Biuro prasowe Ford Polska

Pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze w pełni elektrycznego Forda F-150 Lightning wyjeżdżają z fabryki. Marka inwestuje w stanie Michigan 7,7 miliarda dolarów i zapewnia 7 000 miejsc pracy

Pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze modelu F-150 Lightning wyjeżdżają z Centrum Pojazdów Elektrycznych w kompleksie Ford Rouge. Przy okazji tego wydarzenia marka zapowiedziała, że zintensyfikuje nakłady inwestycyjne i liczbę miejsc pracy, żeby zwiększyć produkcję modelu.

  • Mając do tej pory 150 000 rezerwacji na F-150 Lightning, Ford zainwestował dodatkowe 250 milionów dolarów i dodał 450 kolejnych bezpośrednich miejsc pracy w trzech zakładach, w tym w Centrum Pojazdów Elektrycznych, w celu zwiększenia mocy produkcyjnych.
  • Rok po tym, jak Ford potwierdził budowę Centrum Pojazdów Elektrycznych w kompleksie Ford Rouge w Dearborn, pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze Forda F-150 Lightning zaczynają opuszczać fabrykę. W pełni elektryczny F-150 Lightning trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku.
  • Ford od 2016 roku zainwestował w Michigan 7,7 miliarda dolarów, tworząc albo utrzymując 7 000 miejsc pracy w tym stanie.

Ford inwestuje dodatkowe 250 milionów dolarów i dodaje 450 nowych bezpośrednich miejsc pracy w Centrum Pojazdów Elektrycznych Ford Rouge, Centrum Elektrycznych Układów Napędowych Van Dyke i Fabryce Komponentów Rawsonville. Dzięki tym działaniom marka chce zwiększyć moce produkcyjne do 80 000 egzemplarzy rocznie.

– Wiedzieliśmy, że F-150 Lightning jest wyjątkowy, ale zainteresowanie opinii publicznej przerosło nasze najśmielsze oczekiwania i zmieniło dyskusję na temat pojazdów elektrycznych. Intensyfikujemy więc nasze działania, aby zwiększyć moce produkcyjne – powiedział Bill Ford, prezes Ford Motor Company. – Model ten – i pracownicy, którzy montują go w Michigan – ma szansę tworzyć historię i być pionierem pojazdów elektrycznych w Ameryce.

F-150 Lightning, z początkową sugerowaną ceną detaliczną 40 000 USD i docelowym zasięgiem jazdy szacowanym przez EPA na 300 mil z akumulatorem o zwiększonym zasięgu¹, jest skierowany do serca amerykańskiego rynku motoryzacyjnego. Do tej pory Ford przyjął ponad 150 000 rezerwacji na ten model.

– Elektryfikacja Serii F – najlepiej sprzedającej się ciężarówki w Ameryce od 44 lat – i montaż jej w tym nowoczesnym zakładzie w Michigan – stanowi znaczący krok w kierunku masowej obecności pojazdów elektrycznych w Ameryce – powiedział Kumar Galhotra, prezes Ford Americas and International Markets Group. – F-150 Lightning ma być czymś więcej niż bezkompromisową ciężarówką o zerowej emisji spalin. Jest pełen pomysłowych funkcji i technologii, które z biegiem czasu będą ulepszane. Jest też przyjemny w prowadzeniu, a z jego zasobów można zasilać dom czy miejsce pracy.

Ford potwierdził budowę Centrum Pojazdów Elektrycznych rok temu w ramach inwestycji o początkowej wartości 700 milionów dolarów w historycznym kompleksie Ford Rouge, tworząc bazę produkcyjną dla F-150 Lightning. Teraz przedprodukcyjne ciężarówki Forda F-150 Lightning opuszczają fabrykę do testów w warunkach rzeczywistych, a model będzie dostępny dla klientów wiosną przyszłego roku.

Dodatkowa inwestycja Forda o wartości 250 milionów dolarów stworzy 450 dodatkowych bezpośrednich miejsc pracy, w większości w Centrum Pojazdów Elektrycznych. Pracownicy w Fabryce Komponentów Rawsonville będą montować akumulatory, a Centrum Elektrycznych Układów Napędowych Van Dyke zwiększy swoją zdolność dostarczania silników elektrycznych i elektrycznych przekładni do F-150 Lightning.

