- Mustanga Mach 1, stworzonego do wyzwań na torze, wyposażono w udoskonalony układ napędowy i elementy aerodynamiczne, dzięki czemu powstał najbardziej dynamiczny i najzwrotniejszy Mustang oferowany kiedykolwiek w Europie.
- Silnik V8 o mocy zwiększonej do 460 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 4,4 sekundy. Manualna skrzynia biegów TREMEC i 10-biegowa skrzynia automatyczna współpracują z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Siłę docisku zwiększono o 22 procent.
- Zaawansowane rozwiązania techniczne, dzięki którym można czerpać radość z jazdy po torze: adaptacyjne zawieszenie MagneRide®, możliwości wyboru trybów jazdy, w tym trybu Track oraz aplikacje w rodzaju Launch Control.
Osiągi najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie zostały w Mustangu Mach 1 jeszcze poprawione, dzięki specjalnie zestrojonemu 5,0-litrowemu silnikowi V8 1 dysponującemu mocą 460 KM oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów. Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze.
Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a zwiększona o 22 procent w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach. Po raz pierwszy trafia do Europy limitowana seria modelu, sygnowana legendarnym emblematem Mach 1. Wraz z nią fani samochodów wyczynowych otrzymują drapieżny design, wyścigowe osiągi i niezbędne na torze elementy wyposażenia.
– Nie bez powodu Mustang jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie, jednak wersja Mach 1 podbije serca fanów samochodów wyczynowych po tej stronie Atlantyku – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustanga Mach 1 na Europę. – Na drodze oraz torze potrafi więcej, niż którykolwiek z Mustangów, jakie oferowane były wcześniej w Europie i z pewnością zasługuje na legendarny emblemat tej wersji.
Pełnokrwisty koń wyścigowy
Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga Mach 1 wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moc 460 KM przy 7250 obr./min. i moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr./min. Oprogramowanie modułu sterującego dostrojono dla uzyskania efektu podbicia mocy, który sprawia, że wrażenia z jazdy Mustangiem są bardziej satysfakcjonujące niż kiedykolwiek.
Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność na torze.
Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym, a dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze i bardziej precyzyjne, do czego przyczynia się także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda, wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.
Obie skrzynie biegów wyposażone są w specjalną chłodnicę oleju, wspiera je układ chłodzenia tylnej osi oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia płynną dystrybucję momentu obrotowego na koła. w układzie 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zastosowano drugą chłodnicę oleju, chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent.
Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia, a także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców, które wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo™ zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania z prędkości 100 km/h.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide® 2 oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą o wyczynowych ambicjach Mustanga Mach 1, a w połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką zapewniają możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany kierunku jazdy i zapanowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.
Architektura zawieszenia, składającego się z ram pomocniczych oraz elementy łączników, montowanych wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, została skonfigurowana tak, aby zminimalizować przechyły, nurkowanie i siłę nośną podczas ostrego przyspieszania i hamowania. Wyjątkowe, pięcioramienne, 19-calowe felgi, szersze o 0,5 cala z przodu i z tyłu, wyposażono w opony Michelin Pilot Sport 4, gwarantujące doskonałą przyczepność na drodze i na torze.
Mach 1 oferuje również możliwość wyboru trybów jazdy, co znamy już z Mustanga, m.in. trybów Sport i Track, 3 wzbogaconych o aplikację Track Apps 3, umożliwiającą kierowcy korzystanie z akcelerometru, liczników przyspieszenia, a także aplikację Launch Control 4 – obie prezentujące dane na standardowym 12-calowym, cyfrowym zestawie wskaźników.
Mustang Mach 1 | 6-biegowa skrzynia manualna Tremec 3160 | 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda |
Moc | ||
Maksymalny moment obrotowy | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h (0-62 mph) | 4,8 sekundy | 4,4 sekundy |
Przyspieszenie na odcinku 1/4 mili (400 metrów) | 13,0 sekund | 12,6 sekundy |
Hamowanie 100-0 km/h (62-0 mph) | 31,8 m | 31,9 m |
Prędkość maksymalna | 267 km/h (166 mph) | 249 km/h (155 mph) |
Styl podkreślający osiągi
Stylistyka nawiązująca do wyścigów samochodowych jest znakiem rozpoznawczym kultowego Mustanga Mach 1, od jego pierwszej wersji, zaprezentowanej w 1969 roku. Na linie stylistyczne najnowszej generacji duży wpływ mają elementy poprawiające aerodynamikę, w tym przednie osłony chłodnicy, przedni splitter, tylny dyfuzor i tylny spojler, wykończone charakterystycznym lakierem czarnym o wysokim lub niskim połysku oraz lakierem Magnetic. Model wyróżniają 19-calowe felgi w nastrojowym kolorze Dark Tarnish z niskim połyskiem.
Klienci staną przed wyborem jednej z ośmiu odważnych kombinacji kolorów nadwozia oraz wyrazistych pasów na masce i bokach: lakier Fighter Jet Grey oferowany jest z pasami w kolorach Satin Black lub Reflective Orange, z pomarańczowymi zaciskami hamulcowymi; lakier Grabber Yellow z pasami w kolorach Satin Black lub White. Natomiast logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na przednich błotnikach niezależnie od wybranego koloru. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami Active Valve Performance kończą cztery końcówki wydechu o średnicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniają dźwięk silnika i wpływają na jego rozpoznawalny styl.
Wnętrze wyróżniają skórzane sportowe fotele z przeszyciami w kolorze Metal Grey oraz unikatowa tabliczka na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i seryjnym numerem egzemplarza. Wśród standardowo oferowanych elementów wyposażenia zapewniających komfort znalazły się: podgrzewane i wentylowane przednie fotele, system łączności SYNC 3,5 najwyższej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem FordPass Connect 6.
– Prawdziwy Mustang Mach 1 musi wyrażać prędkość, nawet stojąc w miejscu – powiedział Matthias Tonn. – Sprawdzona aerodynamika i ekskluzywne wyposażenie nawiązujące do wyścigów sprawią, że fani samochodów wyczynowych nie będą mieli wątpliwości – ten Mustang manifestuje sobą sukces, zanim jeszcze trafi na tor – dodał Tonn.
###
1 Mustang Mach 1 – 460 KM, silnik 5,0-litra V8, sześciobiegowa skrzynia manualna, potwierdzona homologacją emisja CO2 284 g/km i zużycie paliwa 12,4 l/100 km wg WLTP.
Mustang Mach 1 – 460 KM, silnik 5,0-litra V8, 10-biegowa skrzynia automatyczna, potwierdzona homologacją emisja CO2 270 g/km i zużycie paliwa 11,7 l/100 km wg WLTP.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
2 MagneRide® jest znakiem handlowym BWI Group
3 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.
4 Tylko do użytku na torach.
5 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. w miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem, nie korzystaj podczas jazdy z urządzeń mobilnych, które trzeba obsługiwać ręcznie. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
6 Systemy mogą wymagać aktywacji