Biuro prasowe Ford Polska

Ford siódmy rok z rzędu liderem europejskiego rynku samochodów użytkowych. Wizja przyszłości pojazdów użytkowych według Forda już przynosi realne korzyści klientom

Ford od siedmiu lat pozostaje najchętniej wybieraną marką pojazdów użytkowych w Europie. Na ten niewątpliwy sukces składają się niezwykle szeroka gama pojazdów, oszczędne jednostki napędowe, niskie koszty eksploatacji, rozbudowana sieć autoryzowanych serwisów oraz innowacyjne technologie wspierające użytkowników na każdym kroku.

  • Ford od siedmiu lat pozostaje najlepiej sprzedającą się marką samochodów użytkowych w Europie¹. Nie inaczej było w 2021 roku.
  • Nowe funkcjonalności FORDLiive już wygenerowały 25 milionów euro wartości towarów i usług dla europejskich klientów.
  • Ford w 2022 r. zaprezentuje europejskim klientom E-Transita, dodatkowo rozwijając funkcjonalności FORDLiive, co pozwoli jeszcze zwiększyć wydajność firm.

Niezależnie od tego, czy zdajemy sobie z tego sprawę, czy nie, niedawny boom na dostawy do domu, związane ze wzrostem internetowych zakupów, sprawił, że pojazdy użytkowe stały się w naszym codziennym życiu ważniejsze niż kiedykolwiek. W 2021 r. dzięki ciężko pracującym pojazdom i nowoczesnym technologiom, Ford utrzymał zadowolenie klientów, dzięki czemu już siódmy rok z rzędu znalazł się na szczycie europejskich rankingów sprzedaży.

Poza tytułem najlepiej sprzedającej się marki samochodów użytkowych w całej Europie, Ford był także liderem na dziewięciu europejskich rynkach – w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Dani, Finlandii, Grecji, Turcji, Rumunii, Czechach oraz na Węgrzech. W Polsce marka pozostaje wiceliderem rynku pojazdów dostawczych z ponad 25% wzrostem sprzedaży w porównaniu do 2020 roku. Hitem marki w tym okresie był Transit Custom, który w czwartym kwartale ubiegłego roku był w Europie najlepiej sprzedającym się Fordem w ogóle. Ranger był natomiast zdecydowanie najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie w 2021 r. z udziałem w rynku na poziomie 38,1%.

Podczas gdy pojazdy Forda znalazły się na szczycie rankingów sprzedażowych, marka przedstawiła również nową strategię, która ma na celu zwiększenie wydajności klientów. Ford Pro pomoże klientom dokonać transformacji firmowej floty na pojazdy elektryczne, oferując innowacyjne produkty i usługi, które mogą zmienić sposób zarządzania flotą.

Doskonałym przykładem jest fakt, że Ford już używa danych w czasie rzeczywistym, aby utrzymać i zwiększyć wydajność firmowych flot. Od momentu uruchomienia w marcu 2021 r. system FORDLiive umożliwił 58 000 dni dodatkowej dostępności pojazdów, generując 25 milionów euro wartości dodanej dla europejskich klientów. W tym roku Ford dalej będzie rozwijać FORDLiive, wprowadzając innowacyjne, przyjazne dla użytkownika funkcjonalności, które pozwolą zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć wydajność.

W tym roku nastąpi także ważna chwila w historii pojazdów dostawczych Forda. Zupełnie nowy E-Transit – w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się vana na świecie – już udowadnia swoją wartość w testach przeprowadzanych przez pierwszych klientów, a wiosną trafi do salonów sprzedaży. Jest to pierwszy model z gamy całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Forda nowej generacji, który został zaprojektowany, aby wyznaczać nowe standardy wydajności, wartości i obsługi klienta, przy pełnym wsparciu ze strony Ford Pro.

– Z najlepiej sprzedającymi się samochodami dostawczymi w Europie i doskonałą znajomością potrzeb klientów określiliśmy, w jaki sposób będziemy ich wspierać w nowej, cyfrowej i zelektryfikowanej erze – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska Sp. z o.o.. – W centrum tej wizji znajduje się Ford Pro, dostarczający innowacyjne produkty i usługi zwiększające produktywność klientów biznesowych, czego doskonałym przykładem jest FORDLiive. Biorąc pod uwagę, że w tym roku do dilerów trafi zeroemisyjny E-Transit, pierwszy z całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych Ford Pro oraz Ford Ranger nowej generacji, rok 2022 z pewnością okaże się kolejnym naszym sukcesem – dodał Piotr Pawlak.

Video: 

 

¹ Ford of Europe raportuje sprzedaż na 20 europejskich rynkach: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania , Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.