- Ford ogłosił powstanie nowego laboratorium badawczo-rozwojowego – Ford Ion Park – z siedzibą w Romulus w stanie Michigan. Jego celem będzie dostarczanie dużej ilości ogniw akumulatorowych, z jeszcze lepszym zasięgiem i niższymi kosztami dla klientów.
- To globalne centrum doskonałości w zakresie akumulatorów staje się bazą do badania nowych technologii, pilotażowego wdrażania zaawansowanych technik produkcyjnych, które pozwolą Fordowi na szybkie skalowanie przełomowych projektów ogniw akumulatorów i optymalizację wszystkich aspektów łańcucha produkcyjnego – od wydobycia po recykling.
- Ford Ion Park z siedzibą w południowo-wschodnim Michigan obejmuje wielofunkcyjny zespół składający się z 200 inżynierów, badaczy, liderów zakupów i finansów.
– Ford już realizuje ambitny plan przewodzenia rewolucji elektromobilności dzięki nowym świetnym pojazdom, w tym Mustangowi Mach-E, E-Transitowi dostępnemu pod koniec 2021 roku oraz F-150 Lightning, który będzie dostępny od wiosny przyszłego roku – powiedział Anand Sankaran, dyrektor Ford Ion Park. – Nowe laboratorium pomoże Fordowi przyspieszyć proces opracowywania akumulatorów, aby dostarczać jeszcze wydajniejsze, przystępniejsze cenowo akumulatory. Jest ono również częścią zobowiązania Forda do uczynienia Michigan centralnym punktem swojej strategii skupionej na pojazdach elektrycznych – dodał.
Nowe, oparte na współpracy laboratorium szkoleniowe Ford Ion Park, które zostanie otwarte w przyszłym roku, reprezentuje 100 milionów ze 185 milionów dolarów inwestycji Forda w rozwój, testowanie i budowę akumulatorów samochodowych i macierzy ogniw. Jest to część wartej 30 miliardów dolarów inwestycji firmy w elektryfikację motoryzacji do 2025 roku.
W 2010 roku Ford zobowiązał się do uczynienia Michigan centrum doskonałości dla pojazdów elektrycznych i wybrał lokalizację laboratorium w Romulus z myślą o współpracy i przyspieszonym udostępnianiu technologii. Firma zobowiązała się do montażu całkowicie nowego, całkowicie elektrycznego Forda F-150 Lightning w Rouge Electric Vehicle Center w Dearborn w stanie Michigan, dodając 500 nowych miejsc pracy przy wsparciu Good Jobs for Michigan Program. W tym roku Ford zmodernizował swoją 50-letnią fabrykę przekładni Van Dyke – zmieniając jej nazwę na Van Dyke Electric Powertrain Center i rozszerzając linię produkcyjną o silniki elektryczne i elektryczne skrzynie biegów do pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych, zachowując łącznie 225 miejsc pracy w Michigan.
– Inwestycja Forda w badania i rozwój akumulatorów w Romulus wesprze setki dobrze płatnych miejsc pracy, przyciągnie innowacyjne talenty do Michigan i pomoże nam nadal przewodzić światu w zakresie zaawansowanej mobilności i produkcji – powiedziała gubernator Gretchen Whitmer. – Ford jest amerykańską ikoną, która w przeciągu wieku zmieniła oblicze świata, a dzięki badaniom, które będą odbywać się w Ford Ion Park, będzie kształtować następne stulecie, jednocześnie redukując emisje i przyspieszając elektryfikację – dodała Gretchen Whitmer.
– Jesteśmy wdzięczni za wsparcie Michigan Economic Development Corporation (MEDC) i Michigan Strategic Fund w tworzeniu Ford Ion Park w Romulus – powiedział Sankaran.
Ford zmodernizuje istniejący już budynek o powierzchni ponad 25 tysięcy metrów kwadratowych, mieszczący miejsca pracy dla 200 inżynierów i obejmujący światowej klasy sprzęt do projektowania i produkcji elektrod, ogniw i macierzy oraz wykorzysta najnowocześniejszą technologię przy pilotażowym wdrażaniu nowych rozwiązań produkcyjnych. To z kolei umożliwi firmie Ford szybsze wprowadzenie przełomowych projektów ogniw akumulatorowych przy użyciu nowatorskich materiałów.
Zespół Ford Ion Park bada również możliwości lepszej integracji i innowacji na wszystkich etapach łańcucha produkcyjnego – od wydobycia po recykling – współpracując ze wszystkimi zespołami Forda, w tym ekspertami z nowego laboratorium benchmarkingu i testów akumulatorów Forda, Działem Obsługi Klienta Forda, a także kluczowymi dostawcami i partnerami.