Biuro prasowe Ford Polska

Wyjątkowa wytrzymałość, moc i komfort: cztery wersje specjalne Forda Rangera

Ranger to jeden z najbardziej wszechstronnych modeli Forda. Dzięki tej wyjątkowej wszechstronności samochód zdobywa serca i portfele bardzo różnych klientów. Dlatego też Ford postanowił stworzyć cztery różne wersje Rangera Special Edition, tak wyjątkowe, jak klienci Forda, którzy będą mieli możliwość wybrania samochodu idealnie pasującego do ich potrzeb i osobowości.

  • Nowo wprowadzone edycje specjalne najmocniejszych i najbardziej wytrzymałych pickupów Forda są równie wyjątkowe i nieszablonowe, jak klienci, dla których je opracowano.
  • Zaprojektowany przez Ford Performance Ranger Raptor jest wyposażony we wzmocnione podwozie, specjalnie dostosowane zawieszenie i opony, a także silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM.
  • Ranger MS-RT z silnikiem o dużej mocy, to inspirowany sportami motorowymi, częściowo ręcznie montowany pojazd z najwyższej jakości wyposażeniem i unikalnym wykończeniem
  • Model Ranger Stormtrak o podwyższonym poziomie wyposażenia oferuje atrakcyjny wizualnie styl, wnętrze wykończone skórą premium oraz silnik EcoBlue o mocy 213 KM z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów
  • Mocny i wytrzymały Ranger Wolftrak nadaje się zarówno do ciężkiej pracy, jak i do dobrej zabawy, zwraca uwagę bogatym wyposażeniem, obejmującym między innymi szary lakier Conquer Grey, elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy, opony terenowe i czarne matowe detale wykończeniowe

Nowe wersje Special Edition – Raptor, MS-RT, Stormtrak i Wolftrak – będą dostępne do jazd próbnych dla dziennikarzy z Czech, Polski i Węgier. Jazdy próbne odbędą się w szczególnym miejscu – na Hungaroring Off-road Centre na Węgrzech. Osobista przygoda z Rangerem pozwoli uczestnikom doświadczyć wyjątkowych możliwości, mocy i przyjemności, jakie oferują te nieszablonowe pickupy Forda. Centrum off-roadowe Hungaroring, znajdujące się w lesie o powierzchni 30 hektarów, oferuje ponad 20 kilometrów tras terenowych z wieloma naturalnymi przeszkodami, gdzie goście będą mogli poznać wyjątkowe możliwości, charakter i temperament czterech wersji Rangera Special Edition.

Ranger Raptor: wyższa wytrzymałość bez wyższych kosztów

Ranger Raptor, najwytrzymalsza i najsprawniejsza wersja najlepiej sprzedającego się pickupa Europy znów zyskuje na atrakcyjności, dzięki zaprezentowanemu nowemu Rangerowi Raptorowi Special Edition.

Ranger Raptor Special Edition, produkowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy, wyróżnia się wzmacniającymi wygląd zewnętrzny i wnętrze rasowego pickupa dodatkowymi akcentami stylistycznymi, w tym wyrazistymi pasami, nawiązującymi do wyścigów, biegnącymi wzdłuż nadwozia oraz odróżniającymi go czerwonymi akcentami.

Limitowany model był jednym z bohaterów zrealizowanego przez firmę Ford filmu akcji „The Good, the Bad and the Bad-RSE”, sięgającego po stylistykę westernów spaghetti. Film eksponuje nowy styl Rangera Raptora Special Edition oraz jego zdolność do szybkiej jazdy terenowej, a także inne wyróżniające się wersje Rangera, jak nowe wersje Wolftrak i Stormtrak oraz inspirowany rajdami model Ranger MS-RT.

Ranger Raptor, opracowany przez dział Ford Performance jako najbardziej ekstremalna wersja Rangera, wykorzystuje niezwykle wytrzymałe podwozie, ze specjalnie zaprojektowanym zawieszeniem i oponami oraz wydajny układ napędowy EcoBlue z silnikiem wysokoprężnym, które pozwalają mu spełniać marzenia żądnych wrażeń entuzjastów jazdy terenowej.

– Wersja Special Edition Rangera Raptora otrzymała dodatki podkreślające radykalny design naszego «drania», wyróżniające elementy nadwozia i udoskonalenia kabiny, które sprawiają, że nasz terenowy pickup stał się jeszcze bardziej atrakcyjny i niepowtarzalny – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Nowy Ranger Raptor Special Edition dostępny w charakterystycznych kolorach Performance Blue, Conquer Grey i Frozen White, otrzymał dodatkowo podwójne matowe czarne pasy wyścigowe z czerwonymi liniami kontrastowymi na masce, dachu, na dolnej części boków nadwozia, tylnych błotnikach i drzwiach skrzyni ładunkowej, co jeszcze wyraźniej podkreśla sportowe ambicje pickupa.

