- Poszerza się seria modeli Active firmy Ford, stworzonych w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów, preferujących aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu.
- Ford przedstawia nową wersję Active popularnego małego SUV-a EcoSport, łączącą większą wszechstronność i bardziej surową stylistykę nadwozia.
- Wprowadzono nową, uproszczoną strategię oferty – więcej elementów oferowanych jako wyposażenie standardowe, uproszczone pakiety opcji i większe zróżnicowanie między seriami modeli.
Ford sprzedał ponad 55 000 egzemplarzy Fiesty Active – pierwszego z wprowadzonych modeli Active od czasu jego premiery w 2018 roku. Blisko jeden na pięć modeli Focusa sprzedanych w pierwszej połowie tego roku był modelem w wersji Active, a firma rozszerzyła ostatnio serię Active o modele Transit Custom, Transit Connect, Tourneo Custom i Tourneo Connect.
Według niedawno przeprowadzonego badania na zlecenie European Outdoor Group (EOG), 70 procent respondentów w całej Europie stwierdziło, że z niecierpliwością czeka na szanse wyrwania się z miasta w miejsca bliższe naturze, a 86 procent uznało, że czas spędzany na świeżym powietrzu jest im niezbędny dla dobrego samopoczucia. Ponad połowa stwierdziła, że tęskniła za wyrwaniem się poza miasto bardziej, niż na cokolwiek innego, podczas obowiązujących tego lata ograniczeń w przemieszczaniu się.¹
Oprócz śmiałej stylistyki, podkreślającej wytrzymałość, modele Active Forda wyróżniają się większymi możliwościami i elastycznością po zjechaniu z utartych szlaków, które zyskały dzięki udoskonaleniom podwozia, specjalnie dostosowanemu zawieszeniu i elementom układu kierowniczego oraz poprawiającemu przyczepność mechanizmowi różnicowemu oograniczonym poślizgu.
Ford ogłosił, że 6 listopada zostanie wprowadzona nowa wersja Active kompaktowego SUV-a Ford EcoSport.
Dzięki wyróżniającej stylistyce nadwozia i wnętrza, zwiększonemu prześwitowi i dodatkowym elementom chroniącym pojazd na nieutwardzonych duktach, EcoSport Active może okazać się niezastąpionym towarzyszem przygód aktywnych samochodowych traperów.
– Klienci mówią nam, że uwielbiają wpisujący się w ich intensywne życie śmiały design, praktyczne wnętrze i wszechstronność EcoSporta, dlatego cieszymy się, że możemy dodać do tego modelu SUV-a wersję Active, która ma jeszcze więcej tych zalet – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – EcoSport Active będzie nowym modelem w całej serii Active, oferującym dodatkowe możliwości i surowszy, podkreślający wytrzymałość styl, skierowanym do klientów, którzy chcą dotrzeć dalej w poszukiwaniu przygód poza asfaltowymi drogami.
Uproszczona strategia obsługi klienta
Ford wprowadzi również do końca tego roku nową strategię ofertową dla różnych serii modeli, mającą na celu zaoferowanie klientom dodatkowych wartości, bogatszego wyposażenia i sprawniejszych form bezstresowego zakupu.
Modele Forda będą dostępne w trzech głównych wersjach wyposażenia: ST-Line dla poszukujących sportowego stylu inspirowanego Ford Performance; Titanium dla tych, którym zależy na luksusie i wysokim komforcie, Active dla klientów poszukujących bardzo wszechstronnego auta, które będzie wspierać ich aktywny, nastawiony na przygodę styl życia. W przypadku wybranych modeli, np. Fiesty i Focusa, dostępne będą również wersje X i Vignale w wyższej specyfikacji.
Wygodne pakiety wyposażenia uporządkują w grupy najczęściej wybierane opcje, podnosząc wartość w stosunku do ceny i ułatwiając klientom wybór wyposażenia odpowiadającego ich potrzebom. Klienci nadal mogą wybierać spośród indywidualnych opcji, aby skonfigurować dla siebie idealnego Forda.
– Projektujemy nasze pojazdy tak, aby były inteligentne, łatwe w użyciu i przynosiły zadowolenie klientom, którzy przecież zasługują na taki sam proces zakupu. Nasz krok w stronę klientów sprawi, że wybór odpowiedniego Forda będzie prostszy i szybszy a także będzie wiązał się z lepszym wyborem oczekiwanych wartości – powiedział de Waard.
# # #
- Fiesta Active 1.0-litra EcoBoost Hybrid – zużycie paliwa od 4,0 l/100 km, emisja CO2 od 92 g/km NEDC (od 5,2 l/100 km i 1119 g/km WLTP)
- Focus Active 1.5-litra EcoBlue – zużycie paliwa od 3,6 l/100 km, emisja CO2 od 96 g/km NEDC (od 4,4 l/100 km i 114 g/km WLTP)
- Tourneo Custom Active – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 od 145 g/km NEDC (od 7,7 l/100 km i 204 g/km WLTP)
- Transit Custom Active – zużycie paliwa od 5,6 l/100 km, emisja CO2 od 146 g/km NEDC (od 7,1 l/100 km i 2034 g/km WLTP)
- EcoSport Active, Transit Connect Active i Tourneo Connect Active – oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W fazie przechodzenia z procedury NEDC do WLTP, zużycie paliwa i emisja CO2 będą podawane również według wcześniejszej procedury NEDC. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.