7% samochodów z silnikiem Diesla.³ Ponad połowa wszystkich Kug sprzedanych w 2021 r. to hybrydy plug-in albo pełne hybrydy.

– Nie każdy klient jest w stanie od razu przesiąść się z auta napędzanego silnikiem benzynowym albo wysokoprężnym na w pełni elektryczny pojazd. Właśnie dlatego zaprojektowaliśmy naszą zelektryfikowaną Kugę Plug-In Hybrid, aby zaoferować to, co najlepsze z obu światów, a sprzedaż lepsza od jakiegokolwiek innego samochodu typu PHEV w Europie sugeruje, że znaleźliśmy odpowiedni przepis – powiedział Glen Goold, dyrektor gamy modelowej Forda Kugi. – Ford realizuje wizję zelektryfikowanej przyszłości, a samochody takie jak Kuga Plug-In Hybrid pomagają klientom zrobić ten krok razem z nami.

Klienci korzystają z elektrycznej mocy

Anonimowe dane o użytkowaniu pojazdów, zebrane przez Forda, aby lepiej zrozumieć i zoptymalizować doświadczenia związane z posiadaniem samochodu PHEV, dostarczyły wglądu w to, w jaki sposób klienci maksymalnie wykorzystują wszechstronność Kugi Plug-In Hybrid:

  • Klienci regularnie ładują swoje Kugi Plug-In Hybrid – na każde 100 dni jazdy miało miejsce 71 zdarzeń ładowania, co wskazuje, że klienci często ładują akumulatory w dni, w których korzystają ze swoich samochodów. Średni stan naładowania po podłączeniu do zasilania wynosił 30%, co sugeruje, że klienci rzadko jeżdżą do całkowitego wyczerpania akumulatora, a zamiast tego utrzymują naładowany, aby zmaksymalizować zasięg jazdy na napędzie elektrycznym.
  • Zasięg Kugi Plug-In Hybrid zapewniał klientom elastyczność pozwalającą na zaspokojenie ich potrzeb – średni dystans pokonywany dziennie i liczba podróży powyżej 100 km osiągnęły szczyt w lipcu, sierpniu i wrześniu, co sugeruje, że klienci wykorzystywali hybrydowy, benzynowo-elektryczny zasięg modelu, aby cieszyć się letnimi wakacjami i innymi aktywnościami.
  • Klienci korzystają z nocnego ładowania w domu, aby obniżyć koszty eksploatacji – z 5,7 miliona przypadków ładowania Kugi Plug-In Hybrid, zarejestrowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 46% miało miejsce w nocy, przy czym najczęstszy czas ładowania wynosił 12 godzin lub więcej. Oprócz korzystania z tańszej energii elektrycznej, popularność nocnego ładowania sugeruje, że klienci w zakresie ładowania samochodów zachowują się podobnie, jak podczas ładowania smartfonów i innych urządzeń życia codziennego.
  • Drugi najpopularniejszy czas ładowania wynosił od jednej do dwóch godzin w ciągu dnia, co sugeruje, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid również chętnie korzystają z szybkich doładowań w ciągu dnia, jeśli pozwalają na to publicznie dostępne stacje ładowania.

Kuga Plug-In Hybrid wspiera rozwój elektromobilności

Kuga Plug-In Hybrid była najlepiej sprzedającym się samochodem PHEV we wszystkich segmentach w 2021 r., sprzedając się w ilości ponad 48 000 egzemplarzy,² a także wyprzedzając najbliższego rywala z segmentu w ośmiu miesięcznych rankingach sprzedaży minionego roku.

