Biuro prasowe Ford Polska

F-150 Lightning niczym błyskawica może zabłysnąć wszędzie, dzięki nowej, rozszerzonej rzeczywistości 3D w specjalnym doświadczeniu Forda i Google

Choć F-150 Lightning™ to ciężarówka przyszłości, to już teraz wszyscy klienci, którzy ją zarezerwowali, jeszcze zanim wsiądą za jej kierownicę, mogą ożywić samochód w dowolnym, wybranym przez siebie miejscu. Wszystko dzięki doświadczeniu umiejscowionemu w wirtualnej rzeczywistości „F-150 Lightning: Strike Anywhere”, które pozwala bliżej poznać wszystkie zalety całkowicie elektrycznego pickupa Forda.

  • Mając ponad 160 000 rezerwacji na model F-150 Lightning, Ford we współpracy z Google wykorzystał technologię rozszerzonej rzeczywistości, aby jeszcze bardziej przybliżyć ten model klientom.
  • Animacje 3D mają na celu zapoznanie klientów z kluczowymi elementami całkowicie elektrycznego pickupa – od jego innowacyjnego przedniego bagażnika, po optymalizację zasięgu baterii.
  • Większość rezerwacji pochodzi od osób, dla których będzie to pierwszy pojazd elektryczny, a co ważne, ponad połowa to zupełnie nowi klienci Forda.

W miarę jak rewolucja elektryczna nabiera tempa w całej branży, Ford stosuje proaktywne podejście do informowania klientów, którzy zakupią swoje pierwsze pojazdy z napędem elektrycznym. Niedawne badanie przeprowadzone wśród osób, które zarezerwowały F-150 Lightning wskazuje, że prawie 80% z nich nigdy wcześniej nie posiadało pojazdu z napędem elektrycznym, a ponad połowa ankietowanych nie była wcześniej właścicielem żadnego samochodu marki Ford. Badania przeprowadzone przez Google i Ipsos pokazują natomiast, że 58% klientów, planujących zakup nowego pojazdu w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, rozważa zakup albo leasing pojazdu hybrydowego albo w pełni elektrycznego¹, a 83% spędza do trzech miesięcy na szukaniu informacji przed zakupem. Kampania „F-150 Lightning™: Strike Anywhere” oferuje tym żądnym wiedzy klientom niesamowite doświadczenie oraz ogrom wiedzy na temat nowego modelu.

– Istnieje ogromna ilość spekulacji dotyczących tego, co potrafią pojazdy elektryczne — powiedziała Suzy Deering, dyrektor ds. marketingu Ford Motor Company. – W Fordzie chcemy pokazać na co je stać, a nie tylko o tym opowiadać. Jesteśmy przekonani, że edukowanie klientów o pełnym potencjale i możliwościach pojazdów elektrycznych, pomoże im przesiąść się z samochodów z napędem tradycyjnym do w pełni elektrycznych. Prawie 80% osób, które zarezerwowały naszego F-150 Lightning™ nigdy wcześniej nie posiadało w pełni elektrycznego pojazdu, dlatego stworzyliśmy tę kampanię, aby mogli zrozumieć jego fenomen i czuć się pewnie w swoim samochodzie, a jednocześnie by mogli czuć ekscytację faktem dołączenia do elektrycznej rewolucji razem z nami.

Doświadcz F-150 Lightning

„F-150 Lightning™: Strike Anywhere” – to doświadczenie trójwymiarowej i rozszerzonej rzeczywistości, które pozwala użytkownikom oglądać i poznawać samochód w dowolnym miejscu za pomocą smartfona. Trzynaście interaktywnych animacji informuje ich o kluczowych cechach, funkcjach i możliwościach F-150 Lightning, takich jak ogromny bagażnik z przodu, zasięg, możliwości skomunikowania czy holowania, ale także wygodne rozwiązania w zakresie ładowania samochodu w domu i poza nim.

Gdy użytkownicy zapoznają się z możliwościami F-150 Lightning, mogą zabawić się i skonfigurować pojazd, wybierając swój ulubiony pakiet kolorystyczny czy wykończenie wnętrza, a następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości umieścić swój wymarzony model w dowolnej, wybranej przez siebie, lokalizacji – od domowego podjazdu po miejsce pracy.

Doświadczenie F-150 Lightning™: Strike Anywhere jest już dostępne na urządzeniach mobilnych z systemem Android i iOS w Stanach Zjednoczonych. Klienci mogą również skorzystać ze strony ford.com, a także platform społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram, Snapchat i Reddit. Rzeczywistość rozszerzona jest obsługiwana przez Google Cloud.

– Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Fordem przy tym innowacyjnym doświadczeniu – powiedział Thomais Zaremba, dyrektor ds. przemysłu motoryzacyjnego, Google. – Ford kontynuuje spotkania z klientami tam, gdzie się obecnie znajdują – a to coraz częściej ma miejsce w internecie. Ta kampania ożywia F-150 Lightning w nowy sposób i jest naturalnym poszerzeniem naszej szerokiej współpracy, która ma na celu wsparcie transformacji Forda i dostarczenie nowych doświadczeń klientom.

Auto elektryczne po raz pierwszy, ale i Ford po raz pierwszy

Na F-150 Lightning złożono ponad 160 000 rezerwacji od klientów indywidualnych. Zeszłego lata Ford wysłał do nich ankietę, aby dowiedzieć się więcej o tym, kim są i czego chcą w całkowicie elektrycznym pickupie. Wyniki wskazują, że F-150 Lightning przyciąga tych, którzy wcześniej nie posiadali samochodów elektrycznych, ale także nowych klientów Forda:

  • 79% twierdzi, że F-150 Lightning będzie pierwszym pojazdem na baterie w ich gospodarstwie domowym;
  • ponad połowa – 56% – wyznała, że F-150 Lightning będzie ich pierwszym Fordem;
  • jeśli chodzi o liczbę rezerwacji na stan, przewodzą Kalifornia, Teksas i Floryda.

– Amerykanie od lat darzą zaufaniem półciężarówki Forda, a teraz są przekonani, że F-150 będzie właściwym wyborem, decydując się na pierwszy w pełni zelektryfikowany pojazd – powiedział Darren Palmer, dyrektor generalny Forda ds. pojazdów elektrycznych. – Naszym zadaniem jest dalsze angażowanie klientów oraz odpowiadanie na pytania dotyczące tego, jak będzie wyglądało ich życie z tym samochodem – co, gwarantuję, nie przypomina niczego, czego kiedykolwiek doświadczyli.

Całkowicie elektryczny F-150 Lightning będzie dostępny od wiosny 2022 roku.

# # #

¹ Google/Ipsos, „US Dealer Study 2021”, marzec–kwiecień 2021, ankieta online, USA, n=325, osoby rozważające zakup nowego pojazdu w ciągu 6 miesięcy (tylko Amerykanie w wieku powyżej 18 lat).

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.