W uzupełnieniu charakterystycznych wyścigowych pasów, przednie zaczepy holownicze wykończone są w kolorze czerwonym, natomiast poszerzone nadkola, przedni i tylny zderzak, klamki drzwi oraz typowy fordowski przedni wlot powietrza, wykończone są matową czernią, aby wywołać jeszcze większe wrażenie, dla odróżnienia od szarych elementów nadwozia standardowego Raptora.

Czerwone przeszycia na kierownicy, desce rozdzielczej i drzwiach nadają wnętrzu Rangera Raptora Special Edition Double Cab jeszcze bardziej sportowy i wyjątkowy charakter. Dostępne w standardzie fotele wykończono wysokogatunkową skórą i zaprojektowano tak, by zapewniały wygodę i wsparcie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradzie. Wyjątkowość wnętrza Raptora Special Edition podkreśla dodatkowo deska rozdzielcza w kolorze Raceway Grey.

Ranger Raptor Special Edition zachował unikatowe podwozie Rangera Raptora, opracowane przez Ford Performance. Ranger Raptor, usprawniony pod kątem szybkiej jazdy terenowej – którą można cieszyć się w dozwolonych miejscach i w zgodzie z przepisami – ma o 150 mm większy rozstaw kół i o 51 mm większy prześwit, niż Ranger XLT, co wyraźnie zwiększa jego możliwości po zjechaniu z asfaltu.

Zawieszenie skonstruowane „na miarę” wykorzystuje podwójne aluminiowe wahacze z przodu i wielowahaczową architekturę z tyłu oraz amortyzatory FOX z systemem Position Sensitive Damping, który dostosowuje siłę tłumienia do zmiennych warunków jazdy. Terenowe opony General Grabber AT3 zapewniają maksymalną przyczepność na luźnych nawierzchniach.

Ranger Raptor Special Edition jest napędzany 2 litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm, ¹ współpracującym z 10-stopni

ową automatyczną przekładnią, którą zapożyczono ze sportowego Mustanga. Ranger Raptor otrzymał unikatowy system jazdy terenowej (Terrain Management System), dzięki czemu kierowca otrzymuje narzędzia do mierzenia się z najróżniejszymi warunkami terenowymi i scenariuszami jazdy, między innymi w trybie Baja – nazwanym tak na cześć słynnego pustynnego rajdu Baja 1000 – zapewniającym optymalne osiągi w terenie przy dużych prędkościach. ²

Ford Ranger MS-RT: miejski styl, muskularne linie

Nowy Ranger MS-RT to ekskluzywna, mocna wersja drogowa najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie, opracowana wspólnie z MS-RT, oddziałem specjalistów w dziedzinie rajdów samochodowych M-Sport. Efektem tej współpracy jest inspirowany sportami motorowymi, częściowo ręcznie budowany pojazd o najwyższym poziomie wyposażenia i wyjątkowym wykończeniu. Nowy pojazd powstał na bazie Wildtraka, z którym dzieli bogate wyposażenie, ładowność 1 tony oraz dwie wersje nadwozia z kabiną typu Super Cab lub Double Cab.

Ranger MS-RT zewnętrznie wyróżnia się ręcznie wykonaną przednią częścią nadwozia z karbonową kratą wlotu powietrza o strukturze plastra miodu oraz zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Wyjątkowy profil boczny dodaje sportowego charakteru, a 20-calowe obręcze OZ Racing, poszerzone nadkola i efektowne progi boczne wzmacniają wyrazistą sylwetkę pickupa. Kolory nadwozia Frozen White, Sea Grey, czy Agate Black wzmacniają imponujące wzornictwo, a ostateczny efekt podkreślono nakładkami na lusterka, wykonanymi z włókna węglowego, aerodynamiczną listwą skrzyni ładunkowej i oznaczeniami MS-RT.

Kabina Rangera MS-RT otrzymała elementy wykończenia premium, pokryte skórą fotele ze stylowym kontrastowym szwem. Nastrojowe oświetlenie wnętrza i podgrzewane fotele przednie tworzą atmosferę komfortu, a detale MS-RT na dywanikach podłogowych i listwach progowych są elementami zwracającymi uwagę na indywidualny charakter tej wersji. System łączności i nawigacji Forda SYNC 3 ¹ z 8-calowym ekranem dotykowym ułatwia dostęp do funkcji komunikacyjnych i rozrywkowych, a kamera cofania ² pomaga podczas parkowania lub zaczepiania przyczepy.

Najmocniejszy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM ³ zapewnia wyjątkowe parametry robocze, osiągi, zdolność holowania, oferując zarazem wysoką kulturę pracy, zbliżoną do samochodu osobowego i niskie zużycie paliwa.

