Biuro prasowe Ford Polska

Nowy S MAX Hybrid pomaga aktywnym rodzinom podjąć decyzję o wyborze zelektryfikowanego pojazdu

Ford ogłosił dziś, że klienci europejscy mogą już zamawiać zelektryfikowany samochód sportowo-użytkowy – nowego Forda S MAX Hybrid, oferującego siedem miejsc oraz wyrafinowany, oszczędny, w pełni hybrydowy układ napędowy.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych możliwe było wprowadzenie do oferty oszczędnego, benzynowo-elektrycznego układu napędowego w eleganckim i wszechstronnym nadwoziu S‑MAXa, bez uszczerbku dla przestrzeni, elastyczności lub wyjątkowych sportowych wrażeń z jazdy. Nowy S‑MAX Hybrid obniża także emisję CO2 o ponad 10 proc. (WLTP) w porównaniu ze swoim odpowiednikiem z silnikiem Diesla EcoBlue.1

Połączenie 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, silnika elektrycznego i przekładni Forda najnowszej generacji, umożliwia łatwe użytkowanie samochodu aktywnym rodzinom, którym zależy na ograniczeniu emisji CO2 i jednoczesnym cieszeniu się relaksującymi podróżami.  Energia elektryczna jest wykorzystywana w inteligentny sposób, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub dla zapewnienia na krótkich dystansach cichej, bezemisyjnej jazdy na napędzie elektrycznym.

Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie z wykorzystaniem silnika benzynowego lub z zastosowaniem systemu ładowania regeneracyjnego, działającego podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Użytkownik nie musi korzystać z zewnętrznego źródła zasilania, bo S‑MAX Hybrid został zaprojektowany tak, by idealnie dopasować się do potrzeb rodziny – zawsze jest gotów dostarczyć wrażeń z jazdy charakterystycznych dla napędu elektrycznego, niezależnie od nieprzewidywalnych scenariuszy.

Stylowy S‑MAX Hybrid wciąż łączy sportową stylistykę zewnętrzną z funkcjonalnością i elastycznością kształtowania przedziału pasażerskiego. Łatwe konfigurowanie przestrzeni ładunkowej i siedzeń pozwala na wykorzystanie do 2200 l pojemności za pierwszym rzędem siedzeń. 2 Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się zdolność holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.3

 – S‑MAX to oryginalny samochód dla sportowo aktywnych użytkowników, który będzie bardziej przyciągał nowe pokolenie klientów, dając możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym – powiedział Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. pojazdów osobowych. – Innowacje, idealnie dopasowane do potrzeb rodzin – od sportowych wrażeń z jazdy, po składane na płasko za naciśnięciem przycisku siedzenia – zawsze były dużą częścią wizerunku modelu S‑MAX. To sprawia, że ​​wydajny i wyrafinowany, nowy hybrydowy układ napędowy stał się naturalnym dodatkiem do naszej oferty – dodał de Waard.

Po raz pierwszy Ford oferuje również w pełni hybrydową wersję siedmioosobowego modelu Galaxy. Nowy Galaxy Hybrid wykorzystuje ten sam, zaawansowany napęd benzynowo-elektryczny, który otrzymał S‑MAX Hybrid, dorównujący oszczędnością paliwa silnikom wysokoprężnym, a przy tym oferujący wysoką kulturę pracy. 

Energia elektryczna bez kabli

Nowy S‑MAX Hybrid oferuje przestrzeń i elastyczność, jak dotychczasowe modele S‑MAX-a, zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej, dzięki zintegrowaniu 60-ogniwowego litowo-jonowego akumulatora z wodoszczelną, absorbującą energię zderzenia strukturą pod podłogą przestrzeni bagażowej.

