Biuro prasowe Ford Polska

Nowy zelektryfikowany Focus EcoBoost Hybrid – o 17% oszczędniejszy, bardziej komfortowy i skomunikowany z siecią

Ford wprowadził na europejski rynek udoskonalonego Focusa z oszczędnym, zelektryfikowanym układem napędowym EcoBoost Hybrid.

  • Ford wprowadza układ napędowy EcoBoost Hybrid dla Focusa; 48-woltowa miękka hybryda oraz system dezaktywacji cylindra poprawiają oszczędność paliwa oraz osiągi.
  • Cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także dostępny pod koniec roku system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze podniosą komfort i zmniejszą napięcie kierowcy w czasie jazdy.
  • Nowa wersja Focus Connected, uzupełniająca gamę różnorodnych wersji – sportowego Focusa ST-Line, stylowego Focusa Titanium, inspirowanego segmentem SUV-ów Focusa Active i luksusowego Focusa Vignale.

Zaawansowana, 48-woltowa instalacja miękkiej hybrydy, pracująca w układzie z 1,0-litrową jednostką EcoBoost, dostarcza 155 KM mocy maksymalnej przy emisji 93 g/km CO2 (NEDC).

Oznacza to poprawę oszczędności paliwa o 17% w stosunku do porównywalnego zespołu napędowego – 150-konnego, 1,5-litrowego silnika benzynowego EcoBoost z sześciobiegową manualna skrzynią biegów (NEDC).¹

Nowy zelektryfikowany układ napędowy to nie wszystkie zmiany. Udoskonalony Focus oferuje również wyższy komfort, m.in. nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego w standardzie FordPass Connect stanie się dla właścicieli źródłem większej satysfakcji. Wśród nich znajdzie się system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, dostępny pod koniec roku.²

Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia w standardzie wyposażenie doskonale wpisujące się w potrzeby kierowców biznesowych i prywatnych, w tym indukcyjną ładowarkę dla smartfonów i nawigację dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym³.

Focus nadal będzie oferowany w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym, w szerokiej gamie odmian – między innymi w stylowej wersji Focus Titanium, jako crossover Focus Active inspirowany stylem segmentu SUV, a także sportowy Focus ST-Line i ekskluzywny Focus Vignale. Hybrydowe zespoły napędowe EcoBoost są dostępne w całej gamie wersji i nadwozi.

– Nasze zelektryfikowane układy napędowe zostały zaprojektowane nie tylko z myślą o oszczędności i niższym zużyciu paliwa, ale także mają podnosić satysfakcję z jazdy naszymi pojazdami – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i usług w Ford of Europe. – Focus EcoBoost Hybrid łączy w udany sposób napęd elektryczny i benzynowy, zapewniając oszczędność i wysokie osiągi, które jeszcze kilka lat temu wydawałyby się fantazją.

Focus dołącza do osobowej Pumy, Kugi i Fiesty, a także do pojazdów dostawczych Forda Transita i Transita Custom, w których zastosowaliśmy już układy miękkiej hybrydy zmniejszające zużycie paliwa. Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w Europie, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli, z których każdy otrzyma jedną z następujących wersji układu napędowego: miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę z ładowaniem zewnętrznym lub napęd całkowicie elektryczny z zasilaniem akumulatorowym.

Oszczędność EcoBoost Hybrid

Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu, przy czym zużycie paliwa spadło aż o 45 procent. (NEDC).

W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. Pozwala to uzyskać wymierne korzyści i wykorzystywać przechowywaną w akumulatorze energię zgodnie z jednym z dwóch planów działania:

  • Substytucja momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG, przez co system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego i przyczyniając się do emisji CO2 od 93 g/km w cyklu NEDC (115 g/km WLTP) i zużycia paliwa od 4,1 l/100 km w cyklu NEDC (od 5,1 l/100 km WLTP),
  • Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG w celu zwiększenia całkowitego, dostępnego w układzie momentu obrotowego o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy przy pełnym obciążeniu i dostarczenie o 50 procent wyższego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Efektem jest podniesienie dynamiki.

BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0– EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiększającego też prędkość obrotową silnika i turbosprężarki.

Silniejszy silnik BISG w Focusie EcoBoost Hybrid umożliwia wykorzystanie systemu Auto Start-Stop w częstszych sytuacjach, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa. BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w czasie 350 milisekund, funkcja Stop-in-Gear może wyłączyć silnik również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania, nawet wtedy, gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła i pozwala na aktywowanie silnika zgodnie z jednym z trzech wybranych wcześniej ustawień: 15 km/h, 20 km/h, lub 25 km/h.

Ponadto w układach napędowych Focusa EcoBoost Hybrid zastosowano system dezaktywacji cylindra, który w dalszym ciągu współpracuje z silnikami benzynowymi 1,0-litra i 1,5-litra EcoBoost.

Zwiększający oszczędność system dezaktywacji cylindra może automatycznie wyłączyć z pracy jeden z cylindrów silnika, gdy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, na przykład podczas jazdy wybiegiem lub jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na moc. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund, bez żadnych kompromisów pod względem osiągów, czy jakości pracy silnika.