Układ napędowy, wyposażony w zaawansowaną 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, którą zapożyczono ze sportowego Mustanga, zapewnia moc 213 KM i moment obrotowy 500 Nm, pozwalające przewozić ładunek do 1098 kg i ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg .Ranger zachowuje załączany system napędu na cztery koła, pozwalający dostosować trakcję do warunków terenowych, a klientom pragnącym bardziej wyrazistego brzmienia dealerzy mogą zamontować zestaw aktywnego układu wydechowego Maxhaust, sterowany za pośrednictwem aplikacji.

MS-RT jest autoryzowaną przez Forda firmą tuningową (Qualified Vehicle Modifier), współpracującą z uznanym partnerem Forda w sportach motorowych, firmą M-Sport, wykorzystującą doświadczenia zdobyte w Rajdowych Mistrzostwach Świata do tworzenia efektownie zmodyfikowanych wersji wiodących na rynku pojazdów użytkowych Forda.

Jako najnowszy pojazd w ofercie Ford One-Stop Shop, Ranger MS-RT dołącza do ekscytującej gamy modyfikowanych pojazdów, zbudowanych zgodnie z rygorystycznymi standardami fabrycznymi, które można zamawiać bezpośrednio u dealerów Forda – dotyczy to m.in. vanów Transit Custom i Transit Connect MS-RT oraz kampera Transit Custom Nugget.

Ranger Stormtrak – potęga natury

Ranger Stormtrak jest pickupem klasy premium, który oferuje niepowtarzalny styl i szereg akcesoriów klientom ceniącym sobie wyjątkowe możliwości i wysoki poziom wyposażenia, ściśle dopasowany do ich aktywności zawodowej i stylu życia. Nowa wersja specjalna, bazująca na serii Ranger Wildtrak, oferuje jeszcze wyższy poziom wyposażenia z dodatkowymi funkcjami zwiększającymi komfort i z odróżniającymi wersję elementami wykończenia. By zwiększyć ekskluzywność modelu, powstanie limitowana seria pojazdów, dostępnych w wersji Double Cab, zapewniającej przestronne tylne siedzenia oraz Super Cab, z większą powierzchnią ładunkową.

Wszystkie modele Rangera Stormtrak są wyposażone w najwyższej klasy 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, który zapewnia wyjątkową siłę uciągu przyczepy. ¹ Standardowy układ napędu na cztery koła umożliwia pewne prowadzenie w terenie, a zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów gwarantuje płynną i bezstresową jazdę.

Dla Rangera Stormtrak zarezerwowano efektowny kolor nadwozia Rapid Red. Uzupełnia go ekskluzywna czerwona wstawka we wlocie powietrza, wzmacniająca muskularną stylizację przodu pojazdu. Reflektory przednie są wykonane w technice LED, a solidne podzderzakowe panele chroniące podwozie, będące wyposażeniem standardowym tej wersji, stanowią element określający predyspozycje samochodu. Dostępne są również opcje kolorów nadwozia Frozen White i Blue Lightning. Mocny wygląd Rangera Stormtrak podkreślają ekskluzywne grafiki na masce i na bokach nadwozia, grube trójwymiarowe plakietki oraz czarny tylny zderzak i sportowe orurowanie.

Ponadto w wyposażeniu standardowym znajduje się wykładzina skrzyni ładunkowej, przegroda ładunkowa oraz nowy system Power Roller Shutter, zwiększający wygodę i funkcjonalność przestrzeni bagażowej podczas przewożenia ładunków. Ranger Stormtrak zachowuje ¹ tonę ładowności i 3500 kg maksymalnej masy holowanej przyczepy, jak w popularnej serii Wildtrak. ²

Wnętrze Rangera Stormtrak dodatkowo wzbogacono wysokiej klasy wyposażeniem i praktycznymi elementami funkcjonalnymi. Fotele Stormtraka wykonane są z tej samej miękkiej skóry, którą wykorzystano w kultowym Rangerze Raptorze, ozdobionej wyszytym logo Stormtrak, z podparciami bocznymi obszytymi tkaniną techniczną. Grafitowe wykończenie wnętrza i czerwone przeszycia na całej powierzchni harmonizują z niepowtarzalną paletą lakierów nadwozia Stormtrak.

Ranger Wolftrak – oswojona dzikość

Ranger Wolftrak jest przeznaczony dla klientów, którzy oczekują solidnych zdolności terenowych i śmiałego, bezkompromisowego wyglądu zewnętrznego. Wolftrak, bazujący na serii Ranger XLT, jest napędzany 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM, do wyboru z 6-biegową manualną lub 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. ¹

Załączany system napędu na cztery koła z funkcją zmiany biegów pod obciążeniem ¹, elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy i terenowe opony należą do wyposażenia standardowego, które umożliwia sprawne poruszanie się w trudnych warunkach terenowych, a niskie przełożenie napędu na cztery koła poprawia możliwości pokonywania stromych wzniesień i grząskich nawierzchni.

