Biuro prasowe Ford Polska

Ford z kolejnym rekordowym miesiącem sprzedaży w USA!

Maj był kolejnym, niesamowicie owocnym miesiącem sprzedażowym dla Forda w USA. Sprzedaż wzrosła o 4,1% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, podczas gdy sprzedaż od początku roku wzrosła o 11,1%. Ponadto w ciągu ostatnich dwóch tygodni Ford pozyskał ogromną liczbę rezerwacji na nowy całkowicie elektryczny model F-150 Lightning – łącznie ponad 70 000 egzemplarzy. SUV-y marki Ford odnotowały najlepszą sprzedaż detaliczną w maju od 18 lat!

  • Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych wzrosła w maju o 184%, osiągając nowy rekord z wynikiem 10 364 pojazdy.
  • Całkowita sprzedaż Serii F do maja wzrosła o 4,7%, osiągając poziom 316 359 sprzedanych egzemplarzy.
  • Sprzedaż detaliczna SUV-ów marki Ford odnotowała najlepsze majowe wyniki sprzedaży od 2003 roku, podczas gdy sprzedaż Rangera odnotowała najwyższą majową sprzedaż od 2004 roku.

Znakomite wyniki sprzedaży modeli zelektryfikowanych

Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych Forda wzrosła w maju o 184%, osiągając nowy rekord z wynikiem 10 364 sztuki. Wzrost ten zapewniły: Mustang Mach-E ze sprzedażą 1 945 egzemplarzy; F-150 PowerBoost z wynikiem 2 852 sztuki oraz fantastyczny rezultat Forda Escape (to odpowiednik europejskiego Forda Kuga) – 3 617 sztuk, czyli o 125% więcej niż w zeszłym roku. Sprzedaż Explorera Hybrid również odnotowała imponujący wzrost o 132% w stosunku do tego samego okresu rok temu, przy sprzedaży 1 156 egzemplarzy.

Wracając do modelu Mach-E, od początku roku Ford sprzedał 10 510 elektrycznych Mustangów Mach-E. Kalifornia jest największym rynkiem dla tego całkowicie nowego, wysokowydajnego elektrycznego SUV-a – jeden na cztery egzemplarze Mach-E jest sprzedawany w tym stanie.

Znaczący wzrost sprzedaży małych SUV-ów

Dzięki całkowicie nowym Bronco Sport i Escape, Ford znacznie zwiększył swój udział w segmencie małych SUV-ów. Majowy udział Forda w sprzedaży detalicznej wzrósł o prawie 4 punkty procentowe w segmencie małych SUV-ów, przy czym oba modele – Bronco Sport, jak i Escape – zwiększają sprzedaż marki do dwóch bardzo różnych grup klientów. Majowa sprzedaż Escape wzrosła o 51,4% w porównaniu do maja ubiegłego roku.

Sprzedaż Forda Bronco Sport stabilnie rośnie, jednocześnie pozyskując jeszcze więcej nowych klientów dla marki. W maju sprzedaż Bronco Sport wyniosła 14 947 sztuk. To o 6,9% więcej niż w kwietniu br. i jest to najlepszy wynik sprzedaży tego modelu od czasu wprowadzenia na rynek. Aż 63% klientów Bronco Sport pochodzi obecnie spoza marki Ford. Większość z nich stanowią dotychczasowi klienci marki Jeep.

Duże SUV-y i pick-upy nadal sprzedają się rewelacyjnie

W pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku do klientów trafiło 316 359 ciężarówek serii F, to wzrost o 4,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i ponad 53 000 pojazdów więcej niż kolejny konkurent na liście. Seria F – najlepiej sprzedająca się ciężarówka Ameryki – nadal sprzedaje się w rekordowym tempie. Zamówienia detaliczne na samochody ciężarowe Serii F wzrosły trzykrotnie w ciągu ostatniego roku.

Sprzedaż detaliczna SUV-ów marki Ford osiągnęła najlepsze wyniki majowe od 2003 roku, podczas gdy sprzedaż Rangera odnotowała najwyższą wartość w maju od 2004 roku! SUV-y marki Ford sprzedają się o 51,8% lepiej w porównaniu do ubiegłego roku, między innymi dzięki wprowadzeniu nowych produktów, takich jak Bronco Sport i Mustang Mach-E oraz kontynuacji doskonałej sprzedaży modeli Escape, Explorer i Expedition. Ponadto z całkowitą sprzedażą na poziomie 14 303 sztuki, sprzedaż Rangera wzrosła o 41,8% w stosunku do maja zeszłego roku.

– Maj był kolejnym miesiącem, w którym Ford konsekwentnie realizował swoją strategię elektryfikacji gamy modelowej. Pokazaliśmy światu w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającej się ciężarówki w Ameryce, czyli F-150 Lightning. W ciągu zaledwie 2 tygodni ponad 70 000 klientów zdecydowało się wpłacić opłatę rezerwacyjną na to auto! Kolejną ciekawostką z rynku amerykańskiego jest fakt, że po raz pierwszy w historii Forda majowa produkcja elektrycznego Mustanga Mach-E była wyższa, niż produkcja Mustanga z konwencjonalnym napędem – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. W Europie z kolei zapowiedzieliśmy start programu testów nowego w pełni elektrycznego E-Transita, przeprowadzanych przez klientów oraz rozpoczęliśmy dostawy pierwszych Mustangów Mach-E do użytkowników. A w Polsce? Zrównaliśmy wysokość rat przy wynajmie Kugi PHEV i tej napędzanej silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost, by klienci mogli przekonać się do zalet tego typu napędu, bez ponoszenia wyższych kosztów. Ponadto imponująca jest – a właściwie była – sprzedaż Mustanga Mach-E, gdyż cały przewidziany dla polskiego rynku nakład sprzedał się w oka mgnieniu! – dodał Piotr Pawlak.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.