Biuro prasowe Ford Polska

Dane dotyczące nowej Kugi Plug-In Hybrid pokazują, że blisko połowa przebiegu, najlepiej sprzedającego się samochodu ładowanego z gniazdka w Europie, pochodzi z energii pozyskanej z zewnętrznych źródeł prądu

Ford Kuga z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) był najlepiej sprzedającym się pojazdem ładowanym z gniazdka we wszystkich segmentach w Europie w pierwszej połowie bieżącego roku1, a nowe dane pokazują, że klienci wykorzystują większość z 56-kilometrowego zasięgu (według WLTP) w trybie wyłącznie elektrycznym.

  • Najnowsze dane dotyczące sprzedaży pokazują, że Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) był najlepiej sprzedającym się samochodem ładowanym z gniazdka w Europie w pierwszej połowie tego roku.
  • Kierowcy Kugi Plug-in Hybrid pokonali w tym roku 49% przebiegu swoich aut wyłącznie na energii elektrycznej z zewnętrznego źródła prądu, co daje potencjalne oszczędności na kosztach paliwa nawet do 3 750 zł rocznie.
  • Ford w tym roku ogłosił, że do połowy 2026 r. 100% jego gamy samochodów osobowych w Europie będą stanowić samochody zdolne do zeroemisyjnej jazdy, hybrydy plug-in albo całkowicie elektryczne. Przejście na pojazdy wyłącznie elektryczne planowane jest do 2030 r.

Według zanonimizowanych, rzeczywistych danych Forda, kierowcy Kugi Plug-In Hybrid w całej Europie do tej pory w tym roku pokonywali 49 % przebytego dystansu wyłącznie na energii z zewnętrznych źródeł prądu.

Ford Kuga Plug-In Hybrid osiągnął w czerwcu wyższą sprzedaż niż w jakimkolwiek poprzednim miesiącu. Ponad 6 300 wydanych egzemplarzy oznacza, że ta wersja sprzedaje się lepiej niż pozostałe z gamy Kugi razem wzięte. Ford w kwietniu, maju i czerwcu tego roku sprzedał blisko 16 000 egzemplarzy hybrydowej Kugi Plug-in, co oznacza wynik wyższy o ponad 1/3 od drugiego samochodu w zestawieniu sprzedaży w tym okresie.¹

Popularność hybryd ładowanych z gniazdka i całkowicie elektrycznych samochodów osobowych rośnie w całej Europie, ponieważ coraz większa liczba klientów odkrywa, jak komfortowa i oszczędna może być jazda takimi pojazdami – zwłaszcza przy ładowaniu ich w domu. Modele PHEV stanowiły 8,4% wszystkich nowych samochodów sprzedanych w Europie w drugim kwartale tego roku, co stanowi wzrost o ponad 255 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.²

– Jesteśmy głęboko przekonani, że nasi klienci kupują pojazdy hybrydowe, aby czerpać korzyści z jazdy na napędzie elektrycznym, a te dane pokazują, że nabywcy Kugi Plug-In Hybrid chcą jak najwięcej korzystać ze swoich samochodów w trybie EV – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny ds. samochodów osobowych, Ford of Europe. – Jesteśmy zaangażowani w zelektryfikowaną przyszłość Forda, a fakt, że Kuga jest najlepiej sprzedającym się PHEV, pokazuje, że nasi klienci chcą dołączyć do nas w tej ekscytującej podróży.

Jak klienci korzystają z Kugi Plug-In Hybrid?

Anonimowe, rzeczywiste dane zebrane przez Forda pomogły zrozumieć i zoptymalizować doświadczenia klientów związane z użytkowaniem hybrydy ładowanej z gniazdka. Pokazały m.in., że:

  • Kierowcy w znacznym stopniu wykorzystują możliwości napędu elektrycznego swoich samochodów. Prawie połowa (49 %) łącznej odległości przebytej w tym roku została pokonana wyłącznie przy użyciu akumulatorów ładowanych z zewnętrznego źródła prądu.
  • Ponad dwie trzecie podróży użytkowników Kugi Plug-In Hybrid to krótsze, lokalne podróże do 50 km lub mniej, które można w całości pokonać bez użycia silnika spalinowego. Z ponad 633 000 dni jazdy w tym roku, pojazd umożliwił ponad 420 000 dni jazdy przy zerowej emisji spalin. Średni dzienny pokonywany dystans wynosił 52 km, czyli mniej niż 56 km zasięgu wyłącznie na napędzie elektrycznym według WLTP.
  • Użytkownicy nie mają problemów z technologią ładowania i mają stały dostęp do punktów ładowania. Na każde 100 dni jazdy Kugą Plug-In Hybrid przypadało 89 sesji ładowania.
  • Użytkownicy korzystają z tańszych stawek za energię elektryczną i ładują swoje pojazdy nocą, aby obniżyć koszty eksploatacji. 35% ładowań odbywało się w nocy przy czasie podłączenia samochodu wynoszącym co najmniej 12 godzin – dwa razy więcej niż sześć godzin wymaganych do pełnego naładowania akumulatora z konwencjonalnego domowego źródła zasilania 230 V. W sumie 45% wszystkich sesji ładowania miało miejsce w nocy, co pokazuje, że nawyki użytkowników dotyczące uzupełniania energii samochodów są podobne do użytkowania smartfonów czy tabletów.

Maksymalizacja czasu jazdy na silniku elektrycznym może zapewnić kierowcom znaczne korzyści finansowe. W oparciu o średnie ceny benzyny i energii elektrycznej w kraju³, kierowcy Kugi Plug-In Hybrid mogą oczekiwać, że zapłacą około 36,5 zł za 100 km jazdy na samej benzynie, w porównaniu z ok. 11,5 zł podczas jazdy wyłącznie na energii elektrycznej z zewnętrznego źródła prądu. W przypadku rocznego przebiegu 15 000 km może to dać oszczędność rzędu 3 750 zł rocznie.

Ford na początku tego roku ogłosił, że do połowy 2026 roku 100% gamy samochodów osobowych w Europie będzie zdolna do zeroemisyjnej jazdy – będą to pojazdy całkowicie elektryczne albo hybrydy plug-in. Przejście na samochody wyłącznie elektryczne nastąpi do 2030 roku. Na początku tego miesiąca po raz pierwszy w Europie do sprzedaży trafił nowy, całkowicie elektryczny SUV Ford Mustang Mach-E GT, a w drugim kwartale europejskim klientom dostarczono ponad 5 300 Mustangów Mach-E.

Oferta zelektryfikowanych samochodów osobowych firmy obejmuje również Kugę w innych wersjach hybrydowych – miękkiej hybrydy (mHEV) oraz pełnej hybrydy (HEV). Tradycyjny napęd hybrydowy (HEV) można znaleźć także w modelach Mondeo, S-MAX oraz Galaxy, miękką hybrydę oferują również Puma, Fiesta oraz Focus, a napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV) jest dostępny także w Explorerze.

Kuga Plug-In Hybrid, napędzany 2,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym w cyklu Atkinsona i silnikiem elektrycznym z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,4 kWh, oferuje do 56 km zasięgu według WLTP wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zużycie paliwa wynosi od 1,4 l/100 km według WLTP, a emisja CO2 od 32 g/km według WLTP. Pojazd można ładować za pomocą zewnętrznego źródła prądu za pośrednictwem bocznego portu ładowania w lewym przednim błotniku.

Kierowcy mogą wybrać, jak i kiedy korzystać z baterii, korzystając z trybów EV Auto, EV Teraz, EV Później i Ładowanie. Oprócz ładowania z zewnętrznego źródła prądu, Kuga Plug-In Hybrid może automatycznie uzupełniać akumulator podczas jazdy, korzystając z technologii ładowania regeneracyjnego, która przechwytuje energię kinetyczną, która zwykle jest tracona podczas hamowania.

# # #

¹ Według danych JATO Dynamics, www.jato.com

² https://www.acea.auto/paliwo-pc/rodzaje-paliw-nowych-samochodow-akumulatory-elektryczne-7-5-hybrydowe-19-3-benzynowe-41-8-udzial-w-rynku -k2-2021/

³ Cena benzyny E5 w Polsce – stan na lipiec 2021 https://autotraveler.ru/en/spravka/fuel-price-in-europe.html; Cena energii elektrycznej w Polsce – stan na II półrocze 2020 r. https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Electricity_price_statistics#Electricity_prices_for_household_consumers

Ford Mustang Mach-E GT według WLTP zapewnia zasięg do 500 km w trybie czysto elektrycznym.

Ford Mustang Mach-E według WLTP zapewnia zasięg do 610 km w trybie czysto elektrycznym w wersji z napędem na tylne koła i akumulatorem o zwiększonym zasięgu.

Homologowana emisja CO2 Forda Kugi EcoBlue Hybrid – 127-144 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 4,8-5,5 l/100 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda Kugi Hybrid – 124-146 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,4-6,4 l/100 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda Mondeo Hybrid – 127-142 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,6-6,2 l/100 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid – 146-153 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 6,4-6,7 l/100 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda Explorera Plug-In Hybrid – 71 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 3,1 l/100 km WLTP. Zasięg w trybie czysto elektrycznym – 42 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda Pumy EcoBoost Hybrid – 119-145 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,2-6,4 l/100 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda Fiesty EcoBoost Hybrid – 110-139 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 4,8-6,1 l/100 km WLTP.

Homologowana emisja CO2 Forda Focusa EcoBoost Hybrid – 114-138 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,1-6,1 l/100 km WLTP.

Emisja CO2 i zużycie paliwa może się różnić w zależności od wariantów pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.

Deklarowane zużycie paliwa/energii, emisje CO2 i zasięg elektryczny WLTP są określane zgodnie z wymaganiami technicznymi i specyfikacjami rozporządzeń europejskich (WE) 715/2007 i (UE) 2017/1151 ze zmianami. Zastosowane standardowe procedury testowe umożliwiają porównanie różnych typów pojazdów i różnych producentów.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.