Biuro prasowe Ford Polska

Innowacyjne technologie Forda pozwalają na użyczenie niezbędnej energii poprzez naładowanie pojazdu z innego pojazdu

Zazwyczaj, gdy ktoś prosi o „uzupełnienie”, to trzyma w ręku kubek od napoju w fast-foodzie w oczekiwaniu na dolewkę. Teraz, dzięki całkowicie elektrycznemu F-150 Lightning, klienci mogą przenieść tę czynność na zupełnie inny poziom „dzieląc się” kilometrami z innymi pojazdami elektrycznymi – i to nie tylko tymi zbudowanymi przez Forda. Wszystko dzięki możliwości ładowania od pojazdu do pojazdu.

  • Dzięki innowacyjnemu systemowi Pro Power Onboard, w pełni elektryczny Ford F-150 Lightning oraz F-150 PowerBoost Hybrid, pozwalają klientom „podzielić się” zasięgiem z innymi właścicielami pojazdów elektrycznych, umożliwiając im także ładowanie pojazdu podczas awarii lub uzupełnienie sąsiadowi energii w akumulatorze EV.
  • F-150 Lightning oraz F-150 PowerBoost Hybrid pomoże naładować nie tylko inne pojazdy elektryczne Forda, ale także samochody innych producentów. Według szacunków, podczas godziny takiego ładowania, zasięg Mustanga Mach-E z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i napędem na tylne koła zwiększy się o ok. 32 km, a F-150 Lightning o ok. 21 km.
  • Ford wykorzystuje technologię pojazdów elektrycznych, aby zaoferować klientom nowe, innowacyjne możliwości – od wykorzystania akumulatora F-150 Lightning do zasilania domu w przypadku awarii, po zapewnienie jeszcze większej ilości miejsca na przewożone rzeczy, dzięki bagażnikowi pod przednią maską (Mega Power Frunk).

Dzięki systemowi Pro Power Onboard, F-150 Lightning i F-150 PowerBoost Hybrid są źródłami energii na kołach o wielu zastosowaniach. Tę możliwość zapewnia pokładowy agregat i system akumulatorów o dużej pojemności. Teraz Ford oferuje kolejną unikatową korzyść dla swoich klientów – ładowanie od pojazdu do pojazdu za pomocą stworzonego przez Forda gniazdka Pro Power Onboard 240 V.

– Ford Pro Power Onboard oferuje wiele korzyści, a teraz dodaliśmy jeszcze jedną – powiedział Patrick Soderborg, inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda. – Możliwość korzystania w ustronnych miejscach z energii elektrycznej pochodzącej z samochodu, czy też posiadanie źródła dodatkowej energii dla domu, zapewniają dużo wygody i bezpieczeństwa. Z kolei używanie F-150 Lightning lub F-150 Hybrid do doładowania innego pojazdu elektrycznego jest jedną z wielu nowych korzyści, jakie otrzymują nasi klienci dzięki zelektryfikowanym pojazdom Ford.

Po podłączeniu do F-150 Lightning lub F-150 PowerBoost Hybrid z opcjonalnym Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW¹, ładowarka Ford Mobile Power Cord pozwala w ciągu godziny uzupełnić energię w Mustangu Mach-E (z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i napędem na tylne koła²) wystarczającą na przejechanie średnio 30 km, w przypadku F-150 Lightning na 21 km, zaś dla E-Transita z niskim dachem ta wartość to średnio 16 km.

Co ważne, klienci mogą z łatwością skorzystać z tej możliwości, łącząc oba auta za pomocą oryginalnego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda Pro Power Onboard można używać tego mobilnego przewodu zasilającego do ładowania różnych pojazdów elektrycznych, korzystających z portu ładowania SAE J1772. To rozwiązanie dotyczy Forda Mustanga Mach-E, Forda E-Transita i całkowicie nowego Forda F-150 Lightning, a także, co warto podkreślić, pojazdów innych producentów³.

Ford F-150 PowerBoost Hybrid ma dostępny 7,2-kilowatowy agregat pokładowy Pro Power Onboard, który może być używany również do zasilania narzędzi, akcesoriów, ale także do podpięcia przewodu zasilającego Ford Mobile Power Cord. Nadchodzącej wiosny, zupełnie nowy F-150 Lightning, pierwszy elektryczny pick-up Forda na baterie, zadebiutuje z 9,6-kilowatowym agregatem Pro Power Onboard.

Pojazdy elektryczne Forda to zupełnie nowe korzyści dla klientów

Podobnie jak telefony komórkowe i Internet zmieniły nasz styl życia, pojazdy elektryczne mogą zrobić to samo dzięki szerokiej gamie innowacyjnych usług i funkcji. Wykorzystując magazynowanie energii elektrycznej dostępne w nowych F-150 Lightning i F-150 PowerBoost Hybrid, Ford wprowadza pionierskie opcje, które zapewniają klientom funkcjonalność, wygodę i różnorodne możliwości.

Agregat zamontowany w F-150 Lightning można z powodzeniem używać jako źródła zasilania domu za pomocą Ford Intelligent Backup Power. Zamiast instalować domowy agregat, w razie przerwy w dostawie prądu, pick-up może być używany do zasilania przeciętnego gospodarstwa domowego nawet przez trzy dni.

Kompaktowy elektryczny układ napędowy pozwolił Fordowi stworzyć również pierwszy Mega Power Frunk – przedni bagażnik, który nie tylko oferuje wiele gniazdek elektrycznych, ale także zapewnia mnóstwo miejsca w zamykanym schowku.

– Istnieje wiele nowych możliwości wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale są one możliwe jedynie dzięki elektryfikacji – powiedział Soderborg. – Jak bardzo jest to ważne, pokazały choćby wydarzenia podczas kryzysu energetycznego w lutym w Teksasie, gdy miliony osób podczas mrozów zostały narażone na zimno w domach. F-150 Hybrid pomógł wtedy wielu Teksańczykom zachować ciepło i energię w tym trudnym czasie, właśnie dzięki Pro Power Onboard. Dlatego teraz postaramy się zrobić jeszcze więcej dzięki F-150 Lightning.

Vehicle to Vehicle Charging B-Roll

Pobierz film [92 mb]

Vehicle-to-Vehicle Charging_Mustang Mach-E

Pobierz film [24 mb]

Vehicle-to-Vehicle Charging_Ford E-Transit

Pobierz film [27 mb]

¹ Zapoznaj się z instrukcją obsługi, aby poznać ważne informacje na temat użytkowania.

² Zasięg i czas ładowania powstały na podstawie komputerowych symulacji inżynieryjnych producenta i metodologii obliczania szacunkowego zasięgu EPA. Szybkość ładowania spada, gdy akumulator osiąga pełną pojemność. Wyniki mogą różnić się w zależności od wielu czynników, w tym stanu naładowania baterii. Rzeczywisty zasięg pojazdu różni się w zależności od warunków, takich jak środowisko zewnętrzne, użytkowanie pojazdu, jego serwis, wiek akumulatora litowo-jonowego i jego stan.

³ Zapoznaj się z instrukcją obsługi, aby poznać ważne informacje na temat użytkowania.

⁴ Kiedy dom jest odpowiednio wyposażony, a dzięki przełącznikowi można go odłączyć od sieci elektrycznej. Szacunki oparto na podstawie zużycia 30 kWh dziennie przy użyciu F-150 Lightning z baterią o rozszerzonym zasięgu. Wyniki mogą różnić się w zależności od zużycia energii.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.