- Ford był we wrześniu najlepiej sprzedającą się marką samochodów w Stanach Zjednoczonych.
- Znakomita sprzedaż do klientów indywidualnych spowodowała, że marka miała aż 12,9% udziału w tym rynku.
- Ford z imponującą ilością zamówień oraz rezerwacji na samochody – a liczba ta cały czas dynamicznie rośnie.
Ford przygotowany na wyzwania teraźniejszości i przyszłości
Sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 34,3% względem sierpnia, dzięki czemu Ford szacunkowo miał 12,9% udziału w rynku pojazdów sprzedawanych do klientów indywidualnych. To o 3,8 p.p. więcej niż w sierpniu.
Sprzedaż Forda ogółem wyniosła 156 614 pojazdów. Marka ma też 236 000 dostępnych do sprzedaży pojazdów – to o 21 000 więcej niż na początku września.
Ford cały czas jest doskonale przygotowany na nadchodzące miesiące. We wrześniu zebrał bowiem 52 000 nowych zamówień. Co ważne, samochody w minionym miesiącu były dostarczane klientom najszybciej w tym roku. 31% sprzedaży do klientów indywidualnych we wrześniu pochodziło z wcześniejszych zamówień, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 6%.
Pod względem rezerwacji, rekordzistą jest zupełnie nowy, całkowicie elektryczny F-150 Lightning. Ford przekroczył już niesamowitą granicę 150 000 rezerwacji, przy czym aż 75% z nich pochodzi od klientów innych marek.
SUV-y hitem sprzedaży
Duży udział w sprzedaży do klientów indywidualnych miały SUV-y Forda. Sprzedaż do klientów indywidualnych pojazdów z tego segmentu wzrosła bowiem względem sierpnia o 56%, zwiększając udział w rynku SUV-ów sprzedawanych klientom indywidualnych aż o 3,9 p.p. do 10,1%. Względem sierpnia 2021 r. sprzedaż Bronco Sport do klientów indywidualnych wzrosła o 74,2%, Bronco o 26,4%, Mustanga Mach-E o 9,2%, a Explorera o 155%. Co ciekawe, rekordowe 77,3% stanowią zamówienia egzemplarzy z napędem na wszystkie koła.
Zelektryfikowane modele Forda cały czas przyciągają nowych klientów w tempie wyższym od pozostałych samochodów. We wrześniu marka znalazła nabywców na 9 150 takich pojazdów, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o imponując 91,6%. Mach-E od stycznia do sierpnia 2021 r. sprzedał się w ilości 18 855 egzemplarzy, dzięki czemu uplasował się na drugim miejscu rankingu sprzedaży wśród elektrycznych SUV-ów w USA.
Pod koniec września w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto sprzedaż Mavericka, nowego pick-upa Forda. W pierwszym raporcie sprzedażowym poinformowano o zbyciu 506 egzemplarzy, a klienci dzieląc się z dilerami swoimi opiniami chwalą jego rozmiar, zwrotność, oszczędność paliwa i przystępną cenę.
Znakomitą sprzedażą może pochwalić się także Seria F, której modele są najlepiej sprzedającymi się w USA ciężarówkami i pick-upami. W okresie od stycznia do września 2021 r. sprzedano już bowiem 534 831 egzemplarzy, zaś przewaga serii F nad drugim konkurentem w rankingu sprzedaży wynosi już ponad 100 000 egzemplarzy.