Ford przewiduje, że Ranger Wolftrak będzie cieszył się dużym zainteresowaniem klientów z branży rolniczej, leśnej i turystycznej, a także nabywców prywatnych. Ładowność 1 tony i dopuszczalna masa holowanej przyczepy 3500 kg ² oznaczają znaczne możliwości przewozu ładunków, a dodatkowym atutem będzie standardowa wykładzina ochronna w skrzyni ładunkowej. Opcjonalna ręcznie rozkładana osłona skrzyni ładunkowej lub zabudowa Aeroklas nad całą skrzynią ładunkową są dostępne w czarnym, matowym kolorze, pasującym do czarnych detali nadwozia Rangera Wolftrak.

Sportowe, wydłużone orurowanie skrzyni ładunkowej, dostępne wyłącznie w Rangerze Wolftrak, dodaje mu surowości wyglądu, ułatwia montaż akcesoriów oraz mocowanie ładunku. Olśniewający kolor nadwozia Conquer Grey podkreśla muskularność pickupa i współgra z czarnym matowym wlotem powietrza, osłonami podwozia i 17-calowymi czarnymi obręczami kół. Charakterystyczny styl wersji uzupełniają przyciemnione plakietki Wolftrak i plastikowe stopnie boczne. Samochód dostępny jest również w kolorze Sea Grey.

W kabinie Rangera Wolftrak znalazło się kilka ekskluzywnych elementów wyposażenia – emblematy Wolftrak, czarna matowa deska rozdzielcza i listwy drzwi oraz wytrzymałe dywaniki podłogowe „na każdą pogodę”. System łączności i nawigacji Forda SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym jest wyposażeniem standardowym. ³

– Klienci uwielbiają odważny styl i wytrzymałość naszego Rangera, opracowaliśmy więc nowe modele Stormtrak i Wolftrak w wersji limitowanej, aby jeszcze wzmocnić te walory – powiedział Piotr Konieczny, dyrektor sprzedaży, samochody dostawcze Ford Polska. – Stormtrak łączy efektowny wygląd z luksusowymi akcentami i funkcjami wspierającymi aktywny styl życia, a Wolftrak to wytrzymały samochód terenowy, który pozwala właścicielom wygodnie wybrać się daleko poza utarte szlaki, zarówno do pracy, jak i dla rozrywki – dodał Konieczny.

Nowa roleta Power Roller Shutter – dodatkowa funkcjonalność

Ford wprowadza również nową, atrakcyjną wersję popularnej rolety skrzyni ładunkowej Roller Shutter z napędem elektrycznym, która będzie dostępna jako opcja dla Rangera Wildtrak z podwójną kabiną i montowana standardowo w Rangerze Stormtrak.

Roleta Power Roller Shutter podnosi wygodę i ułatwia obsługę – klienci mogą otwierać i zamykać roletę za pomocą pilota, przycisków umieszczonych w skrzyni ładunkowej lub z wnętrza kabiny, korzystając z przycisków umieszczonych na desce rozdzielczej. Zainstalowane czujniki zapobiegają przytrzaśnięciu palców lub uszkodzeniu ładunku.

# # #

Ford Ranger Raptor
¹ Ranger Raptor Special Edition z Double Cab, potwierdzone homologacją zużycie paliwa od 10,7 l/100 km, emisja CO2 od 277 g/km (WLTP)

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

² Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

³ Zdjęcia odbywały się w kontrolowanych warunkach na zamkniętych prywatnych drogach z udziałem profesjonalnych kaskaderów. Nie należy podejmować prób naśladowania pokazanych wyczynów kaskaderskich. Przed jazdą terenową należy zapoznać się z instrukcją obsługi Rangera. Należy używać odpowiedniego sprzętu ochronnego. Prezentowany model przedprodukcyjny.

Ford Ranger MS-RT
¹ Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości używaj systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy.

² Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.

³ Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

⁴ Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie. Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego.

⁵ Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.

Ford Ranger Stormtrak/Wolftrak
¹ Ranger Stormtrak Super Cab zużywa od 8,6 l/100km oleju napędowego, a emisja CO2 wynosi od 226 g/km (WLTP). Ranger Wolftrak zużywa od 8,1 l/100km oleju napędowego i emituje od 214 g/km CO2 dla pojazdów z manualną skrzynią biegów oraz od 8,6 l/100km i od 226 g/km dla modeli z automatyczną skrzynią biegów (WLTP).

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

² Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.

³ Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre funkcje mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie funkcje są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.