Biuro prasowe Ford Polska

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Forda w USA wzrosła w czerwcu o 117 procent. Dzięki sile nowych modeli, SUV-y Forda osiągają najlepszą od 20 lat sprzedaż detaliczną w pierwszej połowie roku!

Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych Forda w USA wzrosła w czerwcu o 117 procent, co pozwoliło zamknąć pierwszą połowę roku imponującym wynikiem 56 570 samochodów. To nowy rekord sprzedaży napędzany nowymi produktami. Sprzedaż Mustanga Mach-E wyniosła w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku 12 975 pojazdów, podczas gdy w przypadku F-150 PowerBoost Hybrid było to 17 039 sztuk. Sprzedaż Escape Hybrid i Escape Plug-in Hybrid wyniosła 15 642, czyli o 45,9 procent więcej niż w zeszłym roku.

  • Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych Forda wzrosła w czerwcu o 117 procent.
  • Silny wzrost sprzedaży detalicznej Bronco Sport i Mustanga Mach-E poprowadził SUV-y marki Ford do najlepszych od 20 lat wyników sprzedaży w pierwszej połowie roku.
  • Elektryczny Mustang Mach-E w czerwcu sprzedawał się lepiej (2 465 sztuk), niż spalinowy model Mustanga (2 240 sztuk).

– W czerwcu bieżącego roku sprzedaż detaliczna Forda wzrosła o 10,7 proc. Przy ograniczonych zapasach i rekordowo niskich wskaźnikach rotacji w drugim kwartale, ściśle współpracujemy z naszymi dilerami, gromadząc zamówienia detaliczne. Dzięki temu wzrosły one 16-krotnie w stosunku do ubiegłego roku. Rezerwacje na w pełni elektryczny model F-150 Lightning przekroczyły 100 000 sztuk, od czasu pierwszej prezentacji ciężarówki w maju – powiedział Andrew Frick, wiceprezes Forda ds. sprzedaży w USA i Kanadzie.

SUV-y Forda miesiąc po miesiącu poprawiają rekordy

Imponujący wzrost zainteresowania modelami Bronco Sport i Mustang Mach-E doprowadził SUV-y marki Ford do najlepszych od 20 lat wyników sprzedaży w pierwszej połowie roku. Sprzedaż detaliczna SUV-ów marki Ford wzrosła w pierwszej połowie 2021 roku o 37 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, przy ogólnej sprzedaży 391 190 pojazdów. W ciągu 6 miesięcy bieżącego roku nowych nabywców znalazło aż 60 514 sztuk nowego Bronco Sport, a Mustang Mach-E dodał do tego wyniku 12 975 egzemplarzy. Escape, Explorer i Expedition kontynuowały tendencję wzrostową, przyczyniając się do kolejnego sukcesu SUV-ów marki Ford.

Bronco Sport pozostawał na placach dilerskich przez zaledwie 15 dni i nadal pozyskuje coraz więcej nowych entuzjastów dla marki Ford. Głównym źródłem nowych klientów dla Bronco Sport jest marka Jeep. Ford dostarcza do dilerów coraz więcej egzemplarzy Bronco, aby zrealizować zamówienia rosnące wręcz z dnia na dzień.

Równie imponujące wyniki osiąga Mach-E, który znajduje nabywców zasadniczo natychmiast po dotarciu do dilerów. Sprzedaż elektrycznego Mustanga wyniosła 2 465 sztuk w czerwcu, zaś od początku roku nowych właścicieli znalazło 12 975 egzemplarzy. Klienci informują Forda, że głównymi powodami zakupu, jakimi się kierują przy wyborze tego modelu, jest najnowocześniejsza technologia, atrakcyjna stylistyka i imponujące osiągi oferowane przez Mach-E.

Samochody ciężarowe i pick-upy nadal sprzedają się świetnie

Całkowita sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych Forda wzrosła o 2,6 procent w pierwszej połowie roku, osiągając 420 403 sprzedane egzemplarze. Przy napiętych zapasach, sprzedaż serii F wyniosła 362 032 sztuki, to blisko 49 000 sztuk pojazdów więcej niż zajmujący drugie miejsce konkurent. Ford Ranger może się poszczycić najlepszym półroczem od 2005 r. z całkowitą sprzedażą wynoszącą 58 371 egzemplarzy. Warto wspomnieć, że Ford przyjął już ponad 100 000 rezerwacji na zupełnie nowy, w pełni elektryczny model F-150 Lightning, który zostanie wprowadzony na rynek już na początku przyszłego roku.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.