Akumulator o pojemności 1,1 kWh wykorzystuje system chłodzenia cieczą, pozwalający na bliskie rozmieszczenie ogniw, dla większej oszczędności przestrzeni. Specjalnie zaprojektowany, podwójny układ wydechowy został poprowadzony wokół akumulatora trakcyjnego, by umożliwić jego montaż tak nisko, jak to możliwe, przy jednoczesnym zachowaniu walorów praktycznych samochodu. Taka konfiguracja pozwala na przewożenie modelem S‑MAX Hybrid ładunków o wysokości do prawie 1 metra i ponad 1 metra szerokości między tylnymi nadkolami. Nawet po rozłożeniu wszystkich siedmiu foteli, bagażnik ma pojemność 285 litrów. 2

Napęd elektryczny zapewnia niespotykaną wcześniej w modelu S‑MAX kulturę pracy i doskonałe wrażenia z jazdy. System hamowania regeneracyjnego pozwala na odzyskiwanie do 90 procent energii normalnie traconej podczas hamowania i wykorzystanie tej energii do doładowania akumulatora. Zasilany z akumulatora silnik elektryczny może samodzielnie napędzać przednie koła, umożliwiając cichy start z parkingu. Silnik ten umożliwia również krótkookresową, bezemisyjną jazdę w trybie elektrycznym, zwłaszcza w środowisku miejskim. Układ chłodzenia akumulatora cieczą eliminuje potrzebę stosowania wentylatora chłodzącego. Wpływa to na niższy poziom hałasu i poprawia komfort akustyczny w kabinie.

Ponadto, silnik elektryczny współpracuje z benzynowym, zapewniając niższe zużycie paliwa na poziomie od 6,4 l/100 km oraz emisję CO2 od 146-147 g/km (WLTP)4 , co czyni wersję S‑MAX Hybrid atrakcyjną alternatywą dla wysokoprężnych układów napędowych EcoBlue. 

Silnik o mocy 190 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 sekundy. Płynne, liniowe przyspieszenie, współgrające ze sportowym charakterem modelu S‑MAX, uzyskano za sprawą przeprojektowanego sterownika silnika-generatora, przełączającego się automatycznie, bez udziału kierowcy, między trybami zasilania: czysto elektrycznym, hybrydowym i benzynowym.

Opracowana przez Forda, odpowiedzialna za rozdział mocy, skrzynia biegów modelu hybrydowego została wyposażona również w funkcję symulacji zmiany przełożeń, co bardziej zwiększa sportowe wrażenia z jazdy. System automatycznie dostosowuje obroty silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, podnosząc zaangażowanie kierowcy.

Wybór biegów jest kontrolowany za pomocą stylowego i ergonomicznego, pokrętła z dodatkowym trybem, dobierającym wyższy poziom hamowania silnikiem podczas holowania lub zjeżdżania ze zboczy, dla bardziej komfortowej jazdy i skuteczniejszego odzyskiwania energii. Zaawansowany układ napędowy umożliwia także holowanie przyczep o masie do 1750 kg w wersji pięciomiejscowej S‑MAX Hybrid oraz do 1560 kg w odmianie siedmioosobowej. 3

Technologia eliminująca stres za kierownicą

Intuicyjne funkcje prezentowane na 10-calowej tablicy zegarów pomagają kierowcom w monitorowaniu i obniżaniu zużycia paliwa oraz energii. Trener hamowania zachęca do stopniowego używania hamulców, aby odzyskać dla akumulatora trakcyjnego więcej energii, a animacja przepływu energii pomaga kierowcom zrozumieć, kiedy korzystają z zasilania elektrycznego lub hybrydowego.

Każdy pasażer S‑MAXa Hybrid może korzystać z dobrodziejstw łączności w ruchu za pośrednictwem standardowego modemu FordPass Connect, który dostarcza sygnał WiFi nawet dla 10 urządzeń,5 oraz  pozwala kierowcom planować szybsze i mniej stresujące podróże, dzięki aktualizacjom sytuacji drogowej Live Traffic dla systemu nawigacji.6

Ponadto, FordPass Connect  za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass,7 udostępnia szereg zdalnych funkcji, jak odblokowanie zamka drzwi, status pojazdu i lokalizator, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze. System może informować o niebezpieczeństwie na drodze, nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec. 8

Zwiększające komfort podróżowania kierowcy i pasażera, regulowane na 18 sposobów fotele, dostępne w wariantach Trend i Titanium, mają atest wiodącej organizacji, zajmującej się leczeniem chorób kręgosłupa – Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców). S‑MAX Vignale Hybrid jest wyposażony w podgrzewane i chłodzone siedzenia kierowcy i pasażera z 10-pozycyjną regulacją i z funkcją masażu.

