Biuro prasowe Ford Polska

Kierowcy, którzy coraz częściej wybierają modele z automatyczną skrzynią biegów, wskazują kierunek w jakim zmierza zelektryfikowana motoryzacja

Według nowych danych sprzedaży Forda, coraz więcej europejskich kierowców wybiera pojazdy z automatycznymi skrzyniami biegów.

Tylko w ciągu ostatnich trzech lat liczba sprzedawanych przez Forda samochodów osobowych i dostawczych z automatyczną skrzynią biegów wzrosła ponad trzykrotnie z 10,4 procent w 2017 r. Do 31,3 procent w pierwszym miesiącu 2020 r. ¹

– Wśród wielu zalet automatycznych przekładni, jedną z najważniejszych jest to, że umożliwiają klientom korzystanie z najnowszych systemów wspomagania kierowcy, dzięki czemu łatwiejsze i wygodniejsze jest parkowanie czy jazda w miejskich korkach – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – Oczekujemy, że ten trend się utrzyma, ponieważ w przyszłości coraz więcej osób będzie zmieniać samochody na elektryczne – co spowoduje, że automatyczne skrzynie biegów staną się normą.

Ford oferuje automatyczne skrzynie biegów od prawie 70 lat. Ale dzisiejsza wyrafinowana przekładnia odeszła daleko od pionierskiej Ford-O-Matic, która miała tylko trzy przełożenia do przodu.

Współczesne automatyczne skrzynie biegów oferują wiele korzyści, m.in. zmniejszają hałas w kabinie, łagodzą też objawy choroby lokomocyjnej. Są bogatsze o rozwiązania, które pozwalają kierowcom podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu zatrzymać pojazd w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatycznie ruszyć z miejsca lub zaparkować bez udziału kierowcy za naciśnięciem przycisku. ²

Dzięki aplikacji FordPass kierowcy modeli Forda z automatyczną skrzynią biegów mogą zdalnie uruchomić silnik pojazdu, a więc również schłodzić lub rozgrzać kabinę przed wyjazdem do komfortowej temperatury i odmrażać przednią szybę w chłodne poranki. ³

Trend wzrostowy dla segmentów małych i średnich samochodów

Trend ten kształtuje rosnąca liczba kierowców wybierających małe i średnie samochody z automatyczną skrzynią biegów.

Forda Focus jest modelem, wybierany coraz częściej z automatycznymi skrzyniami biegów. W styczniu tego roku 30,9 procent klientów wybrało wersje z automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy w 2017 roku było to tylko 7 procent.

W gamie modeli Fiesta i Puma klienci znajdą również wersje z automatyczną skrzynią biegów, oferujące nawet o 15 procent mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z analogicznym modelem Fiesty poprzedniej generacji. ⁴

Coraz więcej samochodów dostawczych z automatyczną przekładnią

Podobnie ma się sytuacja w grupie samochodów dostawczych Forda, gdzie aż 31 procent sprzedanych w styczniu egzemplarzy miało automatyczne skrzynie biegów, podczas gdy w 2017 roku było to 13,4 procent.

W tym samym miesiącu wśród klientów kupujących Transita 19 procent wybrało wersje wyposażone w automatyczne przekładnie, analogicznie, w roku 2017 było to tylko 4,7 procent klientów.

Na pięciu dużych rynkach europejskich w roku 2019 najwyższy odsetek modeli sprzedanych z automatycznymi skrzyniami biegów odnotowano w Niemczech i kolejno: we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoszech.

Droga przed nami

Automatyczne skrzynie biegów wskazują kierunek, w jakim zmierza motoryzacja stawiająca na pojazdy elektryczne, nie wymagające od kierowców zmiany biegów oraz na pojazdy autonomiczne.

W nowym, w pełni elektrycznym Mustangu Mach-E kierowca może przyspieszać i zwalniać za pomocą jednego pedału, ponieważ układ regeneracyjnego odzysku energii powoduje wystarczające spowolnienie, aby po zdjęciu nogi z pedału gazu musiał być używany pedał hamulca.

# # #

¹ Pojazdy z automatyczną przekładnią w gamie, uwzględnione w analizie danych wszystkich kanałów sprzedaży 20 krajów w Europie: C-MAX, EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Mondeo, Mustang, Ranger, S‑MAX, Tourneo Connect, Tourneo Custom, Transit, Transit Connect i Transit Custom. Edge i Kuga nie znalazły się w zestawieniu, ponieważ ie były dostępne pełne dane, dotyczące przeniesienia napędu. Dane obejmują niewielki margines poza analizą, w przypadku którego dane dotyczące przeniesienia napędu nie były dostępne dla pewnych modeli. Margines niepełnych danych to dla poszczególnych lat: 10,6% (2017), 4,8% (2018), 0,7% (2019), 0,9% (2020). Dane za 2020 r. dotyczą stycznia.

² Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca musi interweniować naciskając przycisk „RES” lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by wznowić działanie systemu.Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.

³ Funkcja zdalnego uruchamiania dostępna w regionach, w których jest to dozwolone przez prawo. Kluczyk musi znajdować się wewnątrz pojazdu, aby umożliwić prowadzenie.

⁴ Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

Obserwuj Ford Polska

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Chcesz otrzymywać informacje prasowe na swój adres e-mail?

Zapisz się do naszej bazy kontaktów, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.