- Detroit Smart Parking Lab (DSPL) zapewnia realne środowisko do symulacji rzeczywistych scenariuszy dla testowania zaawansowanych technologii parkowania, logistyki i ładowania pojazdów elektrycznych
- Michigan Economic Development Corporation (MEDC) oraz Office of Future Mobility and Electrification (OFME) oferują granty technologiczne na testy w laboratorium
- Wśród pierwszych nagrodzonych grantami jest firma Enterprise, która wykorzysta DSPL do przetestowania technologii automatycznego parkowania samochodu i ładowania pojazdów elektrycznych w celu szybkiego zwrotu i przygotowania auta do kolejnego użyczenia (quick turn-around operations – QTA)
– Michigan nadal przoduje w opracowywaniu, testowaniu i wdrażaniu rozwiązań, które będą napędzać przyszłość transportu, w tym rozwiązań parkingowych związanych z mobilnością – powiedziała gubernator Gretchen Whitmer. – Innowacyjna współpraca, taka jak Detroit Smart Parking Lab, rozwiązuje problemy, dzięki czemu transport stanie się bardziej dostępny i przystępny cenowo, jednocześnie tworząc środowisko, w którym firmy technologiczne i związane z mobilnością mogą prosperować i rozwijać się w Michigan – dodała.
Whitmer ogłosiła wyjątkową współpracę podczas seminariów Management Briefing Seminars organizowanych przez Center for Automotive Research w Traverse City w stanie Michigan, dołączyli do niej przedstawiciele wszystkich uczestniczących w projekcie firm.
– Współpraca ma zasadnicze znaczenie dla przyszłości mobilności – powiedział Paul Thomas, wiceprezes wykonawczy Mobility Solutions na obie Ameryki w firmie Bosch. – Dzięki Detroit Smart Parking Lab mamy przekrój współpracowników – od przedstawicieli rządowych, po firmy mobilne i technologiczne – którzy umożliwią nam wprowadzanie innowacji na rynek poprzez współpracę – dodał.
DSPL opiera się na zaprezentowanym w sierpniu 2020 r przez Forda, Bedrocka i Boscha zautomatyzowanym parkowaniu. Wtedy to zaprezentowano technologię automatycznego parkowania firmy Bosch, która umożliwiła pojazdom Ford Escape prowadzenie i parkowanie w garażu Bedrock’s Assembly.
– Parkowanie równoległe lub znajdowanie miejsc w ruchliwych, ciasnych strukturach to jedne z najbardziej stresujących sytuacji podczas jazdy, dlatego Ford dużo zainwestował w innowacje, takie jak nasza technologia wspomagania parkowania równoległego – powiedział Craig Stephens, dyrektor ds. systemów sterowania i automatyzacji w Ford Research and Advenced Engineering. – Detroit Smart Parking Lab pomoże nam współpracować z innymi innowatorami nad jeszcze lepszymi rozwiązaniami ułatwiającymi parkowanie – dodał.
Aby zachęcić innych innowatorów do odkrywania zaawansowanych technologii parkingowych, MEDC we współpracy z Office of Future Mobility and Electrification ustanowiło Michigan Mobility Funding Program, w ramach którego organizacje mogą otrzymać finansowanie na rozwój i testowanie rozwiązań mobilności inspirowanych parkowaniem w garażu i wokół niego.
– Współpraca przedstawicieli agend rządowych oraz branży motoryzacyjnej i nieruchomości pozwala nam nie tylko utrzymać pozycję Detroit jako Motor City, ale także pokazać miasto jako rozwijające się centrum technologiczne Środkowego Zachodu – powiedziała Heather Wilberger, dyrektor ds. informacji w Bedrock. – Znalezienie parkingu w środowisku miejskim może odpowiadać za nawet 30 procent ruchu pojazdów i emisji. Tego typu współpraca i programy pozwalają nam – jako największemu deweloperowi w mieście – rozwijać, testować i wdrażać zaawansowane technologie parkingowe, aby pomóc skrócić czas przeznaczony na znalezienie miejsca parkingowego i zredukować emisje, pomagając uzyskać korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju w całym naszym portfolio – dodała.
Zautomatyzowana technologia pojawia się w procesie przygotowania do wynajmu pojazdu
Enterprise, marka należąca do największego dostawcy wynajmu samochodów na świecie, przetestuje, w jaki sposób technologia automatycznego parkowania samochodu może zostać zastosowana w procesie szybkiego zwrotu i przygotowania auta do kolejnego użyczenia (quick turn-around operations – QTA), w którym wypożyczone pojazdy są zwracane i serwisowane (czyszczenie i tankowanie lub ładowanie pojazdów elektrycznych), a następnie przygotowane na kolejne wypożyczenia. Wstępny projekt laboratorium inteligentnego parkowania bada, w jaki sposób zautomatyzowana technologia – w szczególności zautomatyzowane parkowanie i technologie ładowania pojazdów elektrycznych – może pomóc w zwiększeniu wydajności operacyjnej w ramach procesu QTA. Projekt zbada wykonalność techniczną, operacyjną i finansową takich technologii w ramach procesu wynajmu pojazdów.
– Udział w projekcie DSPL pozwala przedsiębiorstwu zbadać wykonalność innowacji w zakresie autonomicznej, skomunikowanej i zelektryfikowanej mobilności z uznanymi współpracownikami technologicznymi – powiedział Chris Grayson, wiceprezes regionalny Enterprise w Detroit. – Wraz ze wzrostem zapotrzebowania konsumentów i rentowności infrastruktury w nadchodzących latach, tego typu technologie pojazdów będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w przyszłości, zarówno w całościowej zrównoważonej mobilności, jak i w naszej flocie w Enterprise – dodał.
Wiele ścieżek dla otwartych innowacji
Otwarta platforma innowacji w tym inteligentnym laboratorium parkingowym, oferuje organizacjom związanym z mobilnością, wiele sposobów na niezależne korzystanie z obiektu, współpracę z członkami i założycielami nad konkretnym projektem lub ubieganie się o projekty grantowe.
– Michigan już teraz buduje drogi przyszłości w swoim stanie, a dzięki Detroit Smart Parking Lab przejmujemy inicjatywę w tworzeniu przyszłości parkowania – powiedział Trevor Pawl, Chief Mobility Officer w stanie Michigan. – Współpracując z partnerami takimi jak Bosch, Bedrock, Ford i American Center for Mobility, możemy zbudować silniejszą gospodarkę Stanu poprzez bezpieczny, bardziej sprawiedliwy i przyjazny dla środowiska transport dla wszystkich mieszkańców Michigan – dodał.
Codzienną działalnością laboratorium parkingowego będzie zarządzać American Centre for Mobility (ACM), niekomercyjna inicjatywa składająca się z organizacji rządowych, branżowych i akademickich, skupiona na rozwoju przemysłu mobilności, wspierającego zaawansowane naukowe badania, testy, standardy i programy edukacyjne.
– ACM ma bogate doświadczenie w prowadzeniu ponad 200-hektarowego centrum testowego inteligentnej mobilności, w którym dostrzegliśmy moc testowania nowych technologii mobilnych w celowo wymagających środowiskach – powiedział Reuben Sarkar, prezes i dyrektor generalny ACM. – Detroit Smart Parking Lab zapewnia ACM nową platformę, która umożliwia wprowadzenie naszej doskonałości operacyjnej i bazy klientów, umożliwiając dalszy rozwój innowacji w zakresie mobilności – dodał.