To najnowsza inwestycja Forda w stanie Michigan. Ford zainwestował już w Michigan 7,7 miliarda dolarów i od 2016 roku stworzył albo utrzymał 7 000 miejsc pracy. W tym zakresie warto wspomnieć o sprowadzeniu do Michigan produkcji Bronco i Rangera, odnowieniu Michigan Central Station, rozwoju nowego kampusu Ford Research and Engineering Campus w Dearborn czy utworzeniu Ford Ion Park. Stan Michigan jest domem Forda od momentu założenia firmy w 1903 r., a miejsca te stanowią ważne punkty w sieci Forda, która będzie obsługiwać nową generację elektrycznych, skomunikowanych i autonomicznych pojazdów Forda.

– Te działania są doskonałym przykładem właściwej transformacji ku pojazdom jutra, poprzez zapewnienie dobrze płatnych miejsc pracy, ciężko pracującym mężczyznom i kobietom, poprzez inwestowanie w budowanie pojazdów w Stanach Zjednoczonych – powiedziała Laura Dickerson, regionalny dyrektor związku zawodowego UAW. – Takie inwestycje mogą utorować drogę do przyszłości, która zabezpieczy nasze rodziny, nasze społeczności i klasę średnią. Ford robi to we właściwy sposób dzięki F-150 Lightning – tworząc 450 dodatkowych miejsc pracy. Jednocześnie Ford prezentuje podejście dopasowane do różnych potrzeb klientów, inwestując w ten całkowicie elektryczny F-150 Lightning, ale także produkując wersje hybrydowe i benzynowe F-150.

Ford gościł urzędników rządowych, w tym gubernator stanu Michigan, Gretchen Whitmer i kongresmenkę Debbie Dingell, aby uczcić zaangażowanie Forda w Michigan i montaż pojazdów elektrycznych w tym stanie, gdy pierwsze przedprodukcyjne ciężarówki F-150 Lightning opuszczały fabrykę.

– Stoimy na skraju ery elektryfikacji, która zostanie zbudowana w fabrykach takich jak ta przez ciężko pracujących członków związku zawodowego UAW i innowacyjne umysły Forda – powiedziała gubernator Gretchen Whitmer. – Jestem dumna z Forda, który zobowiązał się zainwestować 30 miliardów dolarów w elektryfikację do 2025 roku, w tym dodatkowe 250 milionów dolarów, aby stworzyć 450 miejsc pracy w Dearborn, Ypsilanti i Sterling Heights, wspierając produkcję nowego F-150 Lightning. Na poziomie stanowym będę wspierać inwestycje w przyszłość opartą na mobilności i elektryfikacji, a razem możemy tworzyć dobrze płatne, wysoko wyspecjalizowane miejsca pracy i przewodzić światu w rozwoju i produkcji pojazdów elektrycznych.

– Michigan jest sercem przemysłu motoryzacyjnego i każdego dnia musimy pracować we wszystkich sektorach, aby tak pozostało – powiedziała kongresmenka Debbie Dingell. – Budowanie pojazdów przyszłości tutaj, w naszym domu, przy jednoczesnym utrzymaniu dobrze płatnych miejsc pracy, pozwoli Stanom Zjednoczonym przodować w zakresie mobilności i innowacji oraz wyprzedzić naszych globalnych konkurentów. Pracuję dzień w dzień nad zmianami legislacyjnymi, aby zapewnić silne wsparcie dla krajowej produkcji i infrastruktury pojazdów elektrycznych. Jestem wdzięczna Fordowi za partnerstwo w tych działaniach, ponieważ wspólnie pracujemy nad ochroną miejsc pracy i utrzymaniem łańcucha dostaw w Stanach Zjednoczonych, jednocześnie walcząc z kryzysem klimatycznym i wzmacniając naszą gospodarkę.

Centrum Pojazdów Elektrycznych znajduje się w kompleksie Ford Rouge, które wyznacza punkt odniesienia dla zrównoważonego montażu samochodów. To nowe centrum wspiera wizję Forda dotyczącą zrównoważonej produkcji. Centrum wykorzystuje naturalne oświetlenie, a także oświetlenie LED, a główna flota wózków widłowych będzie wykorzystywać zeroemisyjne wodorowe ogniwa paliwowe. Centrum Pojazdów Elektrycznych zostało zbudowane na terenie dawnego zakładu montażowego w Dearborn, przy użyciu odzyskanych fundamentów i materiałów budowlanych.

¹ Nie obejmuje modeli Platinum. Dane dla pełnego naładowania. Zasięg EPA jest oparty na podstawie prognoz analitycznych. Ostateczne oceny EPA będą dostępne w 2022 roku. Rzeczywisty zasięg pojazdu zależy od warunków, takich jak środowisko zewnętrzne, sposób użytkowania pojazdu, jego konserwacja, wiek akumulatora litowo-jonowego i jego stan.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.