- Ford znacząco zwiększa sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w USA. W pierwszym kwartale 2021 roku wzrosła ona względem analogicznego okresu ubiegłego roku o imponujące 74,1%. Duży udział miał w tym pierwszy elektryczny SUV marki – Mustang Mach-E.
- Rośnie także sprzedaż SUV-ów Forda. Marka zanotowała bardzo dobre wyniki szczególnie wśród klientów indywidualnych, gdzie zwiększyła sprzedaż o 34,4%. Znakomite wyniki w tym segmencie odnotowuje nowy Ford Bronco Sport.
- Całkowita sprzedaż Forda w Stanach Zjednoczonych wzrosła nie tylko w odniesieniu do 2020, ale także do 2019 roku. Co istotne, marka poprawiła wyniki sprzedaży do klientów indywidualnych, które w pierwszym kwartale wzrosły aż o 23,1% w odniesieniu do analogicznego okresu 2020 roku.
Mustang Mach-E bardzo szybko znika z salonów w USA
Za bardzo dobre wyniki sprzedaży samochodów zelektryfikowanych odpowiadały głównie Mustang Mach-E i F-150 PowerBoost Hybrid. Dzięki nim sprzedaż w pierwszym kwartale 2021 r. wzrosła o ponad 74% względem analogicznego okresu 2020 roku. Łącznie to aż 25 980 sprzedanych pojazdów.
Sprzedaż samego Mustanga Mach-E wyniosła w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku aż 6 614 pojazdów. Niemal 70% zamówień pochodziło od nowych klientów pozyskanych od konkurencyjnych marek. Co ciekawe, samochód znajduje nowego nabywcę już w ciągu 7 dni od pojawienia się w danym salonie.
– Premiera Mustanga Mach-E w Polsce z pewnością będzie dla nas najważniejszym wydarzeniem tego roku. Wiele wskazuje na to, że będziemy mogli dzięki niemu pozyskać nowych klientów, także z segmentu premium – stwierdził Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.
F-150 PowerBoost Hybrid okazał się jednym z hitów marki w marcu. Sprzedano o 110% więcej egzemplarzy niż miesiąc wcześniej, co oznacza najlepszy wynik od startu sprzedaży. Ford w pierwszym kwartale 2021 roku znalazł nabywców na 7 176 samochodów tego modelu, z czego aż 3 949 było sprzedanych w marcu.
Bronco Sport nowym hitem marki w USA
Cały czas rośnie także sprzedaż SUV-ów Forda, która w pierwszym kwartale 2021 r. wzrosła o 14,4% względem analogicznego okresu ubiegłego roku, zaś sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 34,4%. Sprzedaż flagowych SUV-ów Forda wzrosła natomiast o 37% rok do roku i osiągnęła najlepszy poziom od 2001 roku.
Na rynku poza Mustangiem Mach-E doskonale radzi sobie także Bronco Sport. Samochód sprzedał się bowiem w pierwszym kwartale w 23 356 egzemplarzach. Aż 9 780 samochodów sprzedało się w marcu, a model wybierają głównie nowi klienci Forda. W tym roku na rynku pojawi się większy brat modelu – Bronco – który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Ford ma na niego już 125 000 zamówień.
Marzec 2021 r. był także bardzo dobry dla Forda Escape (odpowiednik europejskiego Forda Kuga). Jego sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła względem lutego o 49,9%. Modelem, który procentowo odnotował największy wzrost w pierwszym kwartale 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku jest natomiast dostępny także w Polsce Ford Explorer. Jego sprzedaż wyniosła aż 65 244 egzemplarze, co oznacza wzrost rok do roku o 15,9%.
Sprzedaż klientom indywidualnym wyższa niż przed pandemią
Co istotne, w pierwszych trzech miesiącach 2021 r. znacząco wzrosła sprzedaż do klientów indywidualnych. Była ona o 23,1% wyższa niż w pierwszym kwartale 2020 roku, dodatkowo przewyższając także sprzedaż w 2019 roku. Biorąc pod uwagę tylko samochody ciężarowe i SUV-y, sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła natomiast aż o 30,8%, dając najlepsze wyniki dla pierwszego kwartału roku od czternastu lat.