Biuro prasowe Ford Polska

Ford prowadzi badania nad pojazdami autonomicznymi wspólnie z londyńskim terminalem portowym DP World

Ford Motor Company we współpracy z terminalem portowym DP World London Gateway przeprowadził testy z pojazdem symulującym samochód autonomiczny, których celem było zademonstrowanie, jak użyteczna może być taka technologia przyszłości w zarządzaniu na dużych placach budowy.

  • Ford nawiązał współpracę z terminalem portowym DP World London Gateway, której celem jest przedstawienie korzyści, jakie autonomiczne dostawy mogą przynieść dużym zakładom, takim jak porty.
  • Testy stanowią część programu badawczego Forda, poświęconego jeździe autonomicznej, w ramach którego firma współpracuje bezpośrednio z klientami, aby lepiej orientować się, w jaki sposób pojazdy autonomiczne mogłyby włączyć się w ich działalność.
  • Naukowcy monitorowali działania pracowników DP World podczas załadunku paczek bezpośrednio do symulowanego pojazdu autonomicznego i ich odbioru z tego samego miejsca – bez udziału kierowcy.

Inicjatywa ta jest częścią programu badawczego Forda nad pojazdami autonomicznymi, który ma pomóc przedsiębiorstwom poznać korzyści, jakie pojazdy bez kierowców mogą przynieść ich firmom. ¹ Rozpoczęte w czerwcu testy miały na celu zbadanie potencjalnego wpływu na usługi kurierskie i dostawy pod podany adres, a następnie sprawdzenie, jak odbiorcy radzą sobie, gdy sami uzyskują dostęp do autonomicznych pojazdów dostawczych.

Podstawowym celem programu pilotażowego jest określenie nowych możliwości i modeli działania pojazdów autonomicznych – w szczególności zrozumienie, w jaki sposób funkcjonujące procedury i interakcje międzyludzkie mogą być pomocne w pracy z wykorzystaniem pojazdów zautomatyzowanych.

– Wspaniale było obserwować, z jakim entuzjazmem załoga terminala DP World podeszła do pracy z wykorzystaniem pojazdu jeżdżącego bez kierowcy. Kontynuujemy ścisłą współpracę z naszymi klientami, aby mogli poznać korzyści, które takie pojazdy mogą przynieść ich firmom – powiedział Richard Balch, dyrektor ds. pojazdów autonomicznych i mobilności, Ford of Europe. – Obserwowanie z najbliższej perspektywy efektów, jakie wywołują one w różnych miejscach, jest fascynujące.To, co tak dobrze sprawdziło się na terenie DP World, może przynieść korzyści również na uniwersytetach, lotniskach i w zakładach produkcyjnych – dodał Balch.

W ramach współpracy z partnerem Forda w dziedzinie technologii autonomicznej jazdy, firmą Argo AI, pojazdy testowe bez kierowców jeżdżą codziennie w dużych miastach na terenie Stanów Zjednoczonych. Ford zaplanował w perspektywie 10 lat, do 2025 roku, inwestycje w technologie autonomicznych pojazdów w wysokości ok. 7 miliardów dolarów (6,02 mld. euro) – w tym 5 miliardów dolarów (4,3 miliarda euro) w ramach swoich inicjatyw w obszarze mobilności, które podejmie od roku 2021.

Zrozumienie przyszłości

DP World London Gateway to jeden z najszybciej rozwijających się portów w Wielkiej Brytanii. Znajduje się 40 km na wschód od centrum Londynu i już teraz w działalności dalekomorskiego portu kontenerowego wykorzystuje w dużym stopniu zautomatyzowane systemy.

Ford użył w testach specjalnie przystosowanego Transita, z kierowcą ukrytym w tzw. „Human Car Seat” – specjalnym siedzeniu, maskującym obecność człowieka w samochodzie. Pracownicy w budynku recepcji firmy ładowali paczki do zamykanych szafek z tyłu Transita. Następnie, o ustalonych porach dostawy, Transit jechał do głównej recepcji oddalonej o 3,5 km, gdzie odbierane były przesyłki. Codzienna procedura wymaga obecnie, aby pracownicy w tradycyjny sposób sami odbierali paczki z recepcji. To czasochłonne działania, nie wymagające jednak zatrudnienia kierowcy na pełnym etacie.

Każdy etap testów był monitorowany przez zespół specjalistów, którzy przeprowadzali również wywiady z uczestnikami przed, w trakcie i po zakończeniu badania. Okazało się, że pracownicy szybko nauczyli się swobodnie korzystać ze specjalnie wyposażonego samochodu dostawczego. Niektórzy aktywnie szkolili kolegów, aby nauczyli się odbierać przesyłki, natomiast inni radzili sobie w pokonywaniu trudności, celowo wprowadzanych przez zespół, który opracowywał testy: np. umieszczając paczki w niewłaściwych szafkach.

– Pojawienie się na miejscu czegoś, co wyglądało jak autonomiczny pojazd, wywołało prawdziwe poruszenie. Wszyscy chcieli z niego korzystać. Podjeżdżanie samochodem, aby odebrać paczkę z innego miejsca na terenie zakładu może nie wydawać się aż tak czasochłonne, ale w przypadku jeśli powtarza się wiele razy w ciągu tygodni, miesięcy i lat, może kosztować mnóstwo czasu i pieniędzy – powiedział Ernst Schulze, dyrektor naczelny DP World w Wielkiej Brytanii.

Port DP World London Gateway wraz z portami Tilbury i Ford Dagenham będzie tworzył Thames Freeport. Rząd brytyjski przyznał partnerom status portu wolnocłowego na początku tego roku. Opracowują oni obecnie analizę biznesową, a 19 listopada przyznano im status strefy wolnocłowej Freeport Tax Site, co stanowi krok na drodze do uzyskania formalnej akredytacji.

# # #

¹ Testy w ramach programu badawczego Ford Self-Driving przeprowadzane są w warunkach kontrolowanych.

² https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2021/06/17/-would-you-trust-your-parcels-to-a-self-driving-van–ford-and-he.html

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.