Biuro prasowe Ford Polska

Ford Transit Custom i Tourneo Custom z innowacyjnym napędem hybrydowym

Zdolność do jazdy bez emisji spalin i brak obaw o zasięg oferują – jako pierwsze w swojej klasie – Transit Custom oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Dodatkowym atutem jest fakt, że mogą być dodatkowo ładowane z sieci elektrycznej, co zapewnia czysto elektryczny zasięg do 50 km – przyczyniając się do zmniejszenia lokalnej emisji CO2 i umożliwiając wjazd do coraz większej liczby stref ultra-niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie.

  • Ford Transit Custom oraz Tourneo Custom Plug-In Hybrid zapewniają około 50 km bezemisyjnej jazdy i całkowity zasięg ponad 500 km przy użyciu 1-litrowego silnika benzynowego EcoBoost.
  • Zaawansowana architektura hybrydowa typu plug-in obejmuje akumulator o pojemności 13,6 kWh, ładowany prądem z sieci lub podczas jazdy.
  • Funkcje specjalne to m.in. moduł Geofencing, który automatycznie przełącza pojazd w tryb elektryczny podczas wjazdu do stref niskiej emisji.

Zerowa emisja i brak obaw o zasięg

Wyposażone w zaawansowaną technologicznie architekturę hybrydową, przednie koła Transita Custom i Tourneo Custom Plug-In Hybrid są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 92,9 kW, zasilanym akumulatorem litowo-jonowym o mocy 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzana jednostka benzynowa 1,0 Ecoboost pełni rolę generatora prądu i wydłuża zasięg.

Podróżując Fordem Transit Custom lub Tourneo Custom użytkownicy łączą lokalną jazdę bezemisyjną z całkowitym brakiem obaw o liczbę przejechanych kilometrów. Port ładowania, znajdujący się w przednim zderzaku, umożliwia uzupełnienie energii auta do pełna w 4,3 godziny przy użyciu domowego 240-woltowego zasilacza 10 A lub w czasie 2,7 godziny przy użyciu komercyjnej ładowarki samochodowej typu 2 AC. Dodatkowa energia elektryczna jest odzywsiwana przez ładowanie regeneracyjne, gdy pojazd zwalnia lub hamuje. Ponadto kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy, co pozwala dostosować pracę systemu do warunków na drodze:

  • Tryb EV Auto ma na celu zapewnienie optymalnego połączenia osiągów i wydajności. Algorytmy kontroli pojazdu monitorują poziom energii akumulatora i aktualny scenariusz jazdy – na przykład, czy w chwili obecnej podróż odbywa się autostradą – aby zdecydować, czy aktywować silnik spalinowy w celu wydłużenia zasięgu.
  • Tryb EV Teraz priorytetowo traktuje wykorzystanie zmagazynowanej energii w celu bezemisyjnej jazdy, dezaktywując silnik spalinowy, aż poziom naładowania akumulatora osiągnie minimalny zakres, potrzebny do dalszej podróży.
  • Tryb EV Później nadaje priorytet generatorowi prądu i wykorzystuje ładowanie regeneracyjne, aby najskuteczniej utrzymać aktualny stan akumulatora, gotowy do późniejszego użycia wyłącznie w trybie elektrycznym.
  • Tryb EV Ładowanie wykorzystuje generator prądu do zasilania pojazdu i doładowania akumulatora, gdy tryb EV Teraz będzie potrzebny w dalszej części podróży np. do wjazdu do strefy niskiej emisji.

Kierowcy mogą również wybrać stopień odzysku energii i wspomagania hamowania, zapewniany przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low na dźwigni zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowany stopień rekuperacji, automatycznie zapalając światła hamowania, gdy jest to konieczne, aby ostrzec kierowców jadących z tyłu. Większy stopień rekuperacji energii sprzyja częstszemu wykorzystaniu jazdy jednym pedałem, szczególnie w miejskich scenariuszach zatrzymywania i ruszania, zwiększając ilość energii kinetycznej odzyskiwanej i magazynowanej w akumulatorze w celu zoptymalizowania zasięgu jazdy na napędzie elektrycznym.

Wewnątrz kabiny wskaźnik mocy/ładowania zastępuje standardowy obrotomierz. Zoptymalizowany, w oparciu o informacje zwrotne od uczestników trwającego rok rzeczywistego testu Forda Transita Plug-In Hybrid w Londynie w Wielkiej Brytanii. Wskaźnik wyraźnie wizualizuje odzyskiwanie energii w czasie rzeczywistym, aby pomóc kierowcom zmaksymalizować zasięg jazdy na napędzie elektrycznym.

Wsparcie nowoczesnych technologii i aplikacji FordPass Connect

W połączeniu ze standardowym modemem pokładowym FordPass Connect, aplikacja mobilna FordPass umożliwia kierowcom zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu. Uruchomiona przez Forda aplikacja FordPass Pro – zaprojektowana specjalnie z myślą o wspieraniu mniejszych firm w celu maksymalizacji produktywności – pozwoli klientom sprawdzić stan naładowania akumulatorów maksymalnie pięciu pojazdów.

Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która umożliwi właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwe zlokalizowanie, nawigację i opłacenie ładowania. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania o szerokim zasięgu w całej Europie. Nowa aplikacja zapewni użytkownikom samochodów Forda uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktów ładowania w 30 krajach. Klienci będą mogli bezproblemowo korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, inicjując i płacąc za te usługi z jednego konta, aby uprościć obsługę.

– Ford nie boi się innowacji, dlatego też w ofercie pojawił się niezwykle ciekawy napęd hybrydowy typu plug-in, w którym silnik spalinowy nie napędza kół, a pełni rolę tylko i wyłącznie generatora prądu, który wydłuża zasięg – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. To nasza odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na zelektryfikowane samochody dostawcze. Dzięki temu Ford w Europie jest liderem rynku pojazdów dostawczych, zaś w Polsce zajmujemy trzecie miejsce. Natomiast spore oczekiwania wiążemy z wprowadzeniem w przyszłym roku całkowicie elektrycznego E-Transita – dodał Piotr Pawlak.

no images were found

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.