• Ford ujawnia nazwę i zwycięską specyfikację nowej Pumy ST Gold Edition z najważniejszymi elementami stylistycznymi wybranymi przez fanów w serii ankiet internetowych.
• Ponad ćwierć miliona głosów oddanych na profilach Forda na Twitterze i Instagramie – głosujący opowiedzieli się za czarnym lakierem, zewnętrznymi naklejkami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi.
• Puma ST Gold Edition będzie wyprodukowana w limitowanej liczbie egzemplarzy, a dostawy rozpoczną się pod koniec tego roku.
W ciągu 10 dni fani Forda oddali prawie 275 000 głosów w serii ankiet na profilach producenta samochodów na Twitterze i Instagramie, wybierając kombinacje kolorystyczne elementów, w tym lakieru, naklejek i zacisków hamulcowych, a także decydując o nazwie modelu.
W rezultacie, pierwszy w historii model Ford Performance, w którym tak liczna grupa decydowała o projekcie, będzie wyróżniał się następującymi elementami:
Puma ST Gold Edition będzie napędzana 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 200 KM, zapewniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. 1 Zaawansowane, sportowe rozwiązania techniczne obejmują: możliwość wyboru trybu jazdy, w tym Sport, Track i Eco, 2 wyjątkowy w tym segmencie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz zaprojektowane dla tego modelu parametry zawieszenia i układu kierowniczego, zapewniające wyjątkowe reakcje na zakrętach. Dostawy rozpoczną się pod koniec bieżącego roku.
Ford i jego e-sportowy zespół Team Fordzilla zaprezentowali w zeszłym roku koncepcyjny model Team Fordzilla P1, stworzony w podobny sposób, we współpracy projektantów Forda ze społecznością graczy.
# # #
1 Ford Puma ST, 200 KM, silnik benzynowy 1,5-litra EcoBoost, – emisja CO2 od 155 g/km, zużycie paliwa od 6,8 l/100 km WLTP.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.