Biuro prasowe Ford Polska

Nowa, ekskluzywna wersja najpopularniejszego pick-upa w Europie – Ford Ranger Thunder prezentuje „piorunującą” stylistykę i bogate wyposażenie

Wraz z nowym Fordem Rangerem Thunder, którego dostawy rozpoczną się późnym latem, do oferty najlepiej sprzedającego się w Europie pick-upa* dodane zostaną: wyróżniająca stylistyka i wzbogacone pakiety wyposażenia.

  • Ford Ranger Thunder, odważny stylistycznie, jednak nadal bardzo praktyczny, jest dostępny z bogatymi opcjami wyposażenia zewnętrznego i wnętrzami w kontrastujących kolorach.
  • Oszczędny i mocny 2,0-litrowy silnik EcoBlue Bi-Turbo, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na cztery koła i nadwozie Double Cab.
  • W Europie będzie dostępnych jedynie 4500 egzemplarzy topowej wersji Rangera Thunder; samochody na które otwarto właśnie zamówienia trafią do klientów pod koniec lata 2020 roku.

Thunder – limitowany w Europie do zaledwie 4500 egzemplarzy – uzupełnia ofertę Rangera, który zdobył ostatnio tytuł Międzynarodowego Pick-upa roku, o ekskluzywne elementy poprawiające styl wnętrza i nadwozia, a także popularne, praktyczne elementy wyposażenia, które znajdą się teraz w standardzie. Model zyska fason i komfort SUV-a, zachowując walory załadunkowe i zdolności holowania.

Ranger Tunder, napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, dysponującego mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm, otrzymał też w standardzie nową 10-stopniową, automatyczną przekładnię Forda, zapewniającą wysokie osiągi i wyjątkowe możliwości samochodu w terenie.

Ranger Thunder wywodzi się z bardzo popularnej linii Ranger Wildtrak, łączy więc bogate wyposażenie z podniesionymi zdolnościami przewożenia ładunków i mocnym napędem na cztery koła.

– Klientom, którzy nie boją się rzucać w oczy, zaproponowaliśmy bardziej zadziorny design samochodu, dzięki czemu nowego Rangera Thundera nie sposób będzie minąć obojętnie na szosie, czy na bezdrożu – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych, Ford of Europe. – Ten sprawny, wygodny i stylowy model, uzupełniający europejską ofertę bestsellerowego pick-upa, jest jednocześnie potężny, wszechstronny, ale i charyzmatyczny.

Stylizacja podkreślająca moc i indywidualizm

Ranger Thunder jest oferowany w jednej specyfikacji, z przyciągającymi wzrok detalami, które podkreślają jego wyjątkowość i waleczny charakter.

Model, lakierowany w kolorze Sea Grey, wyróżnia się 18-calowymi czarnymi felgami aluminiowymi i czarnymi wykończeniami Ebony Black: osłony chłodnicy, tylnego zderzaka, przedniej i tylnej osłony podzderzakowej, ramek świateł przeciwmgielnych, sportowej ramy skrzyni ładunkowej i klamek drzwi. Odważne czerwone akcenty na osłonie chłodnicy i sportowej ramie skrzyni ładunkowej podkreślają strategiczne punkty nadwozia. Uzupełniają je trójwymiarowe emblematy “Thunder” na przednich drzwiach oraz klapa skrzyni z logo „Ranger”, wykończonym w matowej czerni.

Reflektory LED z przyciemnionymi ramkami są również standardem, a podobne ramki dodano tylnym światłom. Ranger Thunder sprzedawany jest z matą skrzyni ładunkowej i malowaną proszkowo roletą Black Mountain Top – dwiema opcjami bardzo popularnymi wśród klientów.

W wygodnym, pełnym klimatu wnętrzu znajdziemy fotele pokryte skórą o hebanowym odcieniu, z charakterystycznym czerwonym haftem „Thunder” i podobnymi akcentami na kierownicy, siedzeniach, desce rozdzielczej i elementach mających najczęstszy kontakt z dłońmi kierowcy. Czarne maty podłogowe, kontrastujące z podświetlanymi na czerwono progami, są również elementem wyposażenia standardowego.

Sprawdzony układ napędowy

Demonstrujący niezwykłą siłę uciągu, potężny, dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-turbo Rangera Thundera wykorzystuje dwie turbosprężarki pracujące szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych dla zwiększenia momentu obrotowego oraz szybkości reakcji na działania kierowcy. Natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych silnika odcinana jest mniejsza, a większa turbosprężarka odpowiada za szybszy przyrost mocy maksymalnej.

Uzupełnieniem układu napędowego jest 10-stopniowa przekładnia automatyczna Forda, której własności i trwałość zostały sprawdzone w tak odmiennych zastosowaniach jak pick-up F-150 i nowy Ford Mustang. Szeroki zakres przełożeń i adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i kulturę pracy, niezależnie od sposobu jazdy.

Thunder wyposażony jest w sprawdzony napęd na cztery koła, gwarantujący dzielność terenową oraz niewielkie zużycie paliwa od 7,8 l/100 km i emisję CO2 od 205 g/km (w cyklu NEDC) lub zużycie paliwa 9,1 l/100 km i emisję 239 g/km (w cyklu WLTP).

Rok 2019 był dla Rangera najlepszym rokiem sprzedaży w Europie – do klientów trafiło 52 500 pojazdów.*

# # #

*Ford of Europe informuje o sprzedaży na 20 tradycyjnych rynkach europejskich, gdzie jest reprezentowany przez krajowe firmy handlowe: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

Obserwuj Ford Polska – Samochody Dostawcze

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chcesz być na bieżąco. Wszystkie ważne informacje otrzymasz bezpośrednio na swój adres e-mail.