Wszystkie trzy siedzenia w drugim rzędzie są wyposażone w punkty Isofix do bezpiecznego mocowania dziecięcych fotelików, a fotele Easy Fold w drugim i trzecim rzędzie ułatwiają powiększanie przestrzeni ładunkowej, przez indywidualne składanie każdego z nich na płasko za pomocą umieszczonego w bagażniku panelu sterowania. Dostęp do przestrzeni ładunkowej z dłońmi pełnymi toreb lub z dzieckiem jest łatwiejszy, dzięki zastosowaniu opcjonalnego systemu bezdotykowego otwierania drzwi bagażnika.

Galaxy Hybrid oferuje podróż pierwszą klasą

Nowego Forda Galaxy Hybrid można zamawiać z tym samym, 190-konnym napędem benzynowo-elektrycznym, montowanym w modelu S‑MAX Hybrid.

Galaxy Hybrid, oferujący w standardzie podróż w pierwszej klasie siedmiu pasażerom, jest dostępny w wersjach wyposażenia Trend, Titanium i V-Line. Zapewnia zużycie paliwa na poziomie 6,4-6,6 l/100 km, emisję CO2 w zakresie 148-151 g/km (WLTP) i przyspieszenie 0‑100 km/h w 10.0 sekundy.3

Podobnie jak S‑MAX Hybrid, przestronny Galaxy Hybrid oferuje funkcjonalność znaną z pozostałych wersji Galaxy, w tym ponad 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, 2339 litrów przestrzeni ładunkowej za pierwszym rzędem siedzeń oraz 300-litrową przestrzeń ładunkową po rozstawieniu wszystkich siedmiu foteli.

– Nasz nowy S‑MAX Hybrid i Galaxy Hybrid to tylko dwa z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford przedstawi europejskim klientom do końca tego roku. Oferujemy szeroką gamę zelektryfikowanych układów napędowych – od miękkich hybryd, po w pełni elektryczne – co oznacza, że ​​każdy klient znajdzie odpowiedni model, dopasowany do swojego stylu życia – powiedział de Waard.

Zarówno S‑MAX Hybrid, jak i Galaxy Hybrid są montowane w zakładach Forda w hiszpańskiej Walencji, gdzie zlokalizowany jest również zakład montażu litowo-jonowych akumulatorów.

# # #

1 S‑MAX Hybrid – moc sumaryczna zespołu napędowego 190 KM, emisja CO2  146-150 g/km wg procedury WLTP; w porównaniu z modelem S‑MAX 2,0-litra EcoBlue 190 KM FWD przekładnia automatyczna, ogólna emisja CO2 od 166-178 g/km WLTP.

2 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.

3 Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m., podczas ruszania, przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy.

4 S‑MAX Hybrid – emisja CO2 od 146-150 g/km, zużycie paliwa od 6,4 l/100 km wg WLTP (128-129 g/km, 5,6 l/100 km NEDC) mierzone ze standardowymi oponami.

Galaxy Hybrid – emisja CO2  od 148-151 g/km, zużycie paliwa od 6,4-6,6 l/100 km wg WLTP (134-135 g/km, 5,8-5,9 l/100 km wg NEDC) mierzone ze standardowymi oponami.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

5System będzie wymagał aktywacji.

6 Funkcja Live Traffic wymaga, po pierwszym bezpłatnym okresie próbnym, oddzielnej płatnej subskrypcji.

7 Aplikacja FordPass jest kompatybilna ze smartfonami z systemami iOS oraz Android. Dostępna do pobrania w Apple App Store i Google Play na 40 rynkach w Europie.

8 *Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.