- Ford Motor Company i Redwood Materials, wiodący producent materiałów akumulatorowych, zawiązują współpracę, aby pojazdy elektryczne stały się bardziej ekologiczne i przystępne cenowo dla Amerykanów, tworząc możliwoście recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, zwiększając recykling litowo-jonowy i produkcję baterii w USA.
- Zamknięcie obiegu gwarantuje, że cenne materiały wykorzystywane w produkcji baterii zostaną poddane recyklingowi, aby można je było ponownie wykorzystać w celu obniżenia kosztów i zmniejszenia zależności od importu i wydobycia metali ziem rzadkich.
- Stworzenie amerykańskiego zamkniętego łańcucha dostaw jest ważnym krokiem w kierunku uczynienia pojazdów elektrycznych zrównoważonymi, bardziej dostępnymi i przystępnymi cenowo dla większej liczby Amerykanów.
Ford i Redwood współpracują w celu zintegrowania recyklingu baterii z amerykańską strategią Forda dotyczącą akumulatorów. Dzięki technologii recyklingu firmy Redwood można odzyskać średnio ponad 95% pierwiastków, takich jak nikiel, kobalt, lit i miedź. Materiały te mogą być ponownie wykorzystane w zamkniętej pętli, aby wyprodukować anodową folię miedzianą i aktywne materiały dla katod do przyszłej produkcji baterii. Używając lokalnie produkowanych, pochodzących z recyklingu materiałów akumulatorowych, Ford może obniżyć koszty, zwiększyć podaż materiałów akumulatorowych i zmniejszyć zależność od importu i wydobycia metali ziem rzadkich.
– Ford sprawia, że pojazdy elektryczne są bardziej dostępne i przystępne cenowo dzięki takim produktom, jak w pełni elektryczny F-150 Lightning, Mustang Mach-E i E-Transit, a także wielu innym, które będą oferowane w przyszłości – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. – Partnerstwo z Redwood Materials będzie miało kluczowe znaczenie dla naszego planu budowy pojazdów elektrycznych na dużą skalę w Ameryce, przy możliwie najniższych kosztach i przy podejściu „zero odpadów” – dodał.
Ford zainwestuje ponad 30 miliardów dolarów w elektryfikację do 2025 roku, w tym współpracę między Fordem i Redwood, która pomoże zrealizować plany Forda dotyczące lokalnego łańcucha dostaw akumulatorów.
Opiera się to na wcześniej ogłoszonych przez Forda planach skalowania produkcji akumulatorów poprzez wiele fabryk akumulatorów BlueOvalSK w Ameryce Północnej, począwszy od połowy dekady. Budując krajowy, zrównoważony łańcuch dostaw z materiałów pochodzących z recyklingu, Ford może obniżyć koszty akumulatorów i pomóc chronić środowisko. BlueOvalSK jest amerykańską spółką joint venture, którą Ford i SK Innovation zamierzają utworzyć, z zastrzeżeniem ostatecznych umów, zezwoleń regulacyjnych i innych warunków.
Niedawno firma Redwood ogłosiła, że będzie produkować strategiczne materiały akumulatorowe, dostarczając amerykańskim partnerom folię z miedzi anodowej i materiały aktywne dla katod. Redwood planuje przekształcić łańcuch dostaw akumulatorów litowo-jonowych, oferując wielkoskalowe źródła tych krajowych materiałów, aby zmniejszyć koszty i ślad środowiskowy produkcji pojazdów elektrycznych. Lokalne dostawy tych dwóch materiałów są kluczowym elementem zobowiązania Forda do zmniejszenia wpływu produkcji akumulatorów na środowisko i dalszego zwiększania produkcji pojazdów elektrycznych w USA
– Projektujemy nasz łańcuch dostaw akumulatorów tak, aby stworzyć w pełni zamknięty cykl życia, a co za tym idzie, aby obniżyć koszty pojazdów elektrycznych poprzez niezawodny lokalny łańcuch dostaw materiałów – powiedziała Lisa Drake, dyrektor operacyjny Forda w Ameryce Północnej. – Takie podejście pomoże zapewnić, że cenne materiały w produktach wycofanych z eksploatacji ponownie trafią do łańcucha dostaw, zamiast kończyć na wysypiskach śmieci, zmniejszając naszą zależność od zewnętrznego łańcucha dostaw towarów, który szybko zostanie przytłoczony przez popyt ze strony przemysłu – dodała.
Firma Redwood Materials, założona przez J.B. Straubel z siedzibą w północnej Nevadzie, tworzy zamknięty łańcuch dostaw akumulatorów i pomaga partnerom w branży pojazdów elektrycznych i czystej energii, zapewniając ścieżki, procesy i technologie recyklingu i regeneracji akumulatorów litowo-jonowych.
– Zwiększenie produkcji baterii i materiałów w naszym kraju poprzez recykling krajowy może służyć jako kluczowy czynnik umożliwiający poprawę śladu środowiskowego amerykańskiej produkcji baterii litowo-jonowych, obniżenie kosztów, a co za tym idzie, zwiększenie krajowej akceptacji dla pojazdów elektrycznych – powiedział Jeffrey Brian Straubel, dyrektor generalny Redwood Materials. – Redwood i Ford podzielają przekonanie, że aby pojazdy elektryczne były zrównoważone i przystępne cenowo, musimy zmienić istniejącą złożoną i kosztowną sieć łańcucha dostaw, stworzyć ścieżki dla pojazdów wycofanych z eksploatacji, zwiększyć recykling litowo-jonowy i zwiększyć produkcję baterii. Wszystko tutaj, w Ameryce – dodał.
W dłuższej perspektywie Ford i Redwood planują wspólnie pracować nad najlepszym podejściem do zbierania i demontażu zużytych akumulatorów z pojazdów elektrycznych Forda w celu recyklingu i regeneracji, aby pomóc obniżyć koszty związane z naprawami akumulatorów i surowcami do produkcji całkowicie nowych baterii.
– Nasza współpraca z Redwood z założenia pomoże zapewnić infrastrukturę umożliwiającą opłacalny recykling zużytych akumulatorów Forda, aby stworzyć solidny strumień materiałów własnych i obniżyć koszty pojazdów elektrycznych – powiedziała Lisa Drake.
Ford wesprze ekspansję Redwood Materials
Aby jeszcze bardziej rozwinąć te możliwości biznesowe między firmami, Ford zainwestował 50 milionów dolarów w Redwood Materials, aby pomóc firmie rozszerzyć jej obecność w USA.