- Stworzone z myślą o miłośnikach przygód warianty Transita Trail i Active zachowują charakterystyczny wygląd, zaskakujące możliwości i legendarną wytrzymałość Transita.
- Wytrzymały i wszechstronny wariant Trail oferuje lepsze wykorzystanie przyczepności kół dzięki inteligentnemu napędowi na wszystkie koła (AWD), czy mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD), opracowanemu dla Transita i Transita Customa.
- Wersje Active wprowadzają styl inspirowany samochodami SUV do Transita Custom i Tourneo Custom, unikalną specyfikę wnętrza i opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), co powinno zainteresować zarówno poszukujących przygody użytkowników biznesowych, jak i wszystkich klientów szukających samochodu, pozwalającego na wypoczynek w trudno dostępnych okolicach.
- W Polsce wersje Active otrzymają modele Transit Connect, Tourneo Connect i Tourneo Custom.
Nowe warianty Transit Trail i Transit Custom Trail zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach, ze skuteczniejszą trakcją kół dzięki nowemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD) w samochodach z napędem na przednie koła w modelach Transit i Transit Custom lub dzięki zastosowaniu inteligentnego napędu na wszystkie koła (AWD) w modelu Transit.
Ekskluzywne dodatki na zewnątrz i wewnątrz gwarantują, że Transit Trail i Transit Custom Trail są wyposażone tak, by zapewnić komfort i walory samochodu w trudnych warunkach drogowych bez uszczerbku dla praktyczności.
Nowe warianty Active wspierają aktywny styl życia klientów prywatnych i biznesowych oferując dodatkowe elementy chroniące nadwozie oraz opcję mLSD, zapewniającą lepsze wykorzystanie przyczepności kół na luźnych, śliskich lub miękkich nawierzchniach. Styl zewnętrzny inspirowany samochodami SUV dodaje wizualnej atrakcyjności, a także zwiększa praktyczność na nieutwardzonych drogach.
– Modele Active i Trail pokazują, jak wszechstronna i funkcjonalna może być gama modelowa Transita – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych w Ford of Europe.
– Dla firm, które mają do czynienia z trudnymi warunkami eksploatacji, a także dla rodzin, które chcą mieć pojazd gotowy na nowe przygody, stworzyliśmy Transita, który zaspokoi wszystkie te potrzeby.
Na początku tego roku Ford zaprezentował również mniejsze modele Transit Connect Active i Tourneo Connect Active. Oba samochody wyróżnia, wszechstronne wnętrze, zwiększony prześwit i opcjonalny układ mLSD zapewniający lepszą przyczepność kół. Oba modele można już zamawiać, a dostawy do klientów spodziewane są pod koniec tego roku.
Trail na wszystkie okazje
Nowe modele Ford Transit Trail i Transit Custom Trail oferują solidny, odświeżony wygląd i zwiększone możliwości służenia właścicielom i klientom firmowym, których praca wymaga podróżowania w trudnym terenie, z dala od zwykłych dróg.
Warianty Trail posiadają dodatkową czarną okładzinę wokół dolnych części przednich i tylnych zderzaków oraz paneli bocznych. Masywny grill „F O R D” w czarnej, matowej stylistyce nawiązuje do kultowej serii terenowych pojazdów Ford Performance – Raptor. Uzupełnieniem są unikalne 16-calowe obręcze kół i logo „Trail” na przednich drzwiach. Transit Custom może być również wyposażony w opcjonalne relingi dachowe i zewnętrzne progi celem dalszego zwiększenia wszechstronności.
Wybór układów napędowych pozwala na zapewnienie lepszej przyczepności kół w trudnych warunkach. Modele Transit i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła są standardowo wyposażone w mLSD. Transit Trail jest dostępny również z inteligentnym napędem na wszystkie koła, który gwarantuje pewniejszą jazdę w trudniejszych warunkach terenowych
i pogodowych.
Opracowany we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife system mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom Transita Trail i Transita Customa Trail sprawniejsze pokonywanie nieutwardzonych odcinków, żwirowych dróg, nierównych i trudnych nawierzchni.
System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu został również ponownie skalibrowany w celu zharmonizowania go z systemem mLSD. Ten sam, zaawansowany mechanizm różnicowy został wcześniej wykorzystany do poprawy przenoszenia napędu i właściwości jezdnych modeli Ford Performance: Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Nie ma on wpływu na emisję CO2 ani zużycie paliwa.
Kompaktowe rozmiary i lekka konstrukcja mechanizmu mLSD nie tylko wpłynęły na poprawę możliwości modeli Transit z napędem na przednie koła, ale także pozwoliły zachować optymalną ładowność i pełną pojemność wnętrza. Lepsza przyczepność kół jest wykorzystywana przez układ napędowy dostarczający moc na koła płynnie i bezgłośnie, bez dodatkowych wysiłków ze strony kierowcy. Prosta, mechaniczna konstrukcja mechanizmu mLSD nie wymaga dodatkowych czynności serwisowych i jest objęta standardową gwarancją Forda, pozwalając na utrzymanie atrakcyjnych kosztów posiadania Transita.
Firmy działające w trudniejszych warunkach mogą wybrać Transita Trail z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Oparty na standardowym Transicie z napędem na tylne koła, wariant AWD zachowuje standardową pojemność ładunkową i wysokość przestrzeni ładunkowej, zapewniając maksymalną efektywność samochodu.
System AWD współpracuje z elektroniczną kontrolą stabilności pojazdu i stale monitoruje przyczepność kół, aby automatycznie rozdzielić moment obrotowy na koła o największej przyczepności, minimalizując uślizgi kół przy niskiej przyczepności.
Rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła jest zmienny, dzięki działaniu specjalnie opracowanego, sterowanego elektronicznie sprzęgła AWD. Jest to mokre sprzęgło wielopłytkowe, sterowane hydraulicznie za pośrednictwem wysokowydajnej pompy elektrycznej, co pozwala na natychmiastową reakcję, a nawet na prewencyjne przekazywanie momentu obrotowego na przednie koła.
System AWD jest w pełni sterowany elektronicznie i stale monitoruje dane wprowadzane przez kierowcę i pojazd – jak prędkość i moment obrotowy silnika, położenie przepustnicy, kąt skrętu kół, układ hamulcowy i prędkości poszczególnych kół – a wszystko to w celu określenia, w jaki sposób system AWD powinien reagować, aby utrzymać optymalną przyczepność i stabilność. Oprócz rozdziału momentu obrotowego na przód i tył, Transit Trail może również zróżnicować moment obrotowy na koła każdej osi, aby wykorzystać dostępną przyczepność, jeśli wykryje, że jedno z kół ślizga się bardziej niż drugie.
Standardowy tryb pracy AWD Auto umożliwia pewną jazdę w szerokim zakresie warunków drogowych, jako że pojazd automatycznie reaguje na zmiany nawierzchni. W trudnych warunkach, takich jak głębokie błoto, piasek lub śnieg, kierowca może wybrać z menu tryb Mud and Ruts (błoto i koleiny), przygotowując system AWD do utrzymywania przyczepności nawet w ekstremalnych warunkach poślizgu kół poprzez wcześniejsze włączenie napędu przedniej osi. Tryb Mud and Ruts również rekalibruje kontrolę trakcji pod kątem optymalnej współpracy z systemem AWD.
Warianty Trail skorzystały również dzięki bogatszemu wyposażeniu wnętrza, z pełnymi skórzanymi siedzeniami w standardzie, co zapewnia dodatkowy luksus, trwałość i łatwość czyszczenia kabiny. Standardowa klimatyzacja dba o komfort środowiskowy niezależnie od pogody na zewnątrz, a podgrzewana szyba przednia Quickclear pozwala na łatwe przygotowanie do wyjazdu w warunkach zimowych. Lusterka składane elektrycznie i automatyczne oświetlenie są również wyposażeniem standardowym.
Transit Custom Trail jest dostępny w wielu wersjach nadwoziowych o masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, w tym jako furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) i 9 miejscowe kombi w dwóch różnych rozstawach osi.
Transit Trail oferuje wiele wersji nadwoziowych i rozstawów osi w kategorii 3500 kg: z furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) oraz kombi.
Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane zaawansowanym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Forda o mocach 130 KM, 170 KM lub 185 KM. Silniki Ford EcoBlue zostały zaprojektowane tak, by umożliwić łatwość jazdy przy dużych obciążeniach i na stromych pochyłościach. Wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika, pomaga w prowadzeniu samochodu z małymi prędkościami na trudnych nawierzchniach, pozwalając kierowcy na utrzymanie pracy silnika przy minimalnym nacisku na pedał gazu w celu zmniejszenia poślizgu kół.
Ponadto, wybrane modele Transit Trail oferują korzyści w zakresie wydajności zelektryfikowanych układów napędowych.. System mild hybrid z instalacją 48 V odzyskuje energię podczas zwalniania, przechowuje ją w akumulatorze 48 V i wykorzystuje do wspomagania silnika spalinowego, obniżając zużycie paliwa.
Wszechstronny Active dla żyjących aktywnie
Nowy wariant Tourneo Custom Active zyskał solidność stylu w duchu SUV i więcej praktyczności dzięki unikalnym rozwiązaniom i odpowiednio dobranemu wyposażeniu, aby sprostać wymaganiom zarówno użytkowników prywatnych, jak i biznesowych. Nowe Fordy w wariantach Active oferujące dużo przestrzeni i sporą ładowność, zachęcają do realizacji odważnych planów życiowych, podążając za sukcesami samochodów osobowych Ford Fiesta Active i Focus Active.
Warianty Active wyróżniają się nadwoziem inspirowanym stylem SUV, na który składają się:
- Wyjątkowe, 17 calowe aluminiowe felgi,
- Charakterystyczny wlot powietrza w stylistyce Active,
- Dodatkowe nakładki ochronne na nadkolach,
- Oznaczenie Active,
- Standardowe relingi dachowe.
Użytkownicy liczący na dodatkowe możliwości w trudniejszych warunkach jazdy, jakie spotykają w czasie pracy lub podczas wypoczynku, mogą zamówić Tourneo Custom Active z manualną skrzynią biegów i z mechanizmem różnicowym mLSD.
Wszystkie warianty Active posiadają rozszerzone wyposażenie wnętrza, z unikalną, częściowo skórzaną tapicerką siedzeń oraz niebieskim akcentem na desce rozdzielczej.
Wszechstronne, ośmiomiejscowe wnętrze Tourneo Custom Active można łatwo przekonfigurować tak, aby odpowiadało aktualnym potrzebom użytkowników. Fotele można przesuwać, aby dać pasażerom więcej miejsca lub zwiększyć przestrzeń bagażową, która rośnie jeszcze wyraźniej w wariancie z dużym rozstawem osi. Fotele można również odwrócić, tworząc konfigurację konferencyjną lub w całości zdemontować, aby uzyskać więcej przestrzeni bagażowej. Punkty mocowania foteli mogą być następnie wykorzystywane do mocowania wsporników w celu bezpieczniejszego przewozu rowerów.
Warianty Active są dostępne z silnikami o mocy 185 KM w zależności od modelu i specyfikacji, z możliwością wyboru sześciobiegowej automatycznej lub manualnej skrzyni biegów.
Nowe modele Trail i Active korzystają również ze znaczących ulepszeń wprowadzonych w 2019 roku w seriach Transit, Transit Custom i Tourneo Custom, z bardziej oszczędnym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue lub EcoBlue Hybrid z układem mild hybrid, a także z udoskonalonych funkcji łączności systemu informacji i rozrywki, z prostszego zarządzania pojazdem i z jego podwyższonej wszechstronności.
W standardzie znalazł się też modem pokładowy FordPass Connect¹, umożliwiający korzystanie z łączności Wi-Fi z możliwością obsługi do 10 urządzeń. Zastosowane rozwiązania techniczne pozwalają również małym klientom biznesowym i właścicielom pojazdów na zdalne zadbanie o bezpieczeństwo i efektywność eksploatacji za pomocą smartfona poprzez aplikację FordPass Pro, lub klientom prywatnym poprzez aplikację FordPass.
Rodzina Transita odegrała w ubiegłym roku znaczącą rolę w osiągnięciu przez Forda piąty rok z rzędu pozycji najpopularniejszej marki pojazdów użytkowych w Europie.²
###
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
¹ Użytkownicy FordPass mogą również zdalnie ustawić czas odjazdu, ogrzewanie lub chłodzenie kabiny, gdy pojazd jest podłączony do zasilania, oszczędzając przy tym energię z akumulatora i przedłużając zasięg. Funkcje Live Traffic i Local Hazard Information wymagają oddzielnego płatnego abonamentu po wstępnym okresie bezpłatnego testowania, korzystanie z Wi-Fi Hotspot wymaga zakupu transferu pakietów danych. Przyszłe usługi korzystające z transmisji mogą wymagać dodatkowej płatnej subskrypcji.
² Ford of Europe informuje o sprzedaży na 20 tradycyjnych rynkach europejskich, gdzie jest reprezentowany przez krajowe firmy handlowe: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.