Inteligentny układ napędowy SUV-a zapewnia wydajność i wygodę, z całkowitym zasięgiem na napędzie elektrycznym wynoszącym od 57 do 65 km według procedury WLTP i od 71 do 89 km WLTP w mieście, co daje kierowcom możliwość odbywania częstych podróży wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zużycie energii wynoszące od 14,8 kWh/100 km według protokołu WLTP także jest niższe niż u kluczowych konkurentów.⁴

Co więcej, Kuga Plug-In Hybrid oferuje zasięg i wygodę pojazdu napędzanego benzyną, a jednocześnie wykorzystuje moc akumulatora do poprawy osiągów silnika benzynowego w celu zwiększenia wydajności, nawet gdy nie jest w całkowicie elektrycznym trybie EV Teraz. Zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,3 l/100 km według WLTP i emisja CO2 od 21-20 g/km według WLTP jest lepsza niż kluczowych rywali i oznacza, że kierowcy mogą pozostawić pojazd w trybie EV Auto wiedząc, że będzie działał w najbardziej efektywny sposób.⁴

Kierowcy mogą również korzystać z trybu EV Później, aby oszczędzać energię akumulatora na później, co daje im pełną kontrolę nad tym, jak i kiedy z niej skorzystać. Oprócz ładowania z zewnętrznego źródła zasilania, Kuga Plug-In Hybrid może automatycznie uzupełniać akumulator podczas jazdy, korzystając z technologii ładowania regeneracyjnego, która przechwytuje energię kinetyczną, która zwykle jest tracona podczas hamowania. Nawet jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany, Kuga Plug-In Hybrid oferuje lepsze zużycie paliwa niż kluczowi konkurenci, wynoszące 5,2-6,0 l/100 km.⁴

Kuga Plug-In Hybrid oferuje również niższy całkowity koszt użytkowania w porównaniu z kluczowymi rywalami z segmentu, z potencjalną oszczędnością ponad 1 800 euro w typowym okresie wymiany samochodów wynoszącym trzy lat albo 60 000 km. Samochód oferuje niskie zużycie paliwa oraz energii, niskie koszty eksploatacji i wysoką wartość rezydualną.

Gama w pełni elektrycznych oraz hybrydowych typu: plug-in, full hybrid i mild hybrid, samochodów Forda obejmuje także Mustanga Mach-E i Mustanga Mach-E GT, Kugę Hybrid, Mondeo Hybrid, S-MAX-a Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorera Plug-In Hybrid oraz Pumę, Fiestę i Focusa w wersji EcoBoost Hybrid.⁶

# # #

¹ Homologowana emisja CO2 Kugi Plug-In Hybrid – 21-29 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 0,9-1,3 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 1,5-litrowej Kugi EcoBoost 150 KM – 147-160 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa 6,5-7,0 l/100 km WLTP.
² Ford of Europe raportuje sprzedaż na 20 tradycyjnych europejskich rynkach: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
³ Według danych JATO Dynamics, www.jato.com.
⁴ Według analizy Forda.
⁵ Według danych przygotowanych przez Forda na podstawie rynku niemieckiego.
⁶ Ford Mustang Mach-E według homologacji WLTP zapewnia zasięg do 610 km w trybie czysto elektrycznym w wersji z napędem na tylne koła i akumulatorem o zwiększonym zasięgu.
Ford Mustang Mach-E GT według homologacji WLTP zapewnia zasięg do 500 km w trybie czysto elektrycznym.
Homologowana emisja CO2 Forda Kugi Hybrid – 124-146 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,4-6,4 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Mondeo Hybrid – 127-142 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,6-6,2 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid – 146-153 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 6,4-6,7 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Explorera Plug-In Hybrid – 71 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 3,1 l/100 km WLTP. Zasięg w trybie czysto elektrycznym – 42 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Pumy EcoBoost Hybrid – 119-143 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,3-6,3 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Fiesty EcoBoost Hybrid – 111-138 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 4,9-6,1 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Focusa EcoBoost Hybrid – 115-149 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,1-6,6 l/100 km WLTP.
Emisja CO2 i zużycie paliwa może się różnić w zależności od wariantów pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.
Deklarowane zużycie paliwa/energii, emisje CO2 i zasięg elektryczny WLTP są określane zgodnie z wymaganiami technicznymi i specyfikacjami rozporządzeń europejskich (WE) 715/2007 i (UE) 2017/1151 ze zmianami. Zastosowane standardowe procedury testowe umożliwiają porównanie różnych typów pojazdów i różnych producentów.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.