Klienci mogą nadal wybierać pomiędzy dwoma silnikami wysokoprężnymi: 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue i 2,0-litrowym EcoBlue, współpracującymi z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

W stałym kontakcie ze światem

Nowe systemy, w tym cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI), który pojawi się pod koniec tego roku, sprawiają, że udoskonalony Focus jest łatwiejszy w prowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej.

W pełni konfigurowalny, 24-bitowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów wyświetla szczegółowe, bardziej intuicyjne obrazy i ikony w pełnym spektrum kolorów, dzięki czemu stają się jaśniejsze, mniej męczące dla oczu i łatwiejsze do odczytania. Zestaw wskaźników pozwala również kierowcy na określenie priorytetów ważności wyświetlanych informacji zgodnie z własnymi preferencjami.

Cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3-cala, dostępny w Focusie EcoBoost Hybrid wyróżnia się odmienną, przejrzystą grafiką, informującą kierowcę o stanie zużycia energii elektrycznej. Kierowcy mogą analizować, ile energii elektrycznej zostało wygenerowane przez instalację miękkiej hybrydy i śledzić jej przekazywanie do akumulatora lub wykorzystanie przez układ napędowy, w celu obniżenia zużycia paliwa lub podniesienia osiągów.

Górnym krawędziom ekranu, wykonanym przy użyciu technologii swobodnego formowania, opracowanej pierwotnie do produkcji soczewek optycznych, nadano w ten sposób formę, która płynnie wkomponowała cały moduł w deskę rozdzielczą. Panel zawiera obwody wbudowane w wyświetlacz, co umożliwiło projektantom nadanie mu kształtów wykraczających poza tradycyjną prostokątną formę.

Modem FordPass Connect pozwoli kierowcom Focusa korzystać po raz pierwszy z dostępnego Systemu wczesnego informowania o niebezpieczeństwie. System może informować o niebezpieczeństwie na drodze, nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.

Komunikaty o lokalnych zagrożeniach wysyłane są niezależnie od informacji z układu nawigacji satelitarnej i udostępniane są przez lokalne władze oraz przez pojazdy skomunikowane z chmurą danych.

Dzięki temu kierowca informowany jest o takich utrudnieniach, jak roboty drogowe, awaryjne zatrzymanie innego pojazdu, obecność zwierząt, pieszych, czy innych przeszkód na jezdni, a nawet o niebezpiecznych warunkach jazdy. Często kierowca otrzymuje te komunikaty ostrzegawcze zanim jeszcze znajdą się one w jego polu widzenia.

– Tym, co wyróżnia system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, jest to, że skomunikowane samochody są elementami „Internetu rzeczy”. – System nie jest zależny od aplikacji innych firm – powiedział Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego w Ford of Europe. – To znaczący krok naprzód. Ostrzeżenia są szczegółowe, trafne i dostosowane do Waszej sytuacji, przez co usprawniają Waszą podróż.

FordPass Connect umożliwia klientom zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca za pomocą urządzenia mobilnego i aplikacji FordPass. Oprócz pomagania kierowcom w planowaniu szybszych, mniej stresujących podróży dzięki aktualizacjom ruchu w czasie rzeczywistym dla systemu nawigacji, oferuje zdalne: blokowanie i odblokowanie drzwi, zdalny rozruch4 dla modeli Focus z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, można też odczytać lokalizację i status pojazdu, sprawdzać poziom paliwa, stan alarmu, ciśnienia w oponach, przebiegu do wymiany oleju i innych parametrów.

Preferencje klientów. Innowacyjne systemy

Zróżnicowane pod względem charakteru wersje Focusa, nadal wpisują się w indywidualne preferencje klientów.

Nowa wersja Focus Connected jest oferowana z zaawansowanym zestawem standardowych systemów wspomagających kierowcę, zaprojektowanych w celu zapewnienia prowadzącemu samochód pewności siebie za kierownicą i pomagania w utrzymaniu koncentracji podczas jazdy. Na liście dodatków jest też ładowarka indukcyjna do smartfonu, SYNC 3 z nawigacją, adaptacyjny tempomat,⁵ przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania.

Focus ST-Line i Focus Active są teraz oferowane z dodatkowym wyposażeniem w standardzie: dwustrefową, automatyczną, elektroniczną klimatyzacją, samościemniającym się lusterkiem wstecznym, wycieraczkami z czujnikiem deszczu i systemem dostępu bezkluczykowego. Dodatki stylistyczne obejmują standardowy większy spojler dachowy w wersji Focus ST-Line oraz standardową czarną podsufitkę dla Focusa Active X.

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, dostępne jako opcjonalne, obejmują adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu,⁵ pomagający w gładkim pokonywaniu zakrętów oraz system wspomagający parkowanie, który zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry w tym wybór biegu, przyspieszanie i hamowanie przy parkowaniu, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku.5System aktywnego wspomagania hamowania jest standardem – pomaga kierowcom uniknąć wypadków lub złagodzić skutki kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami.⁵

###

¹ Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

² Systemy mogą wymagać aktywacji

³ Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami

⁴ Tam, gdzie jest to dozwolone przez prawo.

⁵ Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.

Dokumenty do pobrania

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.