- Rośnie zainteresowanie nowym, całkowicie elektrycznym Fordem E-Transit.
- Coraz więcej firm zamierza zakupić nowe elektryczne auto dostawcze marki Ford.
- Pierwsze wersje modeli E-Transit już tego lata zostaną przetestowane w trudnych warunkach przez wybranych klientów flotowych w USA.
- E-Transit sprawdzi się w każdej branży.
Czym jest E-Transit?
E-Transit to w pełni elektryczna wersja Forda Transita, jednego z najlepiej sprzedających się aut dostawczych na świecie (w tym także w Europie i w Polsce). Dzięki bezemisyjnemu E-Transitowi, Ford pomaga firmom osiągać ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżać koszty eksploatacji, zapewniając jednocześnie znajomy układ pojazdu, uznane doświadczenia zza kierownicy, nowoczesną łączność i wsparcie dealera. Oczywiście wizytówką modelu nadal pozostanie wszechstronność, dzięki czemu auto wciąż będzie chętnie wybierane przez dotychczasowych klientów.
Pojazd oferuje wiele konfiguracji, z dwoma wysokościami dachu i trzema długościami, a także podwozie z kabiną , nadające się do szerokiego wachlarza zastosowań. Całkowicie elektryczny układ napędowy E-Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasięgu w cyklu WLTP do 350 km¹ osiąganym dzięki takim rozwiązaniom zwiększającym zasięg, jak tryb jazdy Eco i programowane wstępne klimatyzowanie wnętrza.
Dla kogo przeznaczony jest E-Transit?
Dane wewnętrzne pokazują, że pierwsze zamówienia pochodzą przede wszystkim z branży dostaw – od towarów hurtowych po paczki, artykuły spożywcze, czy części zamienne do maszyn i samochodów. Są tam również firmy obsługujące najem urządzeń, lokalne, federalne i rządowe agencje czy też firmy telekomunikacyjne, a więc wszystkich, którzy będą mogli skorzystać z wszechstronności modelu E-Transit.
Potencjalni klienci mogą również wykorzystać model E-Transit do celów rekreacyjnych, jako autobusy szkolne, do usług motoryzacyjnych i innych zastosowań komercyjnych. Do bardziej nietypowych zastosowań należą transport opancerzony, jednostki krwiodawstwa i transport więźniów. W codziennej eksploatacji z pewnością przyda się dostępny na pokładzie Pro Power Onboard, który zamienia E-Transita w mobilny generator prądu o mocy do 2,4 kW, który pozwoli używać i ładować narzędzia budowlane, od szlifierek taśmowych po piły ukośne.
Warto pamiętać, że E-Transit oferuje te same wymiary przestrzeni ładunkowej i standardowe punkty mocowania co furgon z napędem konwencjonalnym, dzięki czemu floty mogą nadal używać z tych samych akcesoriów, stojaków, pojemników i elementów, które mają teraz, korzystając jednocześnie z poprawy czasu sprawności i produktywności zapewnianej przez w pełni elektryczny układ napędowy, nowe rozwiązania programowe i opcje Pro Power Onboard.
Analiza zebranych przez Forda informacji pokazuje także, że w sposób zdecydowany rośnie popyt na całkowicie elektryczne samochody dostawcze w Stanach Zjednoczonych. Do teraz ponad 450 klientów komercyjnych, w tym 200 menadżerów najważniejszych firm flotowych i CFM potwierdziło zainteresowanie zakupem nowego w pełni elektrycznego E-Transita.
Do 2030 roku 70% pełnowymiarowych autobusów i samochodów dostawczych będzie napędzanych wyłącznie energią elektryczną – co stanowi ponad 300 000 pojazdów rocznie. Jako najlepiej sprzedająca się marka samochodów dostawczych w USA od 42 lat, Ford zamierza utrzymać ten duży udział w rynku w nowej erze elektryfikacji.
E-Transit to również realne oszczędności w eksploatacji
Potencjalne oszczędności są widoczne już na starcie, ponieważ przewiduje się, że planowane koszty serwisu w ciągu 8 lat/160 000 km będą o 40% niższe niż w przypadku Transita z napędem konwencjonalnym. Nic więc dziwnego, że pierwsze wersje produkcyjne E-Transita pojawią się w USA, w ramach programu pilotażowego, na placach budowy, w centrach miast przy dostawach kurierskich lub handlowych, już latem tego roku.
Klienci w Stanach Zjednoczonych mogą już dziś zarejestrować się poprzez nową witrynę dedykowaną E-Transitowi na fleet.ford.com, aby sprawdzić początkową, sugerowaną cenę detaliczną i docelowy zasięg dla wszystkich konfiguracji modelu E-Transit. Klienci mogą również wskazać interesujące ich wersje i na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje na temat nowości, w tym powiadomienie o otwarciu zamówień. Nie jest wymagana żadna wpłata ani zobowiązanie do zakupu.
# # #